Resultater: 17601 til 17620 af 436513
  • Ligning for tangenten til grafen for..

    Forumindlæg
    Sidder med følgende opgave: Angiv en ligning for tangenten til grafen for f(x)=ln(4-x) i punktet (3,f(3)) En der kan hjælpe?
  • hvilemembranpotentialet

    Forumindlæg
    Hvordan opretholdes hvilemembranpotentialet i nerve- og muskelceller?
  • 1 engelsk spørgsmål?

    Forumindlæg
    HeYsa, "A carpe diem person" - er det ikke en person der tager en dag af gangen?og hvis der er, hvordan siger man "tage en dag af gangen på" engelsk.-"Takes one day at a time"... hmm synes det lyder mærkeligt.Nogen der kan hjælpe, please?
  • Vis at lnien er tangent..

    Forumindlæg
    Vis, at linien med ligningen 3x-4y+200 er tangent til grafen for funktionen f(x)= squrt(3x-2) og bestem koordinaterne til røringspunktet. Hjælp er helt blank her..
  • positiv hastighed

    Forumindlæg
    Ved en positiv hastighed er det så når fx en bil kører, bare den ikke bremser op eller holder stille? takker
  • Regnvejrs tabel

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået denne matematik opgave, som jeg ikke kan finde ud af... Håber nogen kan hjælpe mig! På forhånd TAK!
  • Artikelanalyse

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare begreberne "syntetisk, analytisk, konkret" når man analysere avisartikler?
  • Albert Camus

    Forumindlæg
    Hej..er der nogen, der har nogle gode notater til novellen "le premier homme" ?på fransk altså... håber der er nogen, der kan hjælpe:)
  • Sangtitel

    Forumindlæg
    Hey er der tilfældígvis nogle som kender titlen en Lis Sørensens sang, hvor "læg din varme kind, ind til min" indgår i???mvh /Gert
  • Guldkorn til danskeksamen!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart til folkeskolens danskeksamen og ville derfor høre om der var nogen, der har nogle guldkorn til de forskellige ting man kan komme op i., film, noveller, billeder, digte osv.?
  • optagelsesprøve HH

    Forumindlæg
    Hejsa.. håber der en der kan hjælpe mig.. er simpelhen så nervøs..det er sådan at jeg står her og skal til optagelsesprøve på HH her om en uges tid.. jeg skal op i dansk, engelsk og matematik.. Jeg håber på at kunne være heldig, at der var en herinde der allerede havde været igennem en optagelspr...
  • Ændring af fil-format!

    Forumindlæg
    Hej,jeg er temlig idiot til det dér med computer - og nu har jeg et spørgsmål. Er der nogle der ved hvor'n man ændrer en fil som er wma til mp3. Det er på en iMac og wma filen skal kunne spille i i-tunes... hvis det skulle gøre en forskel.
  • en engelsk sætning

    Forumindlæg
    Hey, er der nogen der kan hjælpe med denne sætning. Har lidt bøvl med at formulere den:"The family doesn't have any money, but they are succeeding in making the positive out of life"
  • vektorprodukt

    Forumindlæg
    Når man snakker om højrehåndsreglen i forbindelse med vektorproduktet, så siger man fx at i X k = -j, fordi den går mod den pos. omløbsretning. Når man så skal forklare det, så kan man bruge def. som siger |a X B| = |a| |b| sinv, når sin giver -1, er det så fordi vinklen er "negativ", ...
  • Psykologi spg. om Erikson/Freud

    Forumindlæg
    Hej.Har jeg ret i, at Erikson lægger vægten mere på udviklingskriserne i livet samt relationerne mellem barnet og omgivelser, hvorimod Freud ligger fokus på drifterne?På forhånd mange tak
  • Betalingsbalancen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har sovet i timen, og fatter ikke betalingsbalancen. Er der nogen der vil hjælpe mig, og give en kort, præcis og letforståelig beskrivelse af betalingsbalancen. Jeg skal op på onsdag, så jeg har brug for hjælp i en vældig fart.
  • Hvordan forbereder jeg mig bedst til historieeksamen?

    Forumindlæg
    Jeg læser til historieeksamen d. 16. juni, men sidder med et par problemer. Jeg har indtil videre læst renæssance og hekseforfølgelser, men jeg har meget svært ved at skabe mig et overblik over det. Så hvis nogen har et forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, vil jeg meget gerne have det. Vi ...
  • vinklen..

    Forumindlæg
    Jeg kán lige pludselig ikke finde ud af hvad vinklen skal ligge i mellem for at skalarproduktet mellem to vektorer i rummet skal være, når vinklen er spids, stump og ret. Er vinklen mellem [0;90] når vinklen er spieds og altså skalarproduktet postitivt.og v E[90;180] så er vinklen stump, og skala...
  • Hjælp mig med en Tegning

    Forumindlæg
    Konstuer et trapez, hvor AB og CD er parallelle og AB = 7,5cm. AD = 4,5cm, CD = 9 Cm og < A = 130 grader. Mål højden og beregn trapezets areal. Tusinde tak på forhånd..
  • numerisk..

    Forumindlæg
    Jeg skal vise hvordan man finder vinkeln mellem en linje og en plan. Hvorfor kan man omskrive følgende til numerisk:Hvor v er vinklen mellem planen og vinklen, og u er vinklen mellem planens normalvektor og linjen. spids: v = (90*-u)stump: v = (u-90)uanset formlen kan den skrives således: v =|90...