Resultater: 17461 til 17480 af 436513
-
Arb
ForumindlægHejsa, har lavet en samfundsaflevering, tænkte på om der er en der vil rette den igennem og eventuelt komme med en super god konklusion de til. :) På forhånd tak . -
Beregn masseprocenten???
ForumindlægHej allesammen! Sidder med en Kemi afleveringen, og er gået lidt i stå i denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 *2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak. -
Hjælp Til Fysik Eksamen
ForumindlægJeg skal fysik eksamen, og derfor er jeg lidt nervøs, jeg har prøvet og søge i forumet, men fandt ikke det jeg helt skulle bruge, så jeg håber der er nogen som vil hjælpe migJeg er ikke helt sikker på hvordan selve eksamen kommer til at forgå, er der nogle steder man kan læse om det, eller er der... -
TI-89 til salg!
ForumindlægHej matematikere! Idet jeg har afsluttet matematik stx, bruger jeg ikke længere min TI-89. Den er så god som ny og fejler ingenting. Kom med et bud hvis du er interesseret! :) -
Muligheder indenfor "maglev tog" eller "teleportering"
ForumindlægJeg har to emner jeg går og overvejer. Men jeg kunne godt tænke mig at høre andres tanker om emnerne. 1) Teleportering: Dette kunne være yderst spænde at skrive om i fysik. Problemet er hvad man skal koble det sammen med? Samfundsfag kan vel ikke rigtig bruges, da vi taler om noget fremtidsmæssig... -
cosinus, sinus og tangens
ForumindlægLøs inden for intervallet v ∈ [0°, 360°] ligningerne nedenfor. Vis desuden løsningerne på enhedscirklen: Cos(v) = 0,4 Sin(v) = -0,7 Tan(v) = 2,8 nogen der ved hvordan man gør det? -
Isolde Heyne
ForumindlægHejsa!Her om en uges tid skal jeg til terminsprøve i tysk. En af de tekster vi opgiver er "Treffpunkt Welzeituhr" skrevet af Isole Heyne.Jeg har prøvet at søge på nettet efter et forfatterportræt, men har ikke kunne finde ét! Derfor vil jeg høre, om nogen måske kort kunne fortælle om:1)... -
Postmodernism in English litterature...??haster...
Forumindlæghey.. jeg skal til eksamen om kort tid, men jeg er simply lost i det omkring postmordernism.. min lærer har opgivet 5-6 sider på det.. men jeg forstår ikk hva jeg skal sige til det... er der nogen der ved det? jeg kan også sende de opgivede sider til den engel, der vil hjælpe mig.... -
Rettelse bedes!
ForumindlægEr der en venlig sjæl derude, der har mulighed for at rette min stil igennem? det er årets sidste stil i følge min lærer så vil gerne ende med et godt resultat. på forhånd mange tak. -
Salg af TI-89! :)
ForumindlægHej matematikere! Så har jeg endelig fået afsluttet matematik på B-niveau! Dejligt! Derfor står jeg med en lækker lommeregner som jeg ikke har brug for mere, og derfor gerne vil sælge. Den 100 % tiptop! kom med et bud, så kigger vi på det (: -
dansk Stil
ForumindlægHej.. Jeg leder efter en der kan rette min danske stil, den e rtil i morgen, det er meget vigtigt... Den skal rettes for grammatiske fejl og sproglige fejl.. mvh Rixer -
Karakter krav?
ForumindlægHej Mit sprøgsmål er følgende: Hvad skal jeg have i gennemsnit i 10 klasse, for at blive optager på HF?? -
neoklassicismen og ny klassicismen.
Forumindlæghej folks. jeg har lige et hurtigt og enkelt spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med. spørgsmålet er omkring kunsthistorie. er neoklassicismen og ny klassicismen det samme? -
Hjæælp, haster! oversættelse
ForumindlægØvelse 10 oversæt husk at være opmærksom på rigtig analyse ! Helga, som tidligere boede i Hamburg, er flyttet til München. Hun forelskede sig i Gerd,som har sit arbejde her. I München har han en lejlighed, som de nu bor i. I Hamburg var Helga ekspeditrice i et varehus, som der er mange af . Hidti... -
AT - kemi/biologi - historie
ForumindlægHej. Er der nogen der kunne give nogen gode eksempler på hvad man kan skrive om indenfor emnet medicin i fagene biologi/historie eller kemi/historie til AT, hvor en fysisk rejse indgår?? På forhånd tak. -
AT: rejser Matematik og?
ForumindlægHej jeg kunne rigtigt godt tænke mig og skrive i matematik og fx historie, problemet er bare at jeg ikke rigtigt kan se et emne hvor matematik kan passe ind. Er der nogle der kan hjælpe? -
masse, stofmængde og molarmasse. HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp. Jeg er igang med at skrive en rapport om "ophedning af natron". Jeg skal skrive teori udfra trekanten, som jeg har vedhæftet her. Jeg ved bare ikke rigtigt hvad jeg skal skrive eller hvad trekanten hedder. -
Folkevise
ForumindlægHej folkss... Jeg sidder med en folkevise ved navn Karl Høvding som jeg ikke fatter noget af.. Nogle der kunne hjælpe mig i gang?... Har prøvet at analysere den men er rigtig svært -
En linjes afskæring
ForumindlægHej SP'ere... Jeg har to opgaver, som jeg håber at I kan hjælpe mig med... Ved den ene opgave, skal jeg beregne en ret linjes ligning (y=ax+b) og har fået resultatet y=1,5x+3. Problemet er, at når jeg kigger på linjen i koordinatsystemet kan jeg se, at ligningen passer meget bedre med y=2x+19... -
Forberedelse til terminsprøver
ForumindlægEr der gode hjemmesider hvor jeg kan forberede og øve mig til dansk, engelsk og tysk ??????
