Resultater: 16721 til 16740 af 436513
-
Mønster i Excel??
ForumindlægJeg vil i excel gerne lave nogle celler, der er dækket af et mønster, med nogle streger, der går skråt op fra venstre mod højre.Det kan jeg godt finde ud af, men kan det lade sig gøre at justere på mønstret selv, for jeg synes godt, der kan være et lidt større mellemrum mellem stregerne, der evt.... -
bestem regneforskrift for parabel gennem 3 punkter
Forumindlæghej allesammen jeg har fået givet punkterne (1,6), (-2,9) og (5,86) og skal bestemme en parabels forskrift ud fra dem. Jeg har opstillet følgende ligninger af punkterne: 6 = a*12 + b*1 + c dvs. 6 = a + b + c 9 = a*(-2)2 + b*(-2) + c dvs. 4a - 2b + c 86 = a*52 + b*5 + c dvs. 86 = 25a + 5b + c... -
Nem mat opg.
ForumindlægHejJeg har givet vektorerne r = (2,-3) og s = (4,1). Jeg skal bestemme koordinaterne til sumvektorens enhedsvektor e. Jeg beregner den til e = (0,95;-0,32). Men i facit står der e = (0,83;-0,55).. Og differensvektoren beregner jeg til e = (-0,45;-0,89) mens de i facit skriver e = (-0,71;-0,71) :S... -
vektorfunktion
Forumindlæghjæææælp! Jeg har siddet snart en halv time og kan ikke få det til at passe. jeg skal skitserer grafen i opg. 6 b http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0281v.pdfMen kan ikke finde et godt vindue!!Har prøvet med næsten alt, t min må være -4,5 og t-max 4,5... (ikk?)og x-min... -
Notater til "Panikken i Wall Street"
ForumindlægHej, er der nogle som har nodle udførlige notater til dette emner, da jeg mangler lidt.Mange tak.Mvh Mandie -
1.g opgave
Forumindlæghej! nogle som kender en side hvor man kam læse lidt om forskellige forfatter, (helst danske)! skriv også hvis i har et godt råd om hvordan man kommer igang med sin 1g opgave. på forhånd tak -
differenring
ForumindlægNår man skal differentiere en sammensat funkt fx ((sqrtx) +1)^2, er det så ikke først den ydre differentieret gange funktionen udifferentieret * den indre diff. altså 2*((sqrtx)+1) * 2/3 x^(3/2) ??Tak -
Integralregning, haster
ForumindlægHej med jer. På undervisningsministerets hjemmeside: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-5-UDEN.pdfEr eksamenssættet 2003 1-årig A. Jeg kan ikke se, hvordan man skal løse anden integral i opgave f. Kan I hjælpe mig. Jeg skal op til eksamen i morgen, så det ville være s... -
Differentialligning
ForumindlægHejJeg har brug for hjælp til følgende opgave:dy/dx=x*y^(2)/(x^(2)-1), har en løsning g, hvis graf går gennem punktet P(3,2).Bestem en ligning for tangenten til grafen for g i P.Det har jeg fået til noget rigtigt y=(3/2)x-5/2Differentialligningen har en anden løsning f, hvis graf går gennem punkt... -
Stamfunktioner
ForumindlæghejJeg kan ikke lige finde ud af den her opgave:int. fra 0 til Pi/2 af (sinx)^(3)*cosxdxTAK -
Matematik
ForumindlægHejI et koordinatsystem i rummet har to parallelle planer alfa og beta ligningernealfa: x-2y+2z=0beta: x-2y+2z-12=0 Beregn afstanden fra punktet O(0,0,0) til planen beta. (Den kan jeg godt finde ud af, det er bare om at sættet i formel.)Bestem en ligning for den plan Pi, for hvilken det gælder, a... -
Mat.( en lille opgave)
ForumindlægBestem den løsning f til differentialligningeny''+((Pi)^(2)/4)*y=0, for hvilken f(1)=f'(1)=1. TAK -
Funktioner
ForumindlægHejOm to funktioner f og g gælder,atf'(x)=g'(x)=3-2x,f(0)=6,g(x)større lig f(x) for alle x,samt at punktmængdenM=(x,y)I -1 mindre lig x mindre lig 4 og f(x) mindre lig y mindre lig g(x)har arealet 10.Bestem en forskrift for f.Bestem en forskrift for g.TAK:-) -
90'er litteratur
ForumindlægHey!!Skal til mdt. eksamen i dansk på tirsdag, og er ved at læse lidt op!Hvad kendetegner dansk litteratur i 1990'erne??Har hørt at det bliver kaldt konstruktivisme, men hvad dækker det over??Håber i har en masse guldkorn!!Thanks!! -
Matematiktak!
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-1.PDF se opgave f).Som spørgsmålet er skrevet her, kunne man så ikke argumentere for at beta's røringspunkt ligeså godt kunne ligge i P? Diskuterer med en ven... -
Grafisk novelle AT - metoder
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om hvilke metoder man bruger på en grafisk novelle/roman i forhold til AT? Det er jo en blanding af en roman og en tegneserie? Er det så en blanding mellem de analyser former og måske billedanalyse? Er der nogen der ved det? Hilsen Susanna -
Bestem en ligning for tangenten
ForumindlægHej! Jeg sidder lidt fast i denne opgave: f(x)=x^2+3x-4 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i røringspunktet P(-1,-6) Først og fremmest finder jeg f'(x) som er følgende: f'(x)=2x+3 Dernæst er jeg lidt i tvivl om jeg så skal sætte -6 ind på x'ets plads, eller ... -
Mat.(stamf.)
ForumindlægHejen funktion f er bestemt vedf(x)=x-2*kvad.(x) , x større lig 0.I fjerde kvadrant afgrænser grafen for f sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal.Beregn ved hjælp af stamfunktioner arealet af M.Please tjek om jeg har lavet det rigtigt:int. fra 0 til 4 (x-2*kvad.(x))dx=int. fra ... -
Mat.(parmf.)
ForumindlægHejI et koordinatsystemet i rummet er en linje givet ved parameterfremstillingen(x,y,z)=(1,3,6)+t(-1,2,-1), og en kugle K er givet ved ligningen(x-4)^(2)+(y+2)^(2)+(z-5)^(2)=11.Kuglen K og linjen l har netop ét punkt P fælles.Beregn koordinatsættet til P.Bestem en ligning for kugles tangentplan i... -
dronning dagmars død
Forumindlæghej alle sammen jeg skulle lige spørge om i kan finde en analyse-fortolkning af droning dagmars død (en folkevise) ? jeg kunne ikke finde en på forhånd tak
