Resultater: 15321 til 15340 af 436512
-
rettelse og kommentar?
Forumindlæghej er der en der ude som vil se på min engelsk stil som jeg skal aflevere idag jeg ved godt vi har ferie og sådan noget men er der ik en der ude som vil?? hilsen Martin -
sammenfletning og vognbaneskift
Forumindlæghej Dette spørgsmål hører nok ikke hjemme på denne side, men håber alligevel nogen kan hjælpe. Sidder lige og tage en masse teoriprøver her i ferien, men har typisk fejl ved de spørgsmål om vognbaneskift og sammenfletning. Hvordan ved man om man skal køre efter flettereglen eller reglen for vognb... -
Hjælp
Forumindlæghejsa jeg skal fremlægge i fysik her efter juleferien. Jeg skal fremlægge om småmagnetmodellen... er der nogen der kan hjælpe, jeg kan ikke helt husk hvad den går ud på.. :/ håber i kan hjælpe -
det NYE komma i en lille sætning ..
ForumindlægHalløj .. Skal der indsættes komma foran verbet i en helsætning hvis jeg har en indskudt sætning, en ledsætning(slutkomma) el. noget lign. efter subjektet? Jeg tvivler nemlig på hvad det er for en type sætning jeg har sat ind foran verbet. Et eks. er som her - skal der komma efter "træth... -
Jeres mening til lidt inspiration.
Forumindlæg"....to demand that Hamas stop the rockets in order to make the violence stop, is like asking the 4 year old getting beat up by 10 grown ups to throw down his stick!" -
hurtig hjælp til en opgave
ForumindlægHej Var lige i tvivl om jeg har løst denne opgave rigtigt. Jeg forstår ikke helt spørgsmål 2 i opgaven. (opgaven er vedhæftet) -
SN2 reaktioner....
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig lidt om hvad en SN2 reaktion er? -
Optagelse af forelæsninger
ForumindlægJeg har meget svært ved at tage gode noter til forelæsningerne, og overvejer derfor at optage forelæsningerne. Spørgsmålet er bare hvordan jeg får lavet de bedste optagelser? Jeg har prøvet at optage med min mobil og den indbygget mikrofon i min bærbar, men lydkvaliteten var simpelthen for dårlig... -
Haster
Forumindlæghej, er der nogen der kan kort forklare, hvad fantasmer, eller fantasemer betyder ( i sammenhæng af en bog andmeldelse) -
Proportionalitetsfaktor m.m.
ForumindlægEr der nogen, der kan løse følgende opgaver? Jeg vil gerne vide, hvordan jeg når frem til resultatet, som står i parentesen. Når man opvarmer en jernstang, bliver den lidt længere. Ved et forsøg har man målt udvidelsen af en 0,5 m lang jernstang. En opvarmning på 80 grader celsius førte til en fo... -
Oso hjælp
ForumindlægHej.. Jeg skriver i min oso om at være film-instruktør. Jeg jeg har gået og overvejet mit produkt men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det skal være. Det er oplagt at lave en film men jeg har ikke mere end 20 til fremlægglse. Jeg kan ikke nå at lave special effekts osv så hvis det skulle vær... -
lille stykke spansk
ForumindlægHej. Jeg har skulle oversætte dette lille stykke i spansk. Håber at der er nogle der vil hjælpe, hvis der er fejl. :-) Laura på 32 år har levet et interessant liv. Da hun var lille, boede hun i Argentina, men familien fik problemer med militæret, fordi Lauras forældre var venstreorienterede. ... -
Dobbelte integraler
ForumindlægHej Sidder og læser til eksamen, men har problemer med dette integrale 1) Vi betragter f(x,y) = ln(xy) / xy og mængden K= [ 1 ≤ x ≤ e, 1 ≤ y ≤ e^2 ] Bestem integralet ∫ f(x,y) d(x,y) over mængden K I følge facit listen skal det give 3, men der er ingen beregninger, der viser hvord... -
Funktionsundersøgelse
ForumindlægHej allesammen, håber der er en derude som kan hjælpe med følgende opgave. f'(x)=1/2*x4-x3 Bestem funktionens nulpunkter og de intervaller, hvori grafen ligger over og under x-aksen. Bestem f'(x) og monotoniintervallerne for f. Nulpunkterne har jeg fået til x=0 og x=2 og jeg har beste... -
om gærceller
Forumindlæghvordan er den dannede CO2 mængde et udtryk for gærcellers aktivitet ?? :S og ffx hvorfor skal man holde syltetøj og saft ved lave temperature når andre produkter med et højt indhold af sukker kan stå ved stuetemperatur ? er ikke helt 100 på de sidste to men er det ikke fordi at ved en højer... -
MAT(plan)
ForumindlægHejEr der lige en der gider hjælpe mig med en opgave den lyder som følgende:I et koordinatsystem i planen er givet punkterne A(3,4), B(1,-2), og C(-2,5).Bestem projektionen af vektor AC på vektor AB.Bestem gradtallet for vinkel A i trekant ABC.Bestem koordinatsættet til fodpunktet F for højden fr... -
Væksthastighed
ForumindlægHej. N'(t) = 380*e-0.1*t/(1+19*e-0.1*t)2 Jeg skal bestemme det tidspunkt hvor populationes væksthastighed er størt. Fra før i opgaven havde jeg en ligning, som hed N(t)=200/1+19*e-0.1*t , t må ikke være under o og ikke over 100 -
Statistik normalfirdeling
ForumindlægHvordan løser man vedhæftede opgave ? -
chloridionkoncentrationen i havvand
Forumindlæghej... ville hører om der var nogle der kan hjælpe mig.. det er fordi, vi skal skrive rapport om chloridionkoncentrationen i havvand, og her er jeg så ret meget på røven, fordi jeg var syg den dag vi lav dette forsøg.. så hvis jeg kunne få lov til at ser hvad det gør ud på ville jeg blive meget g... -
Studiebolig/Ungdomsbolig - Hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg er på jagt efter en studiebolig/ungdomsbolig i Storkøbenhavn Jeg er meget tidligt ude, da jeg er klar over ventelister osv. Men HOLD NU OP, hvor kan jeg ikke finde rundt på nettet Kender I nogle gode hjemmesider, eller nogle smarte tricks, steder jeg kan få vejledning eller li...
