Resultater: 17501 til 17520 af 436513
-
papir- idealgas ligning...
ForumindlægHejsa =) Min gruppe og jeg er igang med et mini project.... overemne er papir - MEN... Vi skal ha´ den tweaket sammen med idealgas formlen på en eller anden sjov måde.... Eks. en gruppe har papir>pengesedler, hvor de så sætter hoveder ind af dem som har noget at gøre med idealgas ligninger =) ... -
Rettelse!! Under 70 ord (kun 4 linjer)
ForumindlægHej! Vi har snart terminsprøve så vores lærer har givet os en opgave med, at skrive en stil på under 70 ord. Vi har skrevet en stil på max 1 side. Men hun gav os den her . Så jeg vil spørgsmål, vil nogen være sød at rette den tak :) Es ist 10 nach zwei nachmittags. Ein Junge kam von der Schule, ... -
Weimarrepublikken
ForumindlægJeg sidder og læser historie, og erfarede så, at jeg er lidt i tvivl om hvad Weimarrepublikken egentlig var. Ved godt det er rimelig centralt, men er det det store Tyskland som der var før 2. verdenskrig, altså med Østrig-Ungarn og alt det?Håber nogen vil svare ;) -
Biologieksamen-Perspektivering
ForumindlægHej allesammen!Skal snart til biologieksamen (1g). Under emnet "Biologi som Videnskab" mangler jeg noget at perspektivere. Emnet indeholder begreber som "Cellen", "Celledeling", "Proteinsyntesen" og "Evolutionsteori".Er der nogen, der har ideer?&g... -
El; sender-modtager
ForumindlægHey, jeg sidder her og laver en teknologirapport, og mit produkt skal være en sender og en modtager sådan så at modtageren lyser når senderen er i nærheden. Nogle der ved hvordan sådan en skal se ud? altså en konstruktionstegning? Tak på forhånd -
Differential opgaver
ForumindlægHar fået tolv opgaver for, hvor jeg skal have bestemt f '(x) for følgende funktioner. Vil meget gerne have hjælp til de første seks: f1(x) = -4cosx + sinx f2(x) = cos2x f3(x) = sin2xcosx f4(x) = tan(6x) f5(x) = sinx / cosx f6(x) = cosx / tanx Vil være glad for noget hjælp i form af formler og... -
Ulighed
ForumindlægHej. .Jeg har uligheden som følger: 2,5 > 0,5x^2-2x Jeg kan vel ikke bare sætte kvadratrod over 0.5x^2 ?? -
hjælp.... mangler kun det sidste spørgs mål..
ForumindlægHvordan forholder rationalismen sig til traditioner og autoriteter??? er der nogen der kan hjælpe mig med den sidste spørgs mål.. på forhånd tak. -
Gallakjole
ForumindlægHej. Er der nogle, der har nogle forslag til butikker i enten Århus eller også i nærheden af Viborg, hvor man kan købe Gallakjoler/festkjoler. Jeg vil gerne havde fundet en til galla her i 3.g. Håber på hjælp. -
hæftelse?
Forumindlæghåber I kan hjælpe mig med at give en forklaring på følgende, hvordan hæfter indehaveren af en enkeltmandsejet virksomhed for virksomhedens gæld? på gensyn tak (haster lidt) -
Jeg har virkelig brug for hjælp med en matematik aflevering. ??
ForumindlægJeg sidder her med en opgave der lyder sådan: I en model kan antallet af biler i Grønland i perioden 1966 - 2005 beskrives ved f (x) = ax + b Hvor f (x) er antallet af biler og x er antal år efter 1966. Det oplyses i opgaven, at der 1975 var 1925 biler. I 2005 var der 4977 biler. Jeg skal bestemm... -
Fysik eller matematik
ForumindlægHej............. Som så mange 3.g´ere sidder jeg og aner ikke havd jeg skal skrive om i At... Vil helst skrive i fysik eller matematik og historie.......... Men aner ikke hvad jeg skal skrive om. Hjælp til emner i fysik -
integralregning ..?! Hjælp ....
ForumindlægJeg har problemer med disse beregninger, som jeg har brugt så meget tid på, håber på lidt hjælp fra de kloge hoveder:) 1 ) Det oplyses, at t 2xdx = 8 , t > 0 1 Beregn t ? 2) Vis, at F (x) = 1_2 · sin2(x) + 1_2 x2 + 1 er en stamfunktion til f (x) = sin (x) · cos(x) + ? 3) Vis, a... -
Beregning af månens fart - ud fra observationer af solformørkelsen
ForumindlægHej. Er i gang med en fysikrapport (på b-niveau) om den partielle solformørkelse fra forleden. Eftersom der er tale om ren matematik ville jeg også lige forsøge mig her i matematikrummet. Et af spørgsmålene/punkterne i forsøgsbeskrivelsen lyder: "Man kan finde månens fart ud fra sammenl... -
Eksamen!!!????
ForumindlægHej!Jeg skal op i engelsk, men er pludselig blevet i tvivl om hvor meget det er vi skal fortælle om den tekst vi trækker. Skal vi både give et referat af hele teksten og en analyse af det stykke vi nu har trykket og en analyse af hele teksten (tema, budskab, personer mm.) elelr hvad er det lige v... -
ekspoentiel funktion
ForumindlægHej! Jeg har vedæhæftet en opgave, som jeg håber i kan hjælpe med! Jeg har løst A og b, men jeg kan ikke finde u af c. Nogen der kan hjælpe? :) -
Efter Freden i Lübeck
Forumindlæghejsa.ja hvad skete der efter freden i Lübeck 1629, 30-års krigen går jo fra 1618-1648...... hvad skete der så efter 1629!!! -
Noter til 1 hf
ForumindlægHejsa ja som overskriften siger er der så ikke en som ligger inde med sådan noget?? -
Absorbans
ForumindlægKan man benytte absorbans til strukturelle bestemmelser af molekyler, f.eks. proteiner, eller benytter man sig mere af flourescens? -
varmeteoriens 1. hovedsætning
Forumindlæghej!er der ik nogen der kan fortælle lidt om varmeteoriens 1. hovedsætning? hvad er det og hvad kan den bruges til?
