Resultater: 17261 til 17280 af 436513
-
dansk?
ForumindlægTeksten til vejledningen i "engelsk outline" er rodet og klodset skrevet. Se venligst det vedhæftede. -
tysk oversættelse hjælp
ForumindlægHej ville såmænd høre om der er nogle der kunne hjælpe med min tysk oversættelse. Jeg skal oversætte sætningen som selvfølgelig er del af en større tekst måske er det heller ikke sjovt at stå ved et samlebånd tak på forhånd -
Fascist....?
ForumindlægDavzzz...Hvis i nogensinde bliver spurgt af jeres lærer: "Hvad er en fascist?".. hvad siger i så??? -
Flere reaktionsskemaer til afstemning
ForumindlægHej, jeg har disse jeg har aftstemt til i morgen. har prøvet men er ikke sikker.. nogen der vil hjælpe? 1 H2SO4(aq)+Mg→H2(g)+MgSO4(aq) 2 H2(g)+O2(g)→H2O(l) til 2H2(g)+O2(g)→2H2O(l) 3 Ca(OH)2(s)+NH4CL(s)→NH3(g)+CaCl2(s)+H2O(g) til 2Ca(2OH)2(s)+NH42CL(s)→NH3(g)+CaCl2(s)+4H2... -
dansk eksamen
ForumindlægDet centrale i en dansk mundtlig eksamen ligger jo i at analysere den udleverede tekst.Hvor meget vægt ligges på henholdsvis:-At relatere/perspektivere-At kunne fortælle hvilken perioder teksten er fra (Dette med en grundig gennemgang af perioden...ikke bare det at fortælle hvilken periode den er... -
Problem med reaktionshastighed
ForumindlægJeg har problemer med opgave 2 c) i dette opgavesæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF00/2000%2010%202.ashx er der en der kan hjælpe mig med at komme i gang? -
Differentialkvotient
ForumindlægHej. Jeg har en funktion som jeg skal differentiere. Funktionen lyderf(x)=sqrt(x)Jeg får dy/dx til:dy/dx=(sqrt(x+dx)-sqrt(x))/dxSå er det her jeg går i stå, hvordan reducere jeg udtrykket? Det er rod tegnet der giver problemer, nogen der kan hjælpe, og fortælle hvordan jeg reducere udtrykket? -
Problem med reaktionshastighed
Forumindlægjeg har problemer med opgave 2 c) i dette opgavesæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF00/2000%2010%202.ashx Er der en, der kan hjælpe mig med at komme i gang? -
To differentiable funktioner ? haster !
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave: Om en differentiabel funktion f oplyses, at f(3) = 2 og f '(3) = -2 Funktionen h(x) er givet ved h(x) = x2 · f(x) - x3 Jeg skal så bestemme h'(3) Hvordan løser man den? Har ingen anelse om hvor jeg skal begynde? -
Matematik FSA Grønland 2000
ForumindlægHej jeg er simpelthen gået i stå Med den her opgave jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig!!!!!!!!!!!!!! Opgaven lyder sådan her: til flyveturen kangerlussaq - Iqaluit køber gruppen apex billeter (Pris på en returbillet for en person: almindelig 3240kr og apex 1945kr ) Der er 20 pers i gru... -
Hjælp søges hurtigt!
ForumindlægHej har lidt problemer med opg 2.6 er der nogle der kan hjælpe, har prøvet at regne det ud fik det til at gennemsnitsfarten er 14.05 KM/T men er ikke sikker på at det er rigtigt Her er ét doc dokument af det man skal regne ud: -
Integralregning, punktmængde mm.
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og er i gang med at træne lidt integralregning. Så jeg har fundet omkring 700 opgaver frem der omhandler beregning af arealer, rumfang mm. Det er inden for det emne i matematik, hvor det halter lidt, så jeg ville synes det ville være rart med en såkaldt skabelon at gå ud fra.... -
Simpelt spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg sidder og øver mig på opgaver, og faldt over denne tråd. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=579610 Nu har jeg så et spørgsmål. Svaret på opgave b... Er det punktet (1,0) eller er det en funktioner man skal indsætte x0 i? Svaret kan vel ikke bare være x0=1? Mvh. Christia... -
bestemmelse af lokalt ekstremum
Forumindlæggrafen for f(x) = 4*x*exp(-x) , x > 0. Når punktet P(x0,f(x0) projiceres på koordinatakserne opstår en rektangel Vis under anvendelse af fmrk(x), at rektanglets areal har et lokalt ekstremum for x=2. Undersøg vha. grafregneren om der også er et globalt ekstremum. Kunne være fedt hvis der va... -
Apologien til eksamen
ForumindlægHej.Jeg har lige læst og udformet nogle noter til Apologien af Platon.Hvad ville I mene, er essentielt at trække frem i en analyse? Udover sofister kontra Sokrates? -
Hjælp til latineksame
ForumindlægHejsa..Måske er der et lille lys at skimte, for Jer som skal til latineksame.Hvis I altså kommer op i tekster med Catul, kan sider som http://rudy.negenborn.net/catullus/text2/e2b.htm samt http://elias.ribekatedralskole.dk/classica/personer/catul/catul.htm, varmt anbefales.. Her er der oversættel... -
Er der forskel?
ForumindlægHejsa!Er der forskellige definitioner på atBEVISEogGØRE REDE FOR?~Bella -
Eksamen
ForumindlægHej!Jeg er så småt begyndt på at læse til dansk mdt eksamen, men er kommet lidt i tvivl om det er "nok" at læse om perioderne, men hvordan gør i? De tekster vi har haft på klassen, er vel evt. "bare" til at perskeptivere lidt til, altså vil I mene, man behøver at læse ned til ... -
Pufferligningen og pKs
ForumindlægJeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke. -
orienteret..
ForumindlægHvad med betyder orienteret i følgende sammenhæng:Om vektorerHvert af disse orienterede liniestykker kaldes en pil, og hver pil kaldes en repræsentant for vektoren.
