Resultater: 17241 til 17260 af 436513
-
Idealistisk teori?
ForumindlægArgumentér ud fra en idealistisk teori imod nedenstående udsagn. Mit spørgsmål, hvad er en idealistisk teori? Ikke noget jeg har hørt om, eller kan finde oplysninger om i diverse opslag? Help needed! -
Engelsk engelsk ordbog..
Forumindlæghej.. jeg skal have slået nogle ord op på engelsk, men jeg skal også kunne forklare dem på engelsk.. findes der sådan en ordbog på nettet... ?? mange tak.. -
differentialligninger
ForumindlægHvordan kan man bestemme difinitionsmængde, blot ved at se på funktions udstykket. Jeg får det ikke... der må være noget mere til det??? -
Hurtigt spørgsmål - hvilken kasus
ForumindlægI sætning: En dag deler Sophie Scholl ulovlige flyverbreve ud. Hvilkken kasus har "dag" ? -
Periode - 1860'erne
ForumindlægHej Lige et hurtigt spørgsmål, jeg gerne vil have bekræftet: Er det ikke rigtigt at 1860'erne (mere præcist hvis det er så 1861) ikke romantisme? På forhånd tak -
Omregning
ForumindlægHej, Jeg forsøger at nå frem til følgend resultat:hvor og uden omregninger får jeg A*E / L = 2.295000000*10^7 og når jeg omregner enhederne: A = 0.63750 ft E = 3.6e+8 lb / ft Får jeg A*E / L = 2.295000000*10^7 Hvad gør jeg forkert ? -
Forkortelse af brøk
ForumindlægForkort brøken. hint sæt uden for parentes. (x^2- xy)/(xy-y^2 ) = x2 – y2 - 1 Nogen der ved om det er rigtigt? -
potensregning (hvor mange gange større er solen end jorden OSV.!
Forumindlæghej! er ved at lære om potensregning og jeg skal finde ud af hvor mange gange solens masse er større end jordens. Solens masse: 2,0 * 1027 tons Jordens masse: 6,0 * 10 21 tons Ved bare ikke hvordan jeg sjal gribe det an? Tak på forhånd (: -
C7H15Br
ForumindlægVed I hvad C7H15Br hedder? -
statistik over buddhismen
Forumindlæghej allesammen. jeg har et skoleprojekt omkring buddhismen, og jeg gad godt finde ud af hvor mange af de 362 millioner buddhister der er Theravada/hinayana, Mahayana og andre trosretninger inden for buddhismen. hvis nogen kan fortælle mig det eller har et link hvor jeg kan finde det, så ville det... -
Pendul energibevarelse
ForumindlægJeg forsøger at forklare energibevarelsen for et balistisk pendul. Dog kan jeg ikke helt finde ud af hvad der er aktuelt for en klods i hviletilstand? Er det Ekin hvile = 0 eller er det Epot hvile = 0? Jeg kan dog godt forstille mig at der er meget potentielt energi, men ikke noget kinetisk energ... -
ret min opgave tak
Forumindlægdet kunne være lækkert hvis en lige ville gå igennem min opgave tak -
Dansk fsa Maj 2010
Forumindlæghej jeg skal lave en novelle. men kan ikke helt forstå hvordan. der står at "skriv en novelle, hvor situationen i digtet spiller en central rolle." betyder det så at min novelle skal handle mest om digtet eller ??? please hjælp mig -
Ibuprofen - Titrering
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en kemi-opgave hvor der oplyses at der til en titrering bliver afvejet 0,5 gram ibuprofen, som bliver opløst i 25 mL ethanol og titreret med 0,1 M NaOH. Jeg skal så opskrive titreringsreaktionen og gøre rede for hvilken funktionel gruppe i ibuprofen, der gør, at der kan ... -
Omsætningsforhold
ForumindlægHej, jeg har en opgave, hvor jeg skal finde omsætningsforholdet, hvilket ikke skulle være den største udfordring i verden, men jeg bliver ved med at få 2,13, uanset hvad jeg gør, og facit siger 2,03 - så der må være noget jeg har overset - er der en som kan hjælpe mig? -
Matematik fsa
ForumindlægHASTER?? Hvem har facitten til "fsa Gustavs svømmetræning 2012 eller 2013 ???? svar hurtigt så er i bar de bedste !!!! Venlig hilsen firat -
Dansk terminsprøve
ForumindlægHej. :) Jeg skal snart til skriftlig terminsprøve i dansk, og jeg skal derfor til at overveje hvilken genre jeg vil skrive i. Det er enten essay, kronik eller en litterær artikel. Jeg får samme karakter i alle tre genrer, og har egentlig ikke rigtig nogen fornemmelse omkring, hvilken en af de... -
Engelsk outline rights
ForumindlægHej, Jeg skal ha' lavet en outline om 'rights', eller overemnet er rights og så skal jeg finde et underemne, som jeg skal skrive om. Jeg har tænkt lidt, men kan simpelthen ikke finde på et godt emne indenfor rigths... det er så stort. Hvis nogel af jer kunne komme med et emne vil de... -
Departementchefstyret
ForumindlægHej:) Kan nogen give mig en enkel forklaring på departementchefstyret under 2. verdenskrig? Hvem bestod departementchefstyret af? -
Intolerance
ForumindlægHej jeg sidder her og skal skrive en klumme om intolerance, og jeg skal finde på nogle eksempler på hvor vi møder intolerance i hverdagen :-)
