Resultater: 17481 til 17500 af 436513
-
Deskriptiv og normativ metode i samfundsfag
ForumindlægHej! Kan nogen forklare mig, om man bruger normativ metode når man sætter sociologiske teorier på forskellige folks selviscenesættelse via Facebook? Og er det deskriptiv metode når man har lavet en undersøgelse omkring brugen af Facebook? (hvilket også er kvantitativ metode) -
hældningskoeffiicient
Forumindlæg4) En ret linje har hældingskoefficient -2 og skærer koordinatsystemet førsteakse i punktet P(0,3). Bestem en forskrift for den funktion f, der har denne rette linje som graf: Hvordan i alverden gør man det? -
Lignings regler
ForumindlægHej jeg har en ligning jeg ved godt hvad svaret er, men jeg skal lave udregning kan ikke huske hvordan man gør og den lyder sådan her: -26+x=7 det giver så 33 fordi man siger -26+33=7 Men hvordan skriver man så reglen op -
brændværdi+nyttevirkning
Forumindlæghej!er der ik nogle der vil forklare hvad brændværdi og nyttevirkning er???? -
HJÆLP rettelse af lille fransk oversættelse
ForumindlægHej.. En der ville rette min lille oversættelse? det tar ik så lang tid. Unge danskere drikker for meget. Socialministeren mener, at det især er forældrenes ansvar. Katia og Martin diskuterer disse problemer: Martin: Ministeren drak sikkert også øl, da hun var ung! Katia: Det er helt normalt at d... -
the signalman
Forumindlægville bare lige høre om der ikke var nogle af jer der har nogle noter til "The signalman" af charles dickens. Gerne noget med tema og budskab mm. Alt modtages med stor glæde!på forhånd mange tak! -
At bestemme månens fart ud fra målinger af solformørkelsen.
ForumindlægHej. Er i gang med en rapport om den partielle solformørkelse fra forleden. Et af spørgsmålene/punkterne i forsøgsbeskrivelsen lyder: Man kan finde månens fart ud fra sammenligninger af tidspunkter for fx første kontakt observeret forskellige steder. Antag først at Jorden ikke roterer, og at ... -
Spansk eksamen.. 2.g??
ForumindlægHvad kræves der af én til spansk eksamen på c-niveau?Vil det være en fordel selv at indlede samtalen (min lærer siger, det _ikke_ er nødvendigt) ..og er der andre ting, der er smarte at huske på, hvis man skal score topkarakter? -
rettelse af få sætninger:)
Forumindlæghej derude:) jeg vil være lykkkelig hvis en ville rette! på forhånd tak dansk: Et eventyr er en historie med fantasivæsner fx: alfe, dværge og feer. en berømt forfatter er H.C.Andersen. H.C.Andersen er dansker og har skrevet mange eventyr til børn og voksne. hans mest berømte eventyr er den grim... -
Hurtig sætning....
Forumindlægle nombre de >>reçusBetyder det ikke lignende: Antallet bestående studentereksamener er fordobblet med 6... eller? -
hjælp - musik eksamen
Forumindlæghej, da jeg snart skal op i musik eksamen (på mellemniveau), så ville jeg dermed høre om der er nogen der ved, hvor jeg kan finde nogle nyttige noter/opgaver/analyser m.m. om følgende: - jazz (fokus på jazzens rødder i chicago og kansas city)- soul - blues - hvordan man egentlig skal analysere e... -
Reaktionskinetik
ForumindlægHej :) Er begrebet reaktionskinetik det samme som begrebet reaktionshastighed? På forhånd tak! -
funktioner
Forumindlæger der nogen der skrive hvordan jeg kan bestemme definitionsmængden for fx: f(x)= √1 -
Dk-mdt
ForumindlægHej!Skal snart til dansk eksamen, og så ville jeg høre, hvordan I vil starte derinde. Fx ved en novelle, vil i så bare begynde med; "Jeg har trukket en novelle af Peter Seeberg fra 19.., den handler om (... et lille resume)" og så ellers bare det man har fundet frem til?Jeg er så urolig... -
ekstrem kort ovs.
ForumindlægHej alle. Jeg har lige 3 sætninger der skal oversættes. 1. Damen spurgte mig, hvad klokken var. 2. Frank sagde, at han kun havde 10 DM tilbage. 3. Grædende fortalte min veninde Charlotte, at hun var så ked af det, fordi hendes forældre var vrede på hende. Her er mit eget forslag: 1. Die Dame... -
Hjælp til forberedelse
ForumindlægJeg skal op til eksamen i matematik fællesfag (C-niveau) i næste uge og har en del problemer med forberedelsen. Jeg går op som selvstuderende og derfor i fuldt pensum.Min lærer mener at jeg skal skrive omkring en side til hvert emne jeg kunne forestille mig at komme op i, men det er ikke helt så ... -
Tysk : lille bisætning
ForumindlægHey, jeg er lidt i tvivl om "verschieden" er "bøjet" rigtigt i denne sætning..."..Weil sie verschieden sind"skal der -en på til sidst ? -
fysik - proportionalitet
ForumindlægHejsaHvad er proportionalitet og proportionalitetskonstant?Jeg er ikke sikker på jeg forstår det rigtigt.mvh. Maria -
HASTER!! T_T
ForumindlægLineære funktioner på engelsk Ved ikke hvordan jeg skal lave disse opgaver... Så håber der er nogen der vil hjælpe. Tak. :) a) find a linear funktion relating x to f[x]. Use the facts that 32°F corresponds to 0°C and 212°F corresponds to 100°C. b) what Fahrenheit temperature corre... -
indre energi????
Forumindlæghalløj derude!hvad er den indre energi? og hvad forstaår vi ved den?
