Resultater: 17621 til 17640 af 436513
-
Planens ligning
ForumindlægVed planens ligning står der at normalvektoren (a,b,c) skal være forskellig fra (0,0,0), gælder det ved ALLE a,b,c, eller kan en af dem godt være 0??Takker -
Bevægelsesanalyse af løb
ForumindlægHej jeg skal lave en bevægelsesanalyse af løb, hvor der fokuseres på højre ben og arm. jeg skal komme ind på bevægelse i led, aktive muskler og kontraktionsformer. håber i kan hjælpe! :D -
Planens ligning
ForumindlægVed planens ligning står der at normalvektoren (a,b,c) skal være forskellig fra (0,0,0), gælder det ved ALLE a,b,c, eller kan en af dem godt være 0??Takker -
det haster skal aflevereom 1 time!!!!
Forumindlæghej! kan i oversætte det her til fransk : jeg vil gerne læse i gymnasiet omåske tage et sabbat år. men der er så mange muligheder, jeg ved ikke had jeg skal vælge. jeg har mange planer men kan nok ikke nå dem alle!!!1 jeg har mange ønsker til næste år. jeg vil fx gerne nå at rejse til næste år.... -
Et mærkelig udregning- spørgsmål?? nogen kan hjælpe plzz
ForumindlægHej der, jeg har et spørgmål som går ud på at, en person låner 1500 kr. fra nogen. På vej hjem køber han ind for 300 kr. og mister 1000 kr. et sted. Nu har han 200 kr tilbage. Han giver det 200 kr tilbage til den person som han havde lånt 1500 kr. fra. Nu skylder han i alt 1300 kr. 1300 kr. o... -
ens funktionstilvækster?
ForumindlægNår vi snakker bestemte integraler, hvad menes der stå med ens funktionstilvækster??takker -
Ioner molekyler
ForumindlægHej! Er der nogen der kan komme med en god forklaring på forskelle mellem salte og molekyler? -
hjælp til en mindre guitar solo
Forumindlæghej derude.. jeg har fået et lille klip fra en solo som jeg gerne vil spille.. jeg kan ikke lige hitte ud af hvordan, da jeg ingen noder har til den? så vil høre om der er nogle guitarister derude som evt. er friske på at hjælpe :D det er en guitarsolo som varer ca. 20 sekunder, og det er inte... -
Logaritme i ligning
ForumindlægEr der nogen, der kan give mig en forklaring på, hvordan en ligning som denne skal forstås og løses? log(3x^2-3x-35)=0 På forhånd tak -
Multimedie
ForumindlægHej, er der en her der ved hvordan multimedie eksamen foregår? Har hørt at man skal analysere en hjemmeside kan det passe? Da min lærer var sikkert på at vi ikke skulle op har han ikke fortalt noget om det. På forhånd tak. -
Tredje år, HTX!
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål, jeg ønsker at gå tredje år på HTX om, så vil jeg høre om det overhovedet er muligt? Kender I/du nogen der har gjort det? Etc. etc.. Eller er der nogle regler mod det? Jeg kender kun folk der har gået føreste og andet år om, men ikke tredje. - André -
Klima, CO2 og solaktivitet
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor jeg kan finde nogle gode grafer over temperaturudviklingen, CO2-udviklingen samt solaktiviteten?Og er der nogle fysikere der kan fortælle mig om man stadig mener der er en sammenhæng mellem solaktivitet og temperaturen. Eller om man helt har forkastet dette for blot... -
TI-89 sælges!
ForumindlægHej, Jeg har en TI-89 jeg gerne vil sælge til 800 + porto(25kr). Den har kun været brugt i et semester. Den virker fint og ser næsten ud som nu. Der følger USB kabel og "TI Graphing Product CD" med - disse 2 dele har jeg aldrig brugt, så de er helt nye. Hvis du er interesseret kan du k... -
Differentialregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave: Fra et dambrug udledes ved et uheld spildevand i et afløb. Dette forårsager et iltunderksud i vandløbet. I en model beskrives iltunderksuddet ved funktionen: f(t)=97,5 * t * e^(-0,39*t) t er større eller lig 0. På hvilket tidspunkt er iltunderskuddet ... -
Hans M. Enzensberger
ForumindlægHej alle!Jeg sidder og forbereder mig til min sidste studenter-eksamen. Jeg kan i tysk blandt andet komme op i uddrag fra teksten: "Die Grosse Wanderung" af Hans Magnus Enzensberger(1992).Jeg har læst teksten og søgt alverdens steder for at finde noget om den. Jeg føler bare stadig, at ... -
hjælp til den fjerde statsmagt
Forumindlæghej folk. det ville være virkelig dejligt hvis i kunne hjælpe mig med det her. - kan eg få en kort forklaring på hvad den fjerde statsmagt er? jeg er alene og vi skal fremlægge imorgen. hjælp :-) -
En ven
ForumindlægHej jeg er lidt ensom, jeg er inden på enven.dk og skriver med en del der. er der andre af jeg der er der ? -
Hjælp til emne i projekt
ForumindlægHey, jeg har siddet i flere dage og tænkt på en underemne til "En Anden Verden", og kan simpelthen ikke finde på noget som kan score det store hos sensorerne. Er der nogen der kan give et pift med hvad det kan være? mvh. -
Hjælp til integralregning
ForumindlægHej, Jeg er kørt helt fast, så håber, at I derude kan hjælp mig med følgende stykker: ∫14 x0,5 dx ∫14 x1,5 dx ∫14 x-0,5 dx ∫14 x-1,5 dx Derudover mangler jeg hjælp til denne: Grafen for funktionerne f og g med forskrifter: f(x) = x3 - 8x2 + 19x - 10 afgrænser sammen med lin... -
Ligning, som driller
ForumindlægJeg skal løse nedenstående ligning: Jeg har fundet ud af, at jeg skal løse den ved at "opdele den i to", altså løse hver parentes for sig. Det er jo simpelt nok, men hvorfor gøre sådan? Hvorfor ikke bare gange parenteserne ud og tage den derfra? Og hvordan ved jeg, at jeg skal anvend...
