Resultater: 15841 til 15860 af 436512
-
en dansk sætning..
ForumindlægHey er "råde" stavet rigtigt?og lyder sætningen ok?hun må råde bod over får sine synderhåber der lige er en der vil hjælpe... ;-) -
Opgave uden hjælpemidler
ForumindlægVi i hvert af tilfældene, at funktionen f er løsning til differentialligingen a) f(x)=sin(5x) y''=-25y b) f(x)= x2-1 xy''-y'=0 c) f(x) =1/2x2-e-x +1 y''=x+1-y' Normal så vil jeg diffenretiere f(x), og ... -
Beregn energi mængde ved opvarmning
ForumindlægJeg har svært ved følgende formel: En dyppekoger med effekten 60W opvarmer 400 g vand. Starttemperaturen er 5 grader Celcius. Beregn energien der skal tilføres for at opvarme vandet til 10 grader Celsius. Jeg går ud fra at jeg skal bruge formlen: Q=m*c*delta T, men ved ikke hvordan jeg ... -
Hjælp
ForumindlægFor hvilke tal c, har -2x2-24x + c = 0 ingen løsninger? -
Titrering
ForumindlægHej Når man titrerer HCl med NaOH, så er blandingsforholdet vel 1:1 ikke? Hvad er blandingsforholdet, når man titrerer: Demineraliseret vand med HCl? Eddikesyre og Natriumacetat med Natriumhydroxid? Mvh. Emil -
SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i fagene: Matematik A og Idéhistorie A. Jeg har læst lidt emnet græsk matematik, men synes dog at der er for meget historisk over det i forhold til matematikken. Er der nogen derude som kan hjælpe mig med forskellieg emner?? Det vil være en meget meget stor hj... -
Gå 1. HF om?
ForumindlægHej, Jeg går i 2.HF, men er langt fra tilfreds med mine karakterer i 1.HF. Er det muligt at, f.eks efter juleferien, at springe ned i 1. HF og fortsætte der? Så man kommer ind midt i 1. HF og tager den derfra? Hvis ikke, vil jeg næsten hellere droppe ud og starte helt forfra, end at hænge... -
Falckredder/brandmand
ForumindlægVi er to piger, som har om Falckredder/brandmand i OSO. Vi kan ikke helt finde ud af, hvad vores produkt skal være, og derfor vil vi gerne høre, om der er nogle, som har en god idé til, hvad det kunne være?? -
Afstemning
ForumindlægHvad er forskellen mellem at skrive H2, eller 2 H som jeg har gjort i: Redoxreaktion: Zn(s) + 2 HCl(aq) --> 2 H(g) + ZnCl2(aq), skal det være det ene frem for det andet? -
reducering
ForumindlægReducér følgende udtryk til ekstakte værdier (altså ikke decimalbrøker) a=4√8/√2 ? b = 5√20/√5 ? c = √8√18 ? -
resultat af regnestykke
ForumindlægHejsa. Nogen der kan hjælpe mig med regne stykket af disse ?og resultatet ? På en udsalg afsatte peakperformace 78% af deres produktion af 1300 stk til en salgspris på 3499 kr stykket. Hvad var den samlede omsætning på produktionen i kr? Vis beregningen Spørgsmål 2: produktionen levered... -
Kronik:Hvor skal forældreskabet stå?
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive en kronik, hvor i jeg skal gøre rede for hovedsynspunkterne i artiklen ''Hvor skal forældreskabet stå?'' Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte, da jeg aldrig har skrevet en kronik før. Miav ha' en go' dag. Håber der en der kan hjælpe -
Afstemning af redox
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at afstemme denne redoxreaktion. (Reduktion af hydrogenperoxid til vand) H2O2 + I(^-) ---> H2O + I2 (I sur opløsning) Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe med antallet af O på begge sider. Håber nogen kan gennemskue den. -
Privat Matematik Undervisning...
ForumindlægHej.Jeg søger en der kan hjælpe mig med at læse op til skriftli matematik eksamen.Da heg mener at mine færdigheder i matematik ikke rigtigt tilstrækkelige til en ordentlig karekter på A-niveau. Det skulle være ca. 3 gange om ugen og helst inden for 8-10 km. radius af Holte..Håber der er nogen der... -
skriftlig karakter i gym.
ForumindlægHey!Jeg skal til skriftlig eksamen i engelsk, dansk og fysik. Hvad dælen skal jeg så bruge min skriftlige årskarakter til? For den eneste karakter der tæller er vel den jeg får til den skriftlige eksamen ? -
harmoniske svingninger
ForumindlægHej Jeg har et lille definitions spørgsmål. Jeg sidder og læser om svingninger i engelske bøger, og begreberne amplification og phase bliver brugt en del. Jeg har svært ved at forstå hvad de betyder. nogen der kan forklare det? Jeg har googlet det og søgt på wikipedia.. det gir stadig ikke men... -
Gauss/Archimedes
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig at forklare, hvad der sker med trykket i væsken, når man observerer Archimedes lov ved hjælp af divergens sætning? -
Hjælp til 1.g mat.
ForumindlægHey!Har prøvet og prøvet at løse denne ulighed, men sys virkelig ikk min facit kan passe, så ville høre, om her ikke var nogle som havde lyst til at prøva at regne den efter?!Ulighed lyder sådan her:(Kvadratrod(x)) + 2 > -0,25 + 3,25Den burde nok ik være så besværlig, men har ik rigtig styr på... -
appelaformer i film?
ForumindlægHej Har lige nogel spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare: 1) Bruger man appealformer i propagandafilm? 2) Er propagandafilm en undergenre til dokumentarfilm? 3) Hvis nej til 2'eren hvordan argumenterer man så for at en film er propagandafilm og ikke dokumentar? 3.1) Kan... -
2ln(x) i differentieret form?
ForumindlægKære alle Hvad er den afledte funktion af 2ln(x)? På forhånd tak
