Resultater: 15901 til 15920 af 436512
-
Hvad betyder / og hvornår anvendes formlerne...
ForumindlægHey, jeg har glemt alt om specifik varme fylde.. og jeg forstår ikke det der står i min bog. så ville lige høre om der er nogen der ved hvad forskellen er på formlerne og hvornår man skal anvende den ene frem for den anden:E=m*c*T og E=C*TDet ville hjælpe en del..på forhånd tak! -
Toppunktsformel opgave. Opg 3.
ForumindlægJeg har rimelig svært ved opgave 3. Kan slet ikke finde ud af den. Har vedhæftet min aflevering. Håber der er nogen der kan hjælpe mig ;) -
radon
Forumindlægnogle der ved noget om radon..? skal lave en kæmperapport: "Baggrundsspektrum med energikalibrering", og er ret lost..HJÆLP! -
bakterier og viruser
ForumindlægHey everybadyEr der nogen der holder inde med nogen sider om menneskelige viruser og bakterier?takkkker "." -
formlen for brydningsforhold?
ForumindlægHey, er der nogen der ved hvad formlen for brydningshold er?det er noget med N =....kan virkelig ikke finde det nogle steder :'( Håber I kan hjælpe.. -
kulhydrater og proteiner
ForumindlægHej SP Jeg har 4 spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. Kan i hjælpe mig? (I skal blot svare spørgsmålene med ja eller nej). Sådan lyder spørgsmålene: Kulhydrat får blodsukkeret til at falde? Mættede fedtsyrer sænker blodets indhold af kolesterol? Kroppens vigtigste energidepot ... -
as og like
ForumindlægHej 1. They love foreigners like/as him. Hvordan ved man om det er as el. like? -
Uden brug af lommeregner
ForumindlægJeg vil gerne integrere: y' = 1/√(1-x2) uden brug af lommeregner. Hvordan gør jeg det? En anden ting: Jeg vil gerne isolere k i følgende, også uden brug af lommeregner: (3π)/2 = sin-1(1) + k -
resume vs refaret
Forumindlæghejhvad er forskellen på resume og refaret ?på forhånd tak -
Differentialregning
ForumindlægHejER der nogen der kan hjælpe mig med at besvare følgende:"Der ønskes en redegørelse for begrebet differentiabilitet, tangent samt gennemgang/omtale af regnereglerne for differentiable funktioner."PÅ FORHÅND TAK FOR HJÆLPEN:-) -
SO2 - emmision
ForumindlægHey..Jeg skal foreberede noget om "Begrænsning af SO2 emmision" til kemi, men min kemi bog indeholder ikke særlig meget, og jeg har ikke umidbart kunne finde noget på google..Nogle der har nogle gode links, eller informationer som kunne være relevant at skrive i den sammenhæng ? -
Propan-3-ol?
ForumindlægHej, et lille spørgsmål:Hvorfor er der ikke noget, der hedder propan-3-ol? -
engelske ord der er gode at huske..?
ForumindlægHey, jeg skal snart op til skriftlig engelsk, så ville lige høre om I kender nogle ord der er gode at huske/ der er nyttige... nogle gode sætninger måske? eller bare tillægsord? -
joules lov
ForumindlægI vores rapport om Joules lov skal vi svare på følgende:For samtlige målinger beregner vi resistansen R. Den bør være konstant. Vi beregner middelværdi og afvigelse fra middelværdien. (Angiv afvigelsen fra R-middel i %).Menes der her gennemsnittet eller middelværdi på normalfordelingspapir?Hvis d... -
Filmanalyse Trainspotting
ForumindlægHej. Jeg laver en filmanalyse til filmen "Trainspotting". Jeg havde lidt svært ved at komme med et eksempel til "point of no return". Kan i eventuelt komme med nogle eksempler. Tak på forhånd!. -
Hvor gammel skal man være for uni?
ForumindlægSkal man være 18 år for at studere på universitet i Danmark? -
Projektopgave
ForumindlægHej jeg skal til at lave min projektopgave, men kom så til at tænke på om det er tilladt at lave den igennem en case??? Mit emne er skizofreni og vil gerne fortælle om det gennem en opdigtet person... Men er det tilladt at lave det til en case? På forhånd tak:) -
globalisering og den politiske kommunikation
ForumindlægJeg sidder med en problemstilling jeg ikke ved, hvordan jeg skal tage hul på. Håber jeg kunne få en hjælpende hånd :-) 1) Vurder sammenhæng mellem holdning til globalisering og den politiske kommunikation. -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave som jeg ikke helt kan forsttå. Jeg skal reducer udtrykket 2*(a-8)+a+20. Jeg har prøvet at regne det ud og har fået det til 2a^2+4. For at være sikker så fik jeg maple til at udregne det for mig, og maple skrev at det gav 3a+4, hvilket jeg ikke helt kan forstå hvo... -
isomere-kemi!
Forumindlæggod eftermiddag venner!jeg har et lille problem med begrebet "isomere" og når der står i min opgave at vi har:a)benzoesyreb)methanolc)2-methyl-butanald)3-methyl-1-pentene)CH3-CCl2Fvi skal tegne strukturformlen for e) (hvilket jeg har gjort) men jeg skal også angive strukturformlen for d...
