Resultater: 17141 til 17160 af 436513
  • Stasimon, episode?

    Forumindlæg
    Hej.Læser Antigone til old-eksamen, men kan se i mine noter at stykket delt op i parados, episoder og stasimon. Men aner ikke hvad de betyder eller hvad de står for!Hvis nogen ved det, må I gerne skrive det, da jeg ellers frygter at eksaminator vil spørge til det.På forhånd tak
  • Fremlæggelse engelsk HJÆLP HASTER

    Forumindlæg
    Personligt synes jeg SELV at jeg stinker til engelsk, og skal fremlægge i 10 minutter på mandag. Så er der en som vil rette mit manuskrift? Det haster virkelig. På forhånd mange tusind tak, og det som er markeret med rødt er ord jeg ikke kan udtale, så det skal i ikke undre jeg over.
  • Reducerning!

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige et hurtigt spørgsmål! Det er en reducerings opgave jeg har vedhæftet med svar, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne få det, til det resultat. Nogle der kan hjælpe?
  • om de enkelte partier...

    Forumindlæg
    hej..jeg har sådan ikk lige helt styr på alt det der politik.. men er der nogen, der vil hjælpe mig med at beskrive hvert enkelt parti med få ord.. ? altså deres mål og holdninger ? jeg håber, der er nogen der kan hjælpe..
  • Fotoner og bølgelængde

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en opgave, som jeg har brug for hjælp til. Håber der er en venlig sjæl, som har tid til at hjælpe. En foton udsendes i vacuum og har en svingningstid på 10-14 s. a) Hvad er dens bølgelængde? Fotonen udbreder sig nu i et stof med brydningsindekset 2,4. b) Hvad er den...
  • Noter til engelske tekster?

    Forumindlæg
    Heysa,Fay Weldon: Oh Mary Don’t You Cry Anymore, Alex Garland: Blink and You Miss It
  • The bride comes to yellow sky??

    Forumindlæg
    hej.. nu har jeg søgt og søgt.. men det er næsten umuligt for mig at finde notater omkring den overnævnte novelle.. er der måske en eller anden engel, der kan hjælpe mig...?
  • Avisernes holdning

    Forumindlæg
    Hej alle,I må lige hjælpe mig engang...Hvilke aviser har hvilke politiske holdninger?? Evt. placeret i forhold til hinanden..Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak!#Daniel
  • Acceleration

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for hjælp til en fysikopgave. Den lyder på: Et jægerfly accelerer med 2g fra 100 km/t til det betyder lydmuren. a) Hvor lang tid tager det?
  • Tysk årsprøve/eksamen?

    Forumindlæg
    HeY, nu er det sådan at jeg snart skal op til tysk årsprøve (1.g)... Er ret nervøs for det :-STænkte på om der er nogen der kan give mig et eksempel på, hvordan et tysk spørgsmål kan se ud? (altså det som man trækker)og et eksempel på en god sætning man kan bruge som indledning? Hvad forlanges de...
  • Kvindernes Underkuelse af John Stuart Mill

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg er i gang med at skrive en opgave omkring kvindernes forhold! Jeg har læst teksten, men forstår ikke helt! Er der nogle, som har analyseret eller læst den, som kan hjælpe/forklare mig om den? På forhånd tak!!
  • Reducering

    Forumindlæg
    Hej, Hvordan kan a2 - b2 - (a+b)2 + 2ab = -2b2 ? Ville selv reducere det vha. 2. kvadratsætning: a2 - b2 - a2 + b2 - 2ab + 2ab Kan godt se at der skal være minus mellem a2 og b2 for at det giver det rigtige resultatet - men hvorfor?? Man bruger jo 2. kvadratsætning for at gange det ud?
  • Hvordan kan fordomme blive til et problem?

    Forumindlæg
    Hvordan kan fordomme blive til et problem? :) Tusind tak!
  • Rentabilitetsanalyse udfra Finanskrisens effekter

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal analysere finanskrisens effekter, og til dette skal jeg udarbejde en rentabilitetsanalyse. Jeg skal selv vælge en virksomhed, som blev påvirket af finanskrisen. Derfor ville jeg høre, om der var nogle, som havde nogle gode forslag til virksomheder, som blev påvirket af finanskri...
  • Kemi årsprøve

    Forumindlæg
    Hej, da jeg lige har været til årsprøve i kemi i dag ville jeg høre for sjovt om der ikke er nogle der vil regne nogle af opgaverne ud, bare for at se om jeg har fået nogenlunde det samme.1) kanelaldehyd er den trans-isomer form af molekyletR-CH=CH-CHOopskriv en strukturformel for kanelaldehyd, i...
  • Hvis der er et årlig forbrug af el på 40000kWh, hvor meget af dette kan erstattes af en solcelle?

    Forumindlæg
    Hvis der er et årlig forbrug af el på 40000kWh, hvor meget af dette kan erstattes af en solcelle? HVordan kan de udregnes eller hvordan kan man forklar hvor meget strøm en solcelle kan dække?
  • Inflation - dyrere import eller eksport?

    Forumindlæg
    ktulu sagde før at importen vil blive dyrere ved inflation og eksporten billigere.Men hvordan kan det passe? Inflation betyder jo prisstigninger - og det må vel gøre importen billigere!?Og dermed forværre konkurenceevnen og betalingsbalancen?
  • Biologi A

    Forumindlæg
    Ville bare høre om der er nogen der har generelle erfaringer med Biologi på højniveau, da jeg skal havde til næste år.Er det meget svært? vil man falde i karakter i forhold til c-niveau?
  • Endnu et spørgsmål om inflation (sorry!)

    Forumindlæg
    Men hvis priserne på de danske varer stiger - det er jo det der hedder inflation - så må de udenlandske varer da være billigere i forhold til de danske? Så må det da være billigere at importere?Og, hvis det er billigere at eksportere - hvad er så ulempen ved inflation??
  • Udtale af tysk ¨

    Forumindlæg
    Hej! Hvordan udtales.ö?ü?ä?