Resultater: 16781 til 16800 af 436513
-
Geografi... PLease
ForumindlægHey..Da jeg skal op til eksamen i geografi, vil jeg høre om nogle ligger inde med nogle gode noter om Landskabsdannelser randmoræner mv., da jeg ikke synes det som står i bogen er uddybbet nok.På forhånd tak... -
liniær sammenhæng
ForumindlægHvad mener man med:liniær sammenhæng? -
Årsprøve!
ForumindlægHejJeg skal op til 1.g skriflig årsprøve i matematik i næste uge. Ville derfor lige høre, om der er nogle, som har nogle gode råd angående, hvordan man forbereder sig bedst?? På forhånd tak -
reducering :D hurtig
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgesmål til. Jeg skal reducere et udtryk, som ser således ud 2(a +b)2 - (a + 2b) Jeg ved ikke om jeg skal gange 2-tallet ind i parentesen først eller løse den kvadratsætning som er der, nemlig den med (a+b)2. -
Forskel Fysik <-> Kemi
ForumindlægHvad er egentlig forskellen på fysik og kemi? Hvori ligger forskellene og hvad beskæftiger man sig typisk med i hvert fag? -
pH-værdi og mol/L
ForumindlægHvis koncentrationen af H3O+ er 0,0041 mol/L, hvad er så pH-værdien, og hvordan udregner man den? -
Analyse modeller
ForumindlægOkay, på mandag har vi mundtlig dansk i folkeskolen, og skal til at læse op, og sammenfatte noter osv.Men tænkte på om der var nogen der havde nogle rigtige gode modeller til hvordan man griber en bestemt form an på?Helst disse typer:BilledanalyseAnalyse af filmklipTekstanalyse:-Eventyr (kunst+fo... -
optagelseskrav - lægestudiet
ForumindlægHej! Jeg er cand.merc. fra Handelshøjskolen i Kbh og har en udenlandsk gymnasieeksamen. Kan jeg blive optaget på lægestudiet? er det kvote 1 eller kvote 2 der gælder for mig? MVH Katrine -
Sofokles!
ForumindlægLige et par spørgsmål ang. old..Har hørt at det er ret uheldigt, hvis man ikke kan udtale navne/steder rigtigt i old..øv øv! Og så var jeg lidt i tvivl om hvorvidt der er tryk på 1. eller 2. stavelse i Sofokles? Nogle, der kunne huske det?:) Og så var det Sofokles, der "indførte" den 3.... -
Spektrofotometri - enhed
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en opgave om spektrofotometri og har lige et spørgsmål.Hvilken enhed måler man i når man måler et stofs absorbation? Det er vist en rimelig vigtig detalje jeg er gået glip af. :b -
Kogeplade og svømmebassin
Forumindlæg1) En kogeplade med effekten 1500 W kan opvarme 1,2 L vand 80 grader celsius på 6 minutter. Beregn nyttevirkningen. 2) Et svømmebassin er 12 m langt, 6 m bredt og 2 m dybt. Det skal opvarmes fra 17 grader celsius til 25 grader celsius med et varmelegeme på 5000 W. Hvor lang tid tager det, når der... -
Endoterm - Exoterm Hvordan kan jeg "se" det på reaktionen????
ForumindlægHeyHvordan kan jeg se på et reaktionsskema om en reaktion er endoterm eller exoterm?nogle gange er den vist endoterm hvis den skal "spalte" et molekyle men det passer vist ikke altid gør det???? -
lightergas
ForumindlægHvilke af de stoffer er lightergas: CH4, C2H6, C3H8, C4H10 og C5H12? -
Differentialregning
ForumindlægHej.. Sad lige og funderede over ligningen f(x) x2 - (1/x) Ved at x2 bliver til 2x, men kan ikke huske regelen for det næste led! -
Religion og biologi
ForumindlægHej Er der nogen som har nogle gode forslag til enmer i fagene religion og biologi, når hovedemnet hedder 'rejser - udvikling og ny viden'. - Helst noget andet end Darwins evolutionsteori! -
Paulus rejser
ForumindlægJeg overvejer at skrive om Paulus' rejser i AT men hvilken betydning fik Paulus' famøse rejser for verdenssamfundet? -
A niveau fag på gym.? hvad synes i?
ForumindlægJeg sidder her og eksperimenterer lidt med mine kommende fag på gymnasiet. (: Jeg har sådan rimelig styr på det meste, mangler at finde ét fag på A niveau, men hvilket et? Jeg står og skal vælge imellem: Engelsk, Fysik, Kemi eller Tysk. Hvad vil i råde mig til? Hvis i har nogle erfaringer som i k... -
Den store opg. (Incest) - hjælp
ForumindlægHey U guys.. Skal skrive den store opg. på HF nu her i februar.. kender i bogen Alexsandra's Rum.. Det er en svensk forfatter der skriver om en pige der er udsat for omsorgssvigt, herunder incest.. ville lige høre om der var nogen der havde læst den ? æver mig lidt over at have valgt den, m... -
I min fritid - Oversæt
ForumindlægJeg sidder her og skal til eksamen på tirsdag. Og det ville gøre mig rigtig glad hvis der var et venligt menneske der gad hjælpe mig med at oversætte dette stykke tekst. :::::::::I min fritid er jeg sammen med min kæreste Jonas og mine veninder. Når jeg kommer hjem fra skole, laver jeg mine lekti... -
indtegning af sumkurve exel
ForumindlægJeg har fået til opgave at lave en opgave og kan ikke rigtig lave grafen på exel. Det går galt på x-aksen, da værdierne ikke går læntgere end 8.. jeg har prøvet alt. Så det er ikke det jeg skal have hjælp til! Men ville blot spørger, om der var nogle der ville være så sød at lave sumkurven for mi...
