Resultater: 17041 til 17060 af 436513
  • Matematik A

    Forumindlæg
    Jeg har lige et spørgsmål til DE der har matematik A eller har haft det.jeg er nemlig i tvivl i øjeblikket om jeg nu alligevel skal have matematik A. For er det ikke temmelig svært og kun for "gode"? (jeg får selv 9 i matematik).
  • Historie!!!!!!!

    Forumindlæg
    hey..Kan nogen fortælle mig kort om, hvad første verdenskrig handlede om?? please??? :.0(mange mange atk på forhånd
  • Matematik opgave med mindste afstand?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er blev bedt om at udregne den mindste afstand fra en parabels toppunkt (-2x^2+7x+1) T= (7/4,57,8). Afstanden via dist er 2,56. Men hvordan regner jeg den mindste afstand ud?På forhånd tak.
  • Rette en tekst

    Forumindlæg
    Hej Kunne nogen godt rette min tekst med (tegnsætning)?
  • indicis

    Forumindlæg
    Hvad betyder indicis?
  • For meget enzym

    Forumindlæg
    Men hvad sker der hvis der er for meget enzym til et substrat den skal katalysere? Jeg ved at det koster, så man vil helst tilsætte nok.. Men har for meget enzym en kemisk/biologisk effekt?
  • Eksamen tekster om mobning

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kender til en novelle, digt, eller lignende, som jeg kan bruge til at fremlægge om i 10 min. til en prøve eksamen? helst ikke en alt for lang tekst da jeg allerede skal fremlægge fredag d. 27/3 :)
  • Den Franske Revolution

    Forumindlæg
    hej..Nogen edr kan fortælle mig kort om hvad den franske revolution handlede om? og hvorfor det skete?? har virkelig læst meget om det, men disse bøger er så svære og forstår.. er ik helt med på hvad den franske revolution handlede om..Please hjælp mig.. I BEG YOU :.0(
  • Et par matematik spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Jeg har denne opgave: Undersøg om 2 er løsning ligningen x^3 - 5x^2 + 3x + 6 = Så... 2 skal sættes ind og så skal den løses? Jeg får det til: 2^2-5*x^2+3*2+6 = 0 Er dette korrekt (har brugt lommeregner).
  • Jer der har været til 2g. sprog. eks

    Forumindlæg
    Et spørgsmål til Jer der har været oppe i engelsk på B niveau (2g)på sproglig linje; Hvor mange spørgsmål kunne I vælge imellem?Plejer det ikke at være noget med 10 stykker?
  • Guldkorn til 9. klasses mndt. eksamen

    Forumindlæg
    Man hører jo at et 13-tal kræver en indsats udover pensum - nogen der ligger inde med gode udregninger som man kan forsøge at komme ind på?
  • Irak -->??

    Forumindlæg
    Hey, er der nogem der kan redegør for hovedtrækkende i Iraks historie efter 2.verdenskrig og forklar, hvordan Saddam Hussein kom til magten?
  • Hippiekultur

    Forumindlæg
    Hejsa er der nogen der ved noget om hippiekulturen i Danmark? Altså hvordan den opstod osv. Knus
  • matematik opgave

    Forumindlæg
    er der nogen der kan hjælp med den første side de to sidste opgaver 4.3 og 4.4 ???
  • Mat B eksamen i mandags

    Forumindlæg
    Hej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger?
  • Lige og ulige polynomier på en graf

    Forumindlæg
    Hejsa :) Ud fra, havde jeg kan se på min pensumliste for hf-matematik på B-niveau, så indgår polynomier af højere grad slet ikke i pensum. Kun andengradspolynomier. Nu sidder jeg imidlertid med en opgave på b-niveau, hvor jeg skal forklare, at polynomier af ulige grad har mindst én rod, og at p...
  • økonomisk krise og kommunisme

    Forumindlæg
    Jeg er ved at læse op til historie, og er ved at læse og den nye verdenordenen, ligenu er jeg ved at læse om marshall-planen. Men der er noget jeg ikke helt kan gennemskue, hvorfor bliver kommunismen så in, når et land lider under økonomisk krise?Jeg håber i forstår hvad jeg mener, jeg er ikke in...
  • 10,8 timer

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der ved hvad 10,8 timer svarer til?
  • Differentiering

    Forumindlæg
    Hej, Hvorfor bliver f(x)=(x*ex+3x)' = ex+ x* ex + 3? Er der en regel jeg glemmer?
  • beregning af temperaturstigning?? - arbejde og energi

    Forumindlæg
    Hvordan skal jeg løse denne opgave? Jeg har ikke lige overblik over, hvilken formel disse oplysningerne passer ind i. Jeg kender massen af bremseskiverne som (6,1 kg) og deres materiales specifikke varmekapacitet (0,51 kJ/(kg*K)). Derudover kender jeg bilens masse (950 kg) og hvor mange km/t has...