Resultater: 16901 til 16920 af 436513
-
sygeeksamen i dansk
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en internetadresse på skriftlig dansk sygeeksamens emnerne 2002 samt 2003På forhånd tak. -
Eksamen i morgen
ForumindlægHej :)Ved godt at jeg nok er ldit sent ude, men jeg skal op til eksamen i morgen (2g) og vil høre om der er nogle som ligger inde med nogle notater eller andet til disse tekster:Emma Lazarus: The new colossusBobbie Ann Mason: ShilohEwan MacColl: Green IslandBord Fáilte: IrelandBernard MacLaverty... -
elektronprikformler
Forumindlæghvordan tegner man elektronprikformler for bindinger mellem ikke metaller?Jeg kan ikke give noget eksempel for jeg fatter det ikke. -
Politikere på sociale medier - retorisk- og diskursanalyse
ForumindlægHeeeeeeeeeej.. Er der nogen af jer som kan hjælpe mig? Jeg skal lave en reorisk og diskursanalyse af de opslag og tweets som politikerne lægger op på Facebook og Twitter. Jeg ved bare ikke hvilke jeg skal vælge og gå i gang? Mvh. -
City of glass? (by af glas)
ForumindlægHej.. er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej ? jeg kan nemlig komme op i en roman ved navn "city of glass" af Paul Auster.. Jeg har nemlig ingen notater på den.. håber der er nogen der kan hjælpe.. -
hjælp til portugisisk??
ForumindlægHejsan. Jeg har brug for hjælp til at oversætte en lille text på 5-6 linjer til portugisisk. Er her nogle portugisere eller nogen der kan tale portugisisk som kan hjælpe? :) -
hjælp
Forumindlæghej! jeg skal til eksamen i morgen, og kan ikke finde noget om emnet, europas historie 1600-1800 med særlig vægt på frankrig.... håber der er nogen der kan hjælpe mig med at få et hurtigt overblik... -
Winston churchill - Problemformulering
ForumindlægHej folkens! Er i gang med at skrive min sidste AT-synopsis. Mit emne er kommunikation og underemnet er Winston churchill og hans taler, hvor jeg har valgt at specificere mig med "their finest hour". Nogen der kunne hjælpe med en god problemformulering? :) På forhånd tak :) -
opg i kemi
Forumindlæghey folkens jeg skal snart op til kemi årsprøve og øver mig lidt i forvejen, men desværre støder jeg på problemer og derfor ville jeg lige spørge jer herinde...opg1)styren(C6H5CHCH2)polymeriserer til polystyren, skitser reaktionsskemaethvordan var det nu med polymerisation?håber jeg kan komme med... -
Beregne vandmodstand for Airboat
ForumindlægHej jeg skal beregne vandmodstanden for en luftbåd/airboat, evt nytte effekt. Jeg har set lidt på det forskellige ting. Altså Fres=Fpropel-Fvand Båden bevæger sig med 1,78 m/s og propellen trykker med 79,04 N . Jeg ved at vinden fra propellen har en fart på 22,31 m/s Kan jeg beregne vandmod... -
proteinkomplekser
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om nogle selvvalgte proteinkomplekser, men jeg synes det er svært at vælge og det skal helst være nogle komplekser som det er nogenlunde nemt at finde ud af noget om. Nogle forslag? Jeg skriver jo rapporten selv, så det er kun ideerne til hvad jeg skal skrive den om jeg... -
Fattigdomsydelser / starthjælp
ForumindlægSidder lige pt. og arbjeder med samfundsfag. Jeg er gået en smule død i dette spørgsmål, da vi ikke har haft noget om det. Er der evt. en der kan hjælp mig? Spørgsmålet lyder følgende: Den tidligere regering kaldte de penge, som nyankomne flygtninge får for starthjælp, den nye regering kaldte d... -
Analyse af Yahya Hassans digte
ForumindlægHey Jeg skal lave en analyse af digtet "ord" af Yahya Hassan, men har utrolig svært. Er der evt nogen der har en analyse på den? :) På forhånd tak :) -
antikken og renæssancen
ForumindlægFind Kunstværker (malerier) som udtrykker renæssancens forkærlighed for antikken dvs. find billeder fra renæssancen som indeholder klassiske motiver. Nogen der har noget der kunne bruges til det? Gerne med lidt tekst til billedet. -
religion
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med denne sætning?:"Kristendommen har fra sin begyndelse været dualistisk. Ofte begrundet i Jesu ord " giv Gud hvad Guds er - og Kejseren hvad Kejserens er"jeg forstår slet ikke hvordan dualismen kan begrundes ud fra disse ord? Dualisme går vel ud på at kun sjæ... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
Emner til dansk sygeeksamen
ForumindlægHejJeg vil gerne vide om der er nogen som kan fortælle mig hvad emnerne var til sygeeksamen 2002 og 2003 i skriftlig dansk til studentereksamen.Gerne hvilke forfattere, emner etc.På forhånd tak. -
Strøm
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lave en opgave og jeg sidder fast med det ene spørgsmål. (vedhæft billedet af opgaven) R1=100 Ohm R2=250 Ohm R3=1000 Ohm (variabel modstand) Jeg har beregnet mig frem til at Ub=16.66V Uc=9V og nu skal jeg finde Ua, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gøre. Noget ... -
Bjarne bruun Jensen
ForumindlægNogen af jer som kender til Bjarne Bruun Jensens 5 delkomponenter. Indsigt, engagement, visioner, handleerfaringer, kritisk sans. Disse komponenter skal den enkelte besidde for at kunne være handlekompetent. Men kan børnehave børn besidde disse 5 komponenter? -
klage
ForumindlægVed I om det er muligt at klage, efter årskarakteren er givet?
