Resultater: 15381 til 15400 af 436512
-
orddeling?
ForumindlægHar lige glemt hvordan man deler ordet meget? me-get eller meg-et -
Molekylære målestok
ForumindlægHvad er den molekylære målestok? -
Brøkregneregl og produkt-
ForumindlægEr der nogen, som lige kan hjælpe mig her.. Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan produkt- og brøkregnereglen er for differentiation. -
Hjælp til at rette
ForumindlægHeej. Jeg har lavet noget fakta om global opvarmning, så ville lige spøge om nogen ville hjælpe mig en smule og rette den? Håber i vil. PS: I skal skrive til mig på min mail: [email protected] hvis i godt vil hjælpe -
Et essay??
ForumindlægHej alle, jeg skal lavet et essay, men ved ikke hvordan man laver et, hvad det skal indeholde osv?? er der nogen som lige vil fortælle mig, hvordan man gør, stikord er okay :) jeg har til den 10 januar, så alle kan bare svar' vil nemlig prøve at lave den i god tid :) -
Hjælp
ForumindlægTømrer !!!! søger din hjælp. Min makker og jeg søger en måde hvorpå vi system-mæssigt kan udregne hvor mange bærende punkter en terrasse består af ud fra oplysninger om terrassens bredde, længde dybde. Kan du hjælpe? Eks. en rektanklet terrasse på 36 kvm (10 m lang og 3,6 m dyb) har 16 bærende pu... -
Det Døde Hav???
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg har virkelig brug for lidt hjælp, da jeg har en opgave for om det døde hav. Håber I vil hjælpe mig med at besvare nedenstående spørgsmål: 1) Hvorfor har det døde hav så høj en saltholdighed??? 2) Hvorfor stoppede vandtilførslen til Det døde hav???Jeg har hørt noget med nogle ... -
Finder du nytårsforsæt nødvendige?
Forumindlæg... Hvis selv ihærdig, gentagen hukommelsesjagt på situationer, hvor det i det forgangne år lykkedes at glæde andre og - om end kortvarigt - gøre dem livet mere kvalitetsfuldt, intet overbevisende udbytte giver, har jægeren formentlig god grund til intens selvransagelse og kurskorrigerende forsæt... -
Funktioner
Forumindlæglidt hjælp tak..!!funktionerne f og g er givet ved:f(x)=2x^2-x-1 og g(x)=x+1Bestem regneforskrifter, herunder definitionsmængder for:f+g, f-g, fg, f/g, g/fhar ingen idé om hvad jeg skal gøre... må ha været syg eller ihf fraværende den dag.. så håber hjælpe mig.. -
HJÆLP!
ForumindlægSøger en filmanalyse af "En sang for Martin"....meget gerne på HF niveau ( B eller A) -
Fraktil og kvartilsæt??
ForumindlægHej :) Er der nogen der ved om der findes en formel, for hvordan man regner kvartilsættet og en fraktil ud?? håber i kan hjælpe! -
lidt engelsk.. kan man godt sige dette:
Forumindlæg"He is a drug addict and as a result he is absence by completely avoiding his mother""he is indeed infrequently nevet at home"infrequently =sjælden -
Beregn energi mængde ved opvarmning
ForumindlægJeg har svært ved følgende formel: En dyppekoger med effekten 60W opvarmer 400 g vand. Starttemperaturen er 5 grader Celcius. Beregn energien der skal tilføres for at opvarme vandet til 10 grader Celsius. Jeg går ud fra at jeg skal bruge formlen: Q=m*c*delta T, men ved ikke hvordan jeg ... -
Perspektivering.
ForumindlægJeg er igang med en analyse af et folkeventyr der hedder "Den blinde mand og høet", og jeg skal perspektivere den, men ved ikke helt til hvad. Den minder lidt om et evetyr jeg engang læste der handlede om en familie der blev nødt til at bytte sig til mad, men har brug for hjælp til at f... -
Latex og mac os x
ForumindlægHej alle! Jeg er i den heldige situation at jeg snart skal begynde studie, og derfor vil jeg ud og investere i en bærbar pc. Jeg hælder lidt til den nye macbook, da jeg gerne vil (og er blevet opfordret til at) prøve noget andet end windows. Jeg har hurtigt erfaret via google, at latex skulle kun... -
Forklar følgende figur [Hjælp]
ForumindlægHej Skal have forklaret denne figur: http://www.biologitiltiden.dk/bogensfigurer/pdf/69.pdf Hvad sker der i det blå mellem 2 og 5 ? Er det en procces? Håber nogne kan hjælpe mig overordnet med denne figur. -
PUFFERLIGNING eller ej?
ForumindlægJeg håber I vil hjælpe mig med noget som jeg er ved at blive freaked over!jeg har 0,005mol syre med pKs=8,51der tilsættes 50ml 0,100M NaOH ækvivalens nås...hvordan finder jeg pH?1000 tak på forhånd! -
samfund og velfærdsstat
Forumindlæghej! er der nogen der kan hjælpe med følgende spørgsmål? (-: Redegør for hovedtrækkene i den danske velfærdsstat fra alderdomsforsørgelsesloven af 1891 til anders fogh rasmussen, 2005 -
IT Projekt
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her med et stort IT projekt som jeg skal aflevere den 4. maj.Jeg skal kort beskrive informationsteknologiens hisorie, hvor jeg skal lægge vægt på de mest markante ændringer.Derudover er der også en masse andet, men lige dette spørgsmål er lidt tricky.Er der nogle af jer der har ... -
Hjælp
ForumindlægFor hvilke tal c, har -2x2-24x + c = 0 ingen løsninger?
