Resultater: 17361 til 17380 af 436513
-
Beviser-
ForumindlægHej! Jeg skal op til matematik mundtlig imorgen..... men jeg er stadig i tvivl angående beviset om medianer, midtnormaler, højder og især periferivinkler....... så håber virkelig der er nogen som kan hjælpe. -
Tysk noter - eksamen!
ForumindlægVille bare høre om der skulle være nogen, der havde gode noter til de flg. tekster:Kafka: "Das Urteil"Kaschnitz: "Nesemann" og "Das dicke Kind""Good Bye, Lenin!" og "Katrin Sass im Interview"(det er hende, der spiller moren i Goodbye)"Die ble... -
Tysk sætning!
ForumindlægHeysas,Ville bare lige høre hvordan man skal oversætte:"mangler nogen at være sammen med"På forhånd takker! -
~gEoGrAfI~
ForumindlægHej folkens!!Har lige et spørgsmål her, som jeg håber i alle vil deltage i.hvor stor en rolle spiller den teknologiske udvikling for menneseket (og naturen)?~Molly~ -
x^2=2 - har ingen rational løsning..
ForumindlægHej!Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen i 1.g mat. og vil lige vide om det jeg har gjort er rigtigt:x^2=2 - har ingen rational løsning fordi:Du har et kvadrat ABCD hvor AC er diagonalen og AB er siden.AB/AC=p/q hvor p/q er en uforkortelig brøk. Derfor gælder det også at (AC)^2/(AB)^... -
Trekant
ForumindlægTrekant ABC -
"Historien om en moder"
ForumindlægEr der nogen, der har læst "Historien om en moder" af H.C. Andersen, der ligger inde med en analyse??Jeg har den opgivet til eksamen og kan ikke helt gennemskue den..Tak! -
Filmanmeldelse
ForumindlægHej derude! Det kunne være rigtig godt, hvis der var een, der gad at læse min aflevering igennem og selvfølgelig give lidt konstruktiv kritik. Jeg har vedhæftet den. -
fysik/kemi
ForumindlægHej alle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi. I min fysik/kemibog 'Ny Prisma' hedder kapitlerne som jeg kan risikere at trække, og derfor gerne vil have noget hjælp til: - Jorden salte (om Gødning, nitrogens kredsløb, m.m.) - ... -
Vis at ligningen har to løsninger
ForumindlægHey dudes og dudesinder Vis at ligningen x^2+kx-8x-4k+15=0 for en hver værdi af k har to forskellige løsninger What to do? tage diskriminanten or what? -
2 spørgsmål
ForumindlægGrågåsen tilbringer vinteren i Spanien. Allerede i februar kommer den tilbage fra sit vinterkvarter. I Spanien befinder grågåsen sig på 37 graders nordlig bredde. Den flyver til Danmark til 56 graders nordlig bredde. Afstanden mellem to breddegrader er 111 km. Opg 1: Angiv et skøn over, hvor lan... -
trist :0(
Forumindlæghey..jeg var til historie igår.. jeg fik 6. jeg er bare så ked af at få så dårlige karakter. Jeg har læst så meget jeg kan,men lige så snart jeg kommer til eksamen, så glemmer jeg simpelthen alt.. det irritere mig virkelig, for da jeg gik på folkeskolen, var jeg så god til alt. men nu hvor jeg gå... -
Pig city
ForumindlægJeg har lidt svært ved at lave denne opgave, og håber derfor der er nogle derude der vil hjælpe mig med den. Jeg har især svært ved disse spørgsmål: 3. Gør rede for, hvordan biofilmens jordbakterier kan fjerne NH3. 4. Vurder, hvilken betydning tilførsel af CO2 kan have for tomatproduktionen. (tæ... -
Partial afledt af transitionsligningen
ForumindlægHej Jeg har følgende transitionsligning: kt+1 = 1/(1+n)*[sBktα + (1-δ)kt] Er det rigtigt, at ∂kt+1 / ∂kt = 1/(1+n)*[αsBktα-1 + (1-δ)kt] ∂kt+1 / ∂kt ∂kt = 1/(1+n)*[(α-1)αsBktα-2] -
Kildekritik
ForumindlægHej folkens!Nu skal jeg op i historie, og derfor tænkte jeg på mulighederne for at lave kildekritik til sin eksamen.Derfor ville jeg høre, om der er nogle, som har en god fremgangsmåde til at bruge kildekritik i denne henseende. Jeg ved godt, det er ret svært at forklare generelt, hvordan man ska... -
Find forskriften i differentialligningen
ForumindlægJeg er gået helt i sort... Jeg skal finde for en forskrift for funktionen dy/dt=5a-ay og jeg får oplyst punkterne f(0)=25 og f(25=15)... Jeg bruger wordmat (har også n-spirer) Hvordan skal den tastes ind ?? (opgaven vedhæftet) Har været inde og kigge på samme opgave, hvor andre har stilliet sp... -
geometri
Forumindlæghttp://i43.tinypic.com/2znzqcp.jpg Bevis at på figur 1, undtagen når C er placeret i A eller i B (AB er diameter i cirklen). Figuren kan ses i linket.. er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tusind tak.. -
Udled sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægJeg forsøger at udlede sinusrelationerne:(1/2)*a*b*sin(C)=(1/2)*b*c*sin(A)=(1/2)*a*c*sin(B) <=> der ganges med 2 a*b*sin(C)= b*c*sin(A)= a*c*sin(B)<=> der divideres med a*b*ca/sin(A)=b/sin(B)=c/sin(C)Så ville jeg tegne en trekant for at udlede cosinus .. men er det at udlede eller bev... -
Wellness branchen
Forumindlæghej,,, jeg er ved at skrive en opgave om wellness branchen....vil bare spørge om i evt kan hjælpe med at finde en hjemmeside, hvor man kan finde de forskellige års omsætning for forskellige wellness virksomheder..eks gilleleje badehotel..hilton hotel,,arndal spa & fitness..mm.. tusind tak f... -
HJÆLP! HASTER!
Forumindlæghvordan skal jeg regne denne ligning ud?? 4x^2 - 7x = 0
