Resultater: 16941 til 16960 af 436513
-
Religion.
Forumindlægdamm, jeg har lige været oppe i faget og fik 5. har vildt nederen på, syntes det gik nogenlunde bl.a. fordi jeg fik fortalt om de enkelte begreber m.v. hvordan er det gået med jeres eksamener? -
venstre- og højrefløj?
ForumindlægEr der nogen som kan uddybe de to begreber mht. politik.Jeg skoder til politik, men jeg skal op til historie på fredag, så det vil være meget rart, hvis jeg lige vidste det. -
HASTER! Hjælp til indsættelse af artikelord (the/a/an)
ForumindlægHej alle, jeg er fuldstændig gået i stå i den her opgave.. Det er opgaverne fra eksamens sæt eng. B-niveau Lyder således: indsæt the/a/an i sætninger, hvis det er nødenvendigt.. 1. Since when have you become such a busy student og the human nature? 2. I once heard a lecture on the colour yellow i... -
Idealgasligning + andre
ForumindlægHeej alle sammen Ville lige hører om der var nogle herinde der kunne have en ide til hvad man kan skrive om følgende formeler? • P * V = n * R * T • n = m / M • n = V * C Skal skrive noget uddybbende om dem alle i en rapport, men kan ikke rigtigt finde noget som man kan skriv... -
24 timers
ForumindlægHej, jeg har fundet ud af at jeg skal op i engelsk 24 timer og tysk 24 timer.. Hvordan er det lige det er /foregår ?? Skal man selv søge materiale eller hvordan hvornår trækker man et emne hvor er forberedelsestiden?? -
Franske kirker!! ?
ForumindlægHeej.. Håber på der er nogen der har haft om det her før.. Jeg skal fremlægge om en kendt fransk Kirke.. Notre Dame og Sacre coere er taget.. Er det andre Kirker der er gode at skrive om?? For syns ikk rigtig der står særlig meget på nettet, eller måske er det bare mig XP På forhånd tak. -
Kraftmoment
ForumindlægNogle der kan hjælpe med følgende opgave? -
Religion - salmer?
ForumindlægHej hej studiEn af mine kammerater har lige været oppe i religion og trak en salme (nitte!)Det gik ikke for godt, og jeg er blevet ret i tvivl om fremgangsmåden med salmer.Derfor: Er der nogen, der ved, hvordan man skal gribe en salme an til en religionseksamen? - eller som bare har nogle gode rå... -
eksamen i idræt
ForumindlægNu skal jeg jo til eksamen her den 9. og 10. juni i idræt mellemniveau på gymnasiet. Så jeg ville egentlig bare høre, om der er nogen som har nogle gode råd til, hvordan man får revet karakteren lige den lille ekstra tand op? For jeg ved jo fra dem jeg kender, at det bliver svært at få over 9... ... -
Feedback på problemstillinger?
ForumindlægHej! Jeg sidder som så mange andre af landets 3.g'ere og kæmper med den sidste AT-synopsis. Jeg har dog ikke fået så god vejledning, som jeg havde håbet på, og den sidste vejledning var mildest talt spild af tid. Jeg har ikke lige haft mulighed for at få feedback fra mine vejledere(jeg har... -
universitetsspecialer
ForumindlægDav..Er der nogen der ved om/ hvor man kan hente universitetsspecialer ned på nettet, eller hvordan man ellers kan få fat på et. Jeg kunne godt tænke mig at læse nogen af ren og skær nysgerrighed. -
->TYSK eksamen<-
ForumindlægJeg interessert i at vide, om man må tage ordbog med til tysk mundtlig eksamen, hvis man selv "skriver" den af?! -
Videnskabsteori - hjælp
ForumindlægHej. Har forsøgt at besvare dette spørgsmål: Hvad er ifølge Karl Popper den egenskab, hvorved videnskabelige teorier adskiller sig fra ikke-videnskabelige? Nogen der kan hjælpe? -
Er matematik på a niveau svært?
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke at vide lidt mere om matematik på a-niveau på STX. Er det hårdt at have det på a-niveau? er det svært? gode råd til at klare det på de tre år? Jeg overvejer selv at tage mat på a niveau. Jeg har været lidt i tvivl, da jeg plejer at få 7 taller i matematik (går i 9. kla... -
Eksamen Tirsdag - Plz help ;)
ForumindlægHvis der er nogle som har notater el.ligende til følgende tekster, er jeg meget interesseret ;) :-BLut und Ehre-Jensites der stille-Kinder sind i Erben-Der Fischer-Thank the Lord-Masken-Die leiden des jungen K-Der teufel mit den drei goldenen HaarenPå forhånd tak ;) -
Eksamen Fredag - Hjælp!!
ForumindlægJeg er meget interesseret hvis nogle ligger inde med notater el. ligende til følgende tekster:-Walking the Dog-Autumn Rain-Teresa’s Wedding-The Mark of Vishnu-Whose Life Is It Anyway-The Lottery-The Man Who Loved Flowers-The Stones-My Girl in Skin-Tight Jeans-What the kids say-Human Is-Runn... -
tangent til parabler??
Forumindlægjeg fået opgaven:i et koordinatsystem er parablen p bestemt ved ligningen:y=x^2-8x+15Beregn koordinatsæt til toppunkt, og skæringspunkterne til 1. akse.en familie af linjer l(a) er bestemt ved ligningen:y=ax-(4a+2)Beregn aftanden fra parablens toppunkt til linjen l(3).Hertil er der ingen probleme... -
trigonometri
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne matematik opgave.. ved ikke helt hvordan jeg gribe den an.. -
Matematik B-niveau fuldt pensum
ForumindlægHejsa :o)Jeg skal op i matematik B-niveau mundtlig i fuldt pensum. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal øve mig... Nogen gode ideer? Skal jeg øve mig på alle beviser i bøgerne eller er det nok at kunne de vigtigste inden for de enkelte emner? Er der desuden nogen der har gode ideer til hvordan... -
Religion: Platon kom via araberne - weekendavisen
ForumindlægDette er nok temmelig usandsynligt men er der nogen der har den avisartikel der hedder "Platon kom via Araberne" af Trine Eiby fra Weekendavisen i 2001? Skal bruge teksten i religion og kan bare ikke finde den og aner ikke hvad den handler om.
