Resultater: 17441 til 17460 af 436513
-
Studenterhuen
ForumindlægSå er det vist ved at være tid til at opdatere:https://www.studieportalen.dk/services/guides/studenterhuen.phpHvem har forslag ??? Alt kan bruges ! -
årsprøve
Forumindlægjeg har været op i mundtlig årsprøve i engelsk i går..og har fået et 6-tal..min lærer sagde at jeg skulle øve mig i at tale bedre engelsk..men hvordan gør jeg det, hvis der ikke er nogen jeg kan tale med hjemme??hun sagde desuden at hvis ikke jeg fik øvet mig til det ville jeg måske dumpe til eks... -
Phillips-kurven
ForumindlægHej! Er der nogen økonomer til steder, der har lyst til kort at gøre rede for Phillips-kurven?Skal op i historie imorgen, og det ville være rart at kunne smide den i hovedet på læreren. Tak. -
komplekskemi
ForumindlægHej jeg sidder og er i gang med en kemi opgave som jeg er gået lidt i stå med, så håber der er nogle der kan hjælpe mig videre. I en vandig opløsning indeholdende Cu2+ og NH3 eksisterer ligevægten: Cu2+(aq) + 4 NH3(aq) ligevægt pil Cu(NH3)4 2+ Ligevægtskonstanten (kompleksitetskonstanten) for d... -
Tysk: ist eller wäre?
ForumindlægHey, nogen der ved om det skal være "ist eller være" i denne sætning?"deshalb meint sie dass es besser ist/wäre"på forhånd tak! -
økonomi
ForumindlægEr der nogen har der kan forklare mig hvordan produktionen på langt sigt kan være udbudsbestem? altså i modsætning på kort sigt hvor produktionen er efterspørgselsbestemt -klart! (jf. keynes)Tak -
Tysk: hvordan siger man...
Forumindlæg"...Jeg vil gerne give en karakteristik af"Siger man: "Ich möchte gern eine Charakteristik von...geben"eller"ich WILL gern eine Charakteristik von..geben"?Håber I kan hjælpe..mvh -
atomers elektronstruktur
ForumindlægHej Hvad vil det siges at et atoms elektronstruktur falder sammen ? -
Formler
ForumindlægEr der nogen herinde der ved hvor man kan hente formler til fysik på b-niveau. -
Online ordbog
ForumindlægNogen der kender en god online ordbog? Dansk -> spansk og spansk -> dansk??? -
Areal og rumfang af punktmængde
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og er i gang med at træne lidt integralregning. Så jeg har fundet omkring 700 opgaver frem der omhandler beregning af arealer, rumfang mm. Det er inden for det emne i matematik, hvor det halter lidt, så jeg ville synes det ville være rart med en såkaldt skabelon at gå ud fra.... -
Tysk (igen)hvordan siger man..
Forumindlæg"jeg vil gerne fortælle om forholdet mellem disse to.."mit forslag:"Ich will das Verhältnis zwischen diesen zwei erzählen" -
7-tallet
ForumindlægHar lige været oppe i fysik, og fik 7.Da læren ikke synetes jeg var for passivMen hvad indikerer 7 egentlig? Jeg svarede ikke vildt meget forkert, og nåede da frem til det meste.Er 7, i det hele taget en dårlig karakter? -
hjælp - tysk
Forumindlægjeg skal op til tysk eksamen inden længe, men er ikke helt klar over hvordan eksiminationen kommer til at foregå? jeg ved det er noget med en ekstemporaltekst og et stykke man skal oversætte. hjælp? -
gennemlæsning af hovedopgave
ForumindlægHej,Jeg afleverede hovedopgave den 26. maj, og jeg skal op og forsvare den d. 14. Men jeg er meget meget meget usikker på, om min opgave i det hele taget kan bestå. Så jeg vil høre, om der er en venlig sjæl, der gad læse omgaven igennem (50 sider) og komme med sit bud på, om den ligger til et 6-t... -
Lidt af hvert
ForumindlægDette er måske et dumt spørgsmål, men hvordan ser man forskel på et molekyle og et salt(ionforbindelse)? NaCl er jo et salt, men hvordan ses det egentlig blot ud fra "navnet"?Er eddikesyre CH3COOH en amfolyt? Kan den ikke både reagere som en syre og en base?Hvis Na+ er hydraliseret, vil... -
Tysk: Tæt forhold?
ForumindlægHey, hvordan siger man:De har ikke et tæt forhold...mit forslag:Sie haben nicht eine nahe VerhältnisEr det helt forkert? -
Nulvektor-k-sæt?
ForumindlægHar nulvektoren et fast k-sæt? Man siger jo at nul-vektoren altid har længden nul, i så fald så er k-sættet jo altil (0,0), men det passer jo ikke, da den sagtens kan ligge alle mulige andre steder i koordinatstystemet??Mange tak til dem som svarer! -
Integration ved substitution
ForumindlægHej Er der nogen der ligger ind med et bevis for sætningen(Integration ved substitution).I må meget gerne skrive det her til mig PLEASE det skal være i dag, for jeg skal op i morgen...TAK:-) -
cos og sin
ForumindlægI forlængelse af et tidl. stillet spr., ved de polære koordinatter. Når man aflæses koordinatsættet til cos(90+v) fås (-sin(v), cos v)Aflæses cos altid på x-aksen, og sin altid på y-aksen? For i dette tilfælde når man flytter cos(90+v), så aflæses cos jo på y-aksen og sin på x-aksen. Er det bare ...
