Resultater: 16921 til 16940 af 436513
-
Sulfatbestemmelse
ForumindlægHej, hvordan regner man denne opgave? : 131,4 mg stof opløses i ca. 50 ml vand. Derpå tilsættes overskud af en vandig opløsning af bariumchlorid, hvorved alt sulfat fældes som bariumsulfat: Ba2+ + SO22- --> BaSO4 (s) Det udfældede bariumsulfat frafiltreres, vaskes og tørres. Massen af bariu... -
Brøk --> 2.gradsligning
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og slås med denne ligning: Fællesnævneren må være nævner * nævner, altså 2x^3, ikke? Hvordan kommer jeg videre herfra? Hvis nogen har en løsning: Babysteps, tak :) Har ikke haft matematik siden i naturfag for 14 år siden ;) På forhånd tusind tak for hjælpen! :) -
Fysik-spørgsmål radioaktivitet
Forumindlæghej den sidste "under" opgave i denne opgave volder mig lidt problemer. der er tale om den radioaktive isotop 31^Silicium. Bestrålingen med neutroner varer 20 timer. Under bestrålingen dannes der hvert sekund det samme antal 31Si-kerner. Lige før bestrålingen ophører, henfalder der hve... -
Årsprøve spørgsmål
ForumindlægEr igang med at forberede mig til årsprøve, men jeg støder ind i mogle problemer nogle gange. Denne gang er det to opgaver. (der bliver måske tilføjet flere opgaver efterhånden).1. Løs uligheden: (x-1)(x+2)(x-4)Hvordan skal man gøre det?2. f(x)= 2x + 5 + (10/(x-1))Grafen for f har to asymptoter.B... -
Mat på A niveau- HJÆLP
ForumindlægHej. Vil hører om en vil være sød og hjælpe mig med følgende opgave : I en trekant ABC er lBCl= 4/3 lABl og lACl =2 lABl. a) Tegn en model af trekanten, og bestem <A b) Bestem lABl, når hb= 4 .. På forhånd tak (: -
Problemregning
ForumindlægHej har lidt problemer med opg 2.6 er der nogle der kan hjælpe, har prøvet at regne det ud fik det til 14.05 KM/T men er ikke sikker på at det er rigtigt -
apartheid - 2. års opgave i samtidshistorie. hjælp
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive 2. års opgave om apartheid i sydafrika. Jeg skal skrive om indførelsen, samt årsagerne til hertil. Jeg skal også forklare hvorfor mange hvide støtter apartheid og hvilke konsekvenser apartheid har for den sorte befolkning. Mangler noget hjælp, så skriv endelig hvis i har... -
Filosofi. Forandring ifølge Platon?
ForumindlægJeg har meget svært ved at svare på dette spørgsmål: Gør rede for forandringen i følge platon? -
Olies viskositet
ForumindlægHej, jeg har fået denne opgave som jeg ikke kan finde ud af: En olies viskositet v, der er et mål for, hvor sejtflydende olien er, afhænger af oliens temperatur t. viskositeten angives i en enhed, der er underordnet i denne forbindelse. T måles i grader celcius. sammenhængen mellem v og t er af t... -
sex i antikken
ForumindlægEr det virkelig rigtigt at hvis man var en mand i antikkens tid i Grækenland, og man hverken var homoseksuel, eller til små drenge, så var man ikke en rigtig mand? -
Hjælp!!!
ForumindlægBestem løsningen til ligningsssystemet 3x+4y =10 4x-3y=5 -
Lov om homoseksualitet!
ForumindlægBlev der ikke indført en lov i 1967 mht. til homoseksualitet i England?? -
math type
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige fået math type til brug i matematik. Jeg kan godt finde ud af at skriver formler ind men hvordan gør man sådan at man får et facit ud af det? -
Sammenhænge
Forumindlæg1) Når en person arbejder stiger behovet for O2 og derfor stiger personens puls. Nedenstående viser hvordan en persons iltoptagelse afhænger af pulsen: Puls 70: 0,70 L O2/min Puls 80: 0,75 L O2/min Puls 100: 1,5 L O2/min Puls 130: 2,27 L O2/min Puls 160: 3,40 L O2/min a) Påvis at iltoptagelsen vo... -
Hurtigt spørgsmål: Du eller dig?
ForumindlægHej, en der kan fortælle mig hvilken en af sætningerne lyder bedst. Med "du" eller "dig".1) jeg håber ligesom du, at...2) Jeg håber ligesom dig,at...Jeg kan slet ikke tænke så sent.. så please help me ;) -
Kemi-årsprøve!
ForumindlægHej alle sammen. Skal til års prøve i kemi om en lille uges tid (A-niveau) og ville høre om nogle havde nogle gode råd til at lave gode dispositioner. Har svært ved kemi og mangler et overblik over det:-( Ellers hvis der er nogle som kan hjælpe med gode noter, ville det vel også være rart. Held o... -
Matematik eksamenssæt på nettet
Forumindlægyep, where can I find them?! tak =D -
Berger
ForumindlægHej studi!Er der nogen, som kender til Peter Berger's teorier vedrørende religionssociologi? Jeg har lidt problemer med at forstå hans teori, så hvis der var nogen, der kort kunne gennemgå den, ville jeg blive meget taknemmelig.Bl.a.: Hvad mener han med, at: "mennesket eksternaliserer ge... -
HJÆLP!!! belønning modtages
Forumindlægnogen der har gået på hg og har skrevet opgave i ihverksætteri, om opstart af butik ? -
Faidon "En hane"
ForumindlægCitat fra Faidon: ">>Kriton, vi skylder Asklepios en hane; den skal I ofre; glem det ikke!Hvor Asklepios er en lægegudMen det der undrer mig er det med hanen. Synes jeg har hørt noget om at det ikke bare var et tilfældigt dyr, men der var en grund til at det netop lige var en hane han ...
