Resultater: 16821 til 16840 af 436513
-
Bio A - Eksamensopgaver
ForumindlægHeps! Vil en venlig sjæl poste et link til de sidste års eksamenssæt i biologi A? Det skulle være uvm.dk/xxx, men jeg kan ikke finde den specifikke adresse. :-) -
osmose, diffusion og filtration
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på osmose, diffusion og filtration for som jeg ser det er de alle tre bare transport af stoffer fra højere til lavere konc.Håber I kan hjælpe:-)Mvh Petrine -
Respiration/fotosyntese
ForumindlægHej!ER der nogen som kan forklare mig præcist hvad fotosyntese og respiration er? (jeg er nemlig ikke sikker på, at jeg helt har forstået det)Og hvordan kan man undersøge om en organisme udfører respiration eller fotosyntese???Nårh jo, jeg er hellere ikke helt med på gæringsprocessen??PÅ forhånd tak -
Religion - Kristendomsnote
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i religion på tirsdag, og sidder og læser på livet løs, men er gået lidt i stampe, fordi at jeg ikke kan finde mine noter omkring nogle tekster fra bogen "Om Kristendommen" af Asger Sørensen..... så kunne det være, at der var nogle derude, der havde samme bog og evt. ... -
hjælp til eksamensprojekt
Forumindlæghey.. jeg står her med et stort problem..jeg har regnet en masse ting på en bænk til mit eksamensprojekt..og jeg har en parabel der hedder y=0,001389x^2+0,833+0 men når denne bliver tegnet ind på lommeregneren bliver dette en ret linie...punkterne jeg har brugt for at finde den er; (0,0),(300,125... -
Skr Dansk årsprøve - Kan man forberede sig???
ForumindlægHey!Skal til skr dansk årsprøve tirsdag og ville bare høre om der var nogle der havde nogle gode tips til forberedelse, eller om man simpelthen ikke kan forberede sig (uden det skal være tidsspilde..) -
Oldtidskundskab
ForumindlægHej! Har altså ledt her på siden, men synes ikke at der lige var noget der passede, så jeg tænkte om der måske var nogle der havde noter, eller bare ville skrive kort herinde, hvad f.eks. sofister står for og måske lige et ekspempel på en person som ilgger i denne gruppe...Altså en kort gennemgan... -
Respiration hos mennesker vs. respiration hos planter
ForumindlægHej... :-) Jeg er kørt fast i endnu et fag :-)Respiration sker både hos mennesker, dyr og planter - jeg slog respiration op i mit bioleksikon og der stod at respiration bestod af glucolysen, citronsyrecyklus og respirationskæde. MEN - der sker da kun de tre ting hos mennesker og dyr ikke ? Jeg ha... -
Notater med til eksamen?
ForumindlægEn af mine kammerater hævder at man må have sine notater og ordbøger med til 2g's mundlig eksamen, men det må man da ikke vel? I hvertfald ikke notater...Ville lige høre herinde før jeg ringer og spørger læreren ;) -
The Horses by Edwin Muir - hjælp til eng digt
ForumindlægHejJeg skal op til engelsk eksamen torsdag (A-Niveau) og synes at have rimelig godt styr på opgivelserne. Men dette digt kunne jeg godt bruge lidt hjælp til. Digtet er fra 1956 og behandler temaer som 'total destruction' og 'war'. Hvis nogle gad hjælpe med evt. analyse eller har n... -
Hjælp Matematik
ForumindlægKære venner jeg håber i kan hjælpe mig med denne her opgave, jeg vil gerne forstår hvordan jeg laver den med steps og trin tak.. på forhånd I et trapez ABCD er AD og BC parallelle. Desuden er sidelængderne givet ved: AB=3.92, BC=5.04, CD=3.13 og DA=6,74 Bestem vinklerne i trapezet (en trapez er... -
Bedømmelse ved optagelse?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide hvad de bedømmer en på, når man har søgt ind på en videregående uddannelse? Er det kun gennemsnit? Eller kan man tage nogle aftenkursuser? hvis man vil øge sine chancer. -
Valg af sag
Forumindlægvil så gerne skrive i psykologi og biologi men er simpelthen på barbund, hvad angår SAG?? er der ikk nogle med umiddelbare ideer der kan skrive.. så har jeg lidt at tænke over! på forhånd tak.. -
Symposion og Oikonomikos...
ForumindlægHalløj..Skal op i old imorgen og ville bare lige høre om der er nogen af jer, som har nogen forslag til hvad man kan perspektivere symposion til - udover hulebilledet naturligvis..Og også Oikonomikos af Xenofon..Ville blive super glad for nogen forslag :)Held og lykke med eksamnerne.../Medussa -
rettelse af 50 ord:)
ForumindlægHalløja! her er en meget lille oversættelse, jeg vil sætte meget pris på at få den rettet! dansk: På billedet er der et stort træ. Træet er stort og gammelt. I forgrunden er en lille pige. Træet er meget kroget og har mange grene. Træet er en smule uhyggeligt. Den lille pige er inden i træet, for... -
hjælp ønskes til religion.
Forumindlægjeg skal op i religion i morgen. er der nogen der har nogle nyttige råd. hjælp!på forhånd tak. -
old - nomos/fysis
Forumindlægnogen der kan forklare nomos/fysis-begrebet for mig? det er lidt uklart.jeg har mødt det i antigone og vist nok også i platonhelp..... -
Beregne tid
Forumindlæg2) Et svømmebassin er 12 m langt, 6 m bredt og 2 m dybt. Det skal opvarmes fra 17 grader celsius til 25 grader celsius med et varmelegeme på 5000 W. Hvor lang tid tager det, når der regnes med en nyttevirkning på 100 %? -
Differention af amplityde - stedfunktion
ForumindlægHvordan differentierer jeg S(τ)=A·sin(ω·τ) så den vil ligne S´´(τ)=-k/m·S(τ) ?? Ifølge min lære burde det være muligt - jeg kan bare overhovedet ikke se hvordan det kan lade sig gøre... :/ -
Gas i elektrokemi
ForumindlægJeg sidder med en lidt ubehagelig opgave her: Jeg skal regne på en elektrokemisk celle, så langt så godt, men to af stofferne er på gasform... Hvordan veksler man 0,2 kPa til en kemisk aktivitet? (Undskyld brugen af differenstegn, der mangler en lodret linje i symbol-listen) Pt∫CO2(g)∫C2H...
