Resultater: 17401 til 17420 af 436513
-
Kronik: Politisk retorik (Obama)
ForumindlægHej, jeg skal skrive en kronik om politisk retorik. I kronikken skal jeg karakterisere de retoriske og stilistiske virkemidler, som Obama bruger i sin sejrstale. Derudover skal jeg også med inddragelse af eksempler diskutere hvilken betydning politikeres brug af retorik kan have for modtageren... -
Hjælp til areal beregning
ForumindlægJeg har den her opgave som jeg har kigget rigtig længe på.. men kan simpelthen ikke finde frem til hvad jeg skal gøre. Opgaven er en vedhæftet fil -
Hjælp til Excel
ForumindlægHvordan laver man to funktioner i ét koordinatsystem i Excel? Det drejer sig om følgende tal hvor y-aksen er iltoptagelse i l pr. min. og hvor x-aksen er pulsen. Se vedhæftet fil. -
Ng Hjælp! fortsat
ForumindlægHej derude. jeg skulle have fremlagt noget ng i fredags, men det blev heldigvis rykket, for der er stadig nogle ting jeg ikke har styr på, så hvis der er nogen der har nogle gode links eller i det hele taget bare kan hjælpe, ville det være fedt. Jeg har noget til det, men det er bare ikke særlig ... -
TI-89 på degree eller radian?
ForumindlægHej Alle. Hvis jeg skal integrere en funktioner, fx f(x)=√(13-x2) skal min lommeregner så står på grader eller radian? Og hvorfor? Hilsen Christiane.k -
Nogle der vil rette min opgave, på ca 2 sider?
Forumindlægjeg har skrevet en tekst om mig og min klasse men er sikker på at der nok er nogle fejl. Det ville være lækkert hvis en af jer derude kunne rette den... -
Beregn pH i en opløsning af NaHCO3
Forumindlæg10 ml HNO3 titreres til farveomslag (ækvivalenspunkt) med 17,50 ml NaOH med koncentrationen 0,100 M. Beregn koncentrationen af salpetersyren. Hvad gør jeg? -
Hjælp!
Forumindlæga) x + 1/x = 1 (her skal jeg gange med x, så det bliver en andengradsligning, ikke? hvordan?) b) x^4 - 5x^2 + 4 = 0 (?) c) 5(x+12)^2 - 12 = 0 (?) -
eksponentiel funktion givet i to punkter
Forumindlægjeg er blevet stillet denne opgave: g går gennem punkterne P(-2,5) og Q(6,21) - Bestem en forskrift for g, når det oplyses at g er en eksponentielt voksende funktion. hvordan skal det gøres ?? kan slet ikke huske hvordan man skal gribe det an.. :s håber der er nogen der kan hjælpe mig.. -
2.gradsligningen
ForumindlægHej!har endnu et spørgsmål:Jeg skal udlede en formel til bestemmelse af evt. løsninger til andengradsligningen.Hvordan? Det står ikke i min bog, der står bare formlerne...help... -
Gnidningskoeeficient
ForumindlægHvis jeg har en kælk som jeg trækker med 10 km/t med en kraft på 30N hvordan beregner jeg så gnidningskoefficienten? -
Hjæælp! oversættelse
ForumindlægØvelse 10 oversæt husk at være opmærksom på rigtig analyse ! Helga, som tidligere boede i Hamburg, er flyttet til München. Hun forelskede sig i Gerd,som har sit arbejde her. I München har han en lejlighed, som de nu bor i. I Hamburg var Helga ekspeditrice i et varehus, som der er mange af . Hidti... -
hjælp med at løse ligningen!hjælp! skal bruges i opgave !
ForumindlægHej allesammen! jeg sidder ligenu med et problem om man kan flytte et kvadratrodstegn ud for selv når den er plusset sammen og divideret med det samme tal ? kik venligst i den vedhæftede fil. Der har jeg opskrevet formlen. Det har jeg fra en bog, men jeg kan ikke forstå hvordan han er kommet vide... -
Hjæælp! oversættelse 2
ForumindlægØvelse 11 oversæt ; brug "was" som henførende stedord Det bedste, han ved, er at gå i skole Det, som du lige har sagt, er løgn Alt, hvad jeg ved, er, at jeg ikke ved noget Det eneste , konen ved, er , at manden er blevet (worden) kidnappet Jeg er enig i det, som du siger Det bliver ved ... -
Mat A eksamen
ForumindlægSkal op til mundtlig eksamen i matematik på A-niveau. Er der nogen, der har nogle eksempler på hvordan eksamensspørgsmålene er formuleret?? -
differential ligning
Forumindlægvil nogen hjælpe mig jeg skal vise at alle funktioner der hedder f(x) = ax + a er en løsning til differentialligningen y^2 + y * y' *( x-3) + (y')^2 * (1-x^2) * 2 hvorn gør man??? -
redgørelse af enhedscirklen
Forumindlæghej, jeg ville hører om der nogen som kan hjælpe mig med en redegørelse for enhedscirklen samt definitioner på sinus, cosinus og tangens ?? -
Eksamensopgave - bageovn
ForumindlægHej! Jeg er ved at blive sindsyg! Jeg har i en time siddet og kæmpet med sidste del af opg. c i følgende opgave: En bageovn omsætter elektrisk energi med effekten 2,0 kW a) hvor meget elektrisk energi omsætter bageovnen på 5,0 minutter? Bageovnens temperatur T som funktion af tiden t fra bageovne... -
Beregn fuldstændig løsning til 1. ordens differentialligning
ForumindlægGivet differentialligningen y'(t)+t3*y(t)=-2t3 Beregn dens fuldstændige løsning. Nogen der kan hjælpe mig med at komme igang med denne løsning? Tænker at jeg skal bruge panzerformlen, men er ikke sikker... -
Afsluttende AT(rejser)
ForumindlægHej jeg er så lige så tabt som alle andre herinde. Jeg ville egentlig gerne skrive i psykologi men føler jeg er meget svært med emnet rejser. Af emne ville jeg gerne have noget økonomisk ala Wall street krisen og finanskrisen nu. Men hvis jeg vælger samfundsfag til noget giver det problemer med h...
