Resultater: 15241 til 15260 af 436512
-
Usikker omkring forståelse af en opgave
ForumindlægJeg er lidt usikker omkring forståelsen af denne opgave: I en have skal anlægges en cirkulær pool. Omkring poolen skal der være en 1 m bred flisebelægning. 1.Tegn en skitse af pool (radius r) med flisebelægning udenom. Skal man tegne radiusen for kun poolen eller er det poolen og flisebelø... -
Trigonometri Hjælp!!
ForumindlægHej :-) Jeg har en trekant med vinklerne 90, 70 og 20. og så har jeg en katete på 2,15. Hvordan finder jeg Hypotenusen? Tak -
Faglige forbindelse PDF?
ForumindlægHejsa, jeg leder efter en PDF fil på bøgerne: - Faglige forbindelser Sprog, litteratur og film Antalogi - Faglige forbindelser Sprog, litteratur og film Jeg har ledt i lang tid nu, men forgæves. Så jeg vil godt spørge om der er nogle som har bøgerne som PDF, eller selv vil prøve og led... -
Bare lige hurtigt
Forumindlæg1 Mj/kg om til Joule pr. kg, og måske er dette dumt men gør man følgende: 1MJ/kg*1000= 1000KJ/kg*1000 = 1 000 000J/kg? -
Procentdel
Forumindlæg27,8 % af alle rubidiumatomer består af det radioaktive nuklid 87 brøkstreg 37 Rb er 4,72 * 1010 år. Man kan regne med, at der ikke er skabt rubidium på Jorden, efter Jorden blev dannet for 4,6 * 109 år siden. b) Hvad var procentdelen af 87 brøkstreg 37 Rb-atomer på Jorden, da den blev dannet?? -
ln
ForumindlægDa jeg ikke er stærk i matematik, er det svært for mit vedkommende at løse opgaverne, selvom jeg forsøger og selvom i også forklarer mig tingene ln(e1/2e2/3) = lne1/2 + lne2/3 hvad skal jeg så? -
Afbrænding
ForumindlægJeg får at vide: 12 g carbon reagere med 32 g oxygen og danne et antal gram CO2. og jeg skal finde frem til Hvor mange g CO2 vil der dannes ved denne afbrænding? Jeg kender C's brændværdi, men skal man bruge den? Nogen kvikke derude der kan hjælpe mig Tak på forhånd :) -
Forklaring af differentialkvotient?
ForumindlægHej søde mennesker... Nogle der er friske på at hjælpe? Jeg skal give en forklaring på hvorfor differentialkvotienten af en konstant funktion f(x) = k er 0 Skal forklare dette, og er det bare nok med at skrive det at det er fordi den er konstant så den vokser ikke, eller aftager? Desuden ... -
1 løsning?
ForumindlægHej alle. Sidder med følgende opgave: Bestem b, så ligningen netop har én løsning for følgende ligning: x^2 = -b Er lidt i tvivl men, den kan jo omskrives den til x^2 + b = 0? så kan man jo tage kvadrat roden af x^2 + b og 0 så bliver det vel til x+ Sqared(b) = 0 Nu kan man så tr... -
En lille dims
ForumindlægHep hey....need some help here....Kunne tænke mig at lave en støjdæmper af en anden art til mit projekt....Denne dims....skal ved et for højt støjniveau, afspille en lille molodi og smatidig kunne slukke for lyset....men det med lyset er ikke et krav....men lyden er....nogle der kan hjælpe med at... -
Simpelt 1. g kemi spørgsmål.
ForumindlægHvis jeg har 55g oxydol, hvordan finder jeg så den molære koncentration og masseprocentindholdet af hydrogenperoxid i det? -
Monotoniforhold
ForumindlægF(x) = (x^4+1)Brøkstreg(x^3)F'(x) = (x^4-3)Brøkstreg(x^4)Min opgave går ud på at finde monotoniforhold. F'(x) har jeg som i kan se regnet ud, men jeg vil gerne lige vide hvordan jeg tager monotoniforhold af en hvor der står x^4?. Jeg ved godt at jeg kun skal gå ud fra tælleren. En anden p... -
Finanspolitk.
ForumindlægFinanspolitik Man snakker om at, der er to måder at føre finanspolitik på. Den lempelige • Ved at føre en lempelig/ekspansiv politik forstås, at efterspørgslen skal øges. Denne er ofte forbundet med skattelettelser. Økonomien skal altså sættes i gang! Konsekvenser • Når der føres en lem... -
HJÆLP!!! - potens funktion
ForumindlægHvordan beregner man denne opgave? En vækst kan beskrives ved hjælp af funktionen g(x)=5*x^1,2. angiv både den absolutte og den relative vækst, når x vokser med 10 % Man skal vel lave de 1,2 om til 1,1.. men hvad skal x være? Hilsen Jeanette -
Potienl energi m.m.
ForumindlægEn dreng kan tilføre 19.8 kinetisk energi til en basketbold. En basketbold har massen 620 g og en radius på 12 cm. Standardhøjden til kurven er 3,05m. a) Beregn ændringen i den potentielle energi, hvis bolden skal komme op til kurven Mit foreslag: 0,62 kg * 9,82N/kg * 3,05 m = 18.5318 J Jeg ha... -
væsentlige fejltyper- tysk
Forumindlæghej, jeg er nået til en af mine sidste tyskafleveringer så jeg vil gerne have at den bliver rigtig god. så det ville være rart hvis der var en venlig sjæl som ville kigge den igennem for væsentlige fejltyper, og sætninger som ikke giver mening. på forhånd tusind tak for hjælpen :D -
Opløslighedsprodukt
Forumindlæghttp://puu.sh/gX0Py/d41c63d556.png Jeg er ved at gennemgå mine gamle afleveringer op imod eksamen. Jeg er ved emnet opløslighed. Jeg kan ikke lige forstå hvorfor min ligevægtsbrøk er som den er. Med Ag(Py)2`er der to enheder. Jeg sætter derfor 2* foran, og opløster i ^2 ( blåt) Der bliver så... -
hvordan siger man lokkere
ForumindlægHej Hvordan siger man: "... at man ser den vestlige verden som lokkere"? mit bud: ...dass man die westliche Welt als Locken sieht? -
købe en brugt billig texas 89
Forumindlæghey allesammen, jeg vil meget gerne købe en brugt billig texas 89, hvis der er nogen som er interesseret i at sælge sin lommeregner, vil jeg gerne købe den til en billig pris, jeg bor i nærheden af roskilde. -
hm.. afstemning
Forumindlæghey.. jeg har bare aldrig lært hvordan man afstemmer en reaktion . synes det svært .. nogle som vil forklare mig det..
