Resultater: 17121 til 17140 af 436513
-
Inddragelse af demonstrations og rapport forsøg
ForumindlægHejEndnu et spørgsmål om kemi B-niveau eksamenAltså når man er til eksamen. Skal man så hovedsageligt snakke om generel teori om fx syrer og baser og så kort inddrage ens rapport eller skal man hellere snakke udfra rapporten og så komme ind på det ene og det andet om syrer og baser? -
Nanoteknologi
ForumindlægVi har haft valg frit emne om nanoteknologi og min lærer fandt så meget sent ud af at det valgfrie emne skulle opgives til eksamen. Så det er det så blevet.Men jeg ved bare slet ikek hvad jeg skal sige hvis jeg trækker det emne. For der er næsten ikke noget at sige. nogen der har haft nanoteknolo... -
Hvorfor følges løn og priser ad?
ForumindlægLige et ekstra spørgsmål:Hvordan kan det være at priserne stiger når lønningerne stiger??Det gør de jo f.eks. under en højkonjunktur, men det kan da ikke være fordi virksomhederne mangler penge - når det er højkonjunktur?? -
"The killers" by hemmingway
Forumindlæghej... er der nogen der har læst den overnævnte novelle ? jeg har nemlig ingen notater til den.. og jeg synes, at den er ret svær at analysere, hvis jeg kommer op i den til eksamen.. på forhånd tak.. :) -
angående Engelsk eksamen (HHX 2. år)
Forumindlæghey...jeg har lige været til eksamen i engelsk. Det skal lige nævnes at jeg går hhx 2.år!jeg synes at emnet i år var forholdsvis nem at gå til...hvad synes i andre? jeg vil bare lige dele nogle med meninger med jer.. c";) -
Kanon indledning i engelsk
ForumindlægSæt jeg trækker et uddrag af Shakespeares Hamlet, hvordan skal jeg så lægge ud ved eksamen mundtligt?Og hvordan er det lige man siger: "Jeg har trukket det og det"? ... "I have drawn..."?Jeg ved, at disposition er formålstjenligt, fordi jeg derved viser overblik og fremlægger ... -
reaktionshastighed
ForumindlægHej alle sammenHåber der en derude som kan hjælpe mig. Når vi snakker om reaktionshastigheder, er der visse faktorer som v afhænger af. En af disse er temp. Vil det være en god ide at komme ind på reaktionsmekanismer ganske kort, for derefter at fortælle om forløbet af en elementarreaktion, eller... -
Sofokles
ForumindlægHej.Sidder og terper med den typiske læsning til den typiske old-eksamen.Jeg ville høre om nogen derude tilfældigvis vidste, hvorfor det lige var at Sofokles og de andre tragi-forfattere kun skrev om konger, dronninger eller kongebørn? -
Eksamen - dansk
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man mest effektivt forbereder sig til dansk? Spørgsmålet er om det kan betale sig at forberede sig til dansk eller om man bare skal gå videre til næste fag...? -
Eksamens-sæt anno 2004
ForumindlægHejsa....Jeg er helt ny i dette forum og glæder mig til at skrive endnu mere sammen med jer i den kommende tid :)Det er sådan at jeg lige nu er i gang med mine mundtlige eksamener i folkeren. Har indtil videre været oppe i tysk og dansk hvor det egentlig gik meget godt.Nu skal jeg så snart op i m... -
Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha... -
Vigtigt!!
ForumindlægHej allesammen Er der nogle der kan give navne på nogle noveller, der handler om "At være menneske" :) -
historie opgave i 1 hf
Forumindlægnogen som kan hjælpe mig igang, er helt på den . skal skrive om 30 års krigen. skriv til min mail hvis i kan [email protected] -
Hvad betyder responsiv
ForumindlægI forhold til responsiv Tak på forhånd venner og god weekend -
trelleborg? (vikingetiden)
ForumindlægHej.. hvordan defineres en trelleborg? hvad var det? og hvad blev anlægene brugt til ? håber der er nogen der kan hjælpe mig... på forhånd tak...:) -
mundtlig årsrøve 1.g linjens ligning
Forumindlægskal op til mundtlig årsprøve her i næste uge. Jeg har fået emnerne jeg kan komme op i. et af 'delspørgsmålene' går ud på at redegøre for linjens ligning. Mit spørgsmål er så: hvad skal man fortælle. Forskriften for linjens ligning skal man nok fortælle om, men hvad kan man ellers sig?og ... -
Dansk A eksamen 13. august 2014 m. Netadgang
ForumindlægNogle der ligger inde med opgaverne fra eksamensættet fra Dansk A eksamen 13. august 2014 m. Netadgang? Tak på forhånd. -
Kvadratrod
Forumindlæg√98 kan omskrives til 7√2 - why? -
Oldtidskunstab
ForumindlægEr der nogen/le om vil forklare mig hvorledes old-eksamen foreløber? Hvad skal man, hvad forventes der og mere generalt hvor meget tid er afsat til forberedelse og selve eksamen? Desuden ville det være super hvis der nogne kunne knytte nogle gode tips til hvordan man klare sig bedst.på forhånd ta... -
eksponential notation
Forumindlægomskriv følgende til eksponential notation: 1,5 * 102 / 0,5 * 10-3 Forstår virkelig ikke, hvordan jeg skal få løst den her. Vil en lige forklare? :/
