Resultater: 17321 til 17340 af 436513
-
Integration af f(x)=x+sin(x)
ForumindlægHej Alle. Min lommeregner siger følgende: ∫(x+sin(x))dx = (x2/2) - ((180*cos(x))/x) Kan dette passe? Og i såfald hvorfor, for x integreret giver jo 1/2x2, mens sin(x) giver -cos(x). Hilsen Christiane.k -
Tysk sætning
ForumindlægHalløj.. Jeg har rigtig svært ved at få følgende sætning oversat til tysk, uden at den mister samme betydning.. "Han betragtede disse billeder, som alle talte om, og som skulle være noget ganske særligt". Det med at "skulle være noget ganske særligt" - hvordan oversættes de... -
What he was like. Essay
ForumindlægHej jeg henviser lidt til andet indlæg jeg tidligere har oprettet, jeg ville bare spørge folk herinde om der var nogen havde et essay om " What he was like", jeg forstå nemlig ikke teksten helt så ville være super hvis nogen lige kunne hjælpe mig igang. -
fysik/kemi
ForumindlægHej alle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi. I min fysik/kemibog 'Ny Prisma' hedder kapitlerne som jeg kan risikere at trække, og derfor gerne vil have noget hjælp til: - Jorden salte (om Gødning, nitrogens kredsløb, m.m.) - ... -
Tangentligning
ForumindlægJeg har en opgave, som lyder således: Find ligningen for den tangent til funktionen g(x)=x^2-4x+5, der har hældningen -1,5. Er der nogen, der kan hjælpe? -
Hjælp og det haster med at skrive det om til en ligning!!!
Forumindlæg"Du skal hen til ”Bedste” for at give hende 2 muffins. På vej hen til hende ved du at der sidder 7 ”kagetyve” som vil stjæle 50% af dine muffins når du går forbi. Men de får medlidenhed med, at du nu ikke kan aflevere to muffins til ”bedste”, så de forærer dig en hel muffin bagefter... Hvor ... -
parabler opgave
ForumindlægHej.. nogen der kan hjælpe?? Kanten rundt om et bassin har form som en cylender, mens bunden har form som en parabel. Bassinet er dybest i midten, hvor der er 3,0 m. De lodrette sider er 1,0 meter høje. Bassinet er 20,0 meter i diameter. Hvor dybt er bassinet 2,0 meter fra kanten? En person måler... -
bobbelkammerbillede haster
Forumindlæghvorkan bestemmes et tværsnit af en hydrogen kerne ud fra et bobbelkammerbillede? -
Maha Nikai, står det for?
Forumindlæghej allesammen:D jeg har problemer med at finde ud af hvad Maha Nikai, står for. jeg ved godt at det er en gren under Theravada-buddhisme, men jeg kan ikke finde andet end det. alle de sider jeg har fundet er teksten bare blevet kopieret fra wikipedia. hvis du eventuelt kunne sende et link eller... -
Den danske industrialisering
ForumindlægHej! Skal op i historie på torsdag. Ikke ligefrem yndlingsfaget, og jeg spekulerede på om nogle lå inde med eller vidste hvor der findes gode notater til denne tidsperiode i dansk historie. Alt er velkomment.Tak på forhånd. -
fysik/kemi
ForumindlægHej alle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi. I min fysik/kemibog 'Ny Prisma' hedder kapitlerne som jeg kan risikere at trække, og derfor gerne vil have noget hjælp til: - Jorden salte (om Gødning, nitrogens kredsløb, m.m.) - ... -
inkommensurable størrelser
ForumindlægHej!Er der ikke én der gider at forklarer mig hvad "inkommensurable størrelser" er? Kan ikke finde det i min lærebog, og vil gerne vide det!~Bella -
Japan-Kina
Forumindlæghey...hvorfor besatte Japan Kina??? altså på hvilke grunde?? forstå det ik helt... -
Beregn højden i en trekant
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave som lyder: En luftballon svæver over landskabet. Den iagttafes samtidig af to obsevatører A og C på jorden med en indbyrdets afstand på 3 km. Sigtelinjerne til ballonen danner vinkler med vandret på 35 grader og 42grader. Bestem ballonens højde over jorden. Er der ... -
Chikane
ForumindlægJeg står i en situation jeg godt vil ha' lidt meninger om :) Jeg har været sammen med en fyr på 28, jeg selv er 16... vi var forlovet i 16 måneder, men de sidste 14 dage i vores forhold fandt han sammen med min bedste veninde, og løj overfor hver evigeneste dag! jeg fandt ud af det ved at kig... -
Danmark...
ForumindlægHey folkens!!jeg skal til eksamen om 1 time.. er ret bange.. og nervøs og ryster hel vildt..:0(Fandt lige ud af, at jeg er ik ret sikker på om jeg forstå hvordan Danmarks situation var under 2.verdenskrig.. altså jeg mener økonomien og politiken.. Jeg håber virkelig i gider hjælpe mig straks...:0... -
Old fig 49
ForumindlægMuligvis nogen som har nogle noter til fig. 49? Har fået helt kuller af den :P -
Procent regning
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik opgave som jeg efterhånden har stirret mig fuldstændig blind på og forstår den simpelthen ikke.. Er der evt. nogle kloge hoveder som kan hjælpe? I en given periode stiger løningerne med 2% pr. halvår. Hvor mange procent er lønstigningerne på 3 år? -
Latinsk betegnelse for kendeord
ForumindlægFindes der ikke noget latinsk ord for kendeord? Har prøvet at se i Politikens Ordbog, men der stod der bare kendeord. Et andet spørgsmål: Er der nogen forskel på imperfektum og præteritum? De betyder ifølge ovenstående ordbog begge datid. -
3.g. Mat A mdt.
ForumindlægPolære koordinater.Jeg har et forståelses spørgsmål til de polære koordinater, retningsvinklen. Der er en def. som hedder:cos(v + 90*) = -sin(v)Hvordan kan man vise det??Hvis man har enhedscirklen, så er koordinasættet jo (cosv, (-sinv)), altså i 4. kvadrant. Men det er jo ikke det pkt. så er (co...
