Resultater: 17581 til 17600 af 436513
-
Eksamen
ForumindlægHej! Er der nogle der ved, hvordan en eksamen i samfundsfag på mellemniveau forløber? Hvordan griber man det an? Og får man tabeller? -
Differentialkvotient
ForumindlægNår man siger at en fkt. er differentiabel med kontinuerte differentialkvotient, er det så det samme som at sige den har differentiable afledet???takker! -
Kulturel Frisættelse - Ziehe
ForumindlægHej.Jeg har lidt svært ved et uddrag vi skal læse om kulturel frisættelse.Jeg har formuleret det således:"Det moderne samfund er ifølge Thomas Ziehe kendetegnet ved at værdierne pluraliseres, og at man stiller sig kritisk over for traditioner. Det forlanges at traditioner kan begrundes, og d... -
voyage 200 eller TI89 ?
ForumindlægJa jeg skal starte på ingeniørstudiet næste år. Pt. har jeg en TI89, som jeg har overvejet at skifte ud med en voyage 200, jeg har fået et tilbud på min TI89+500 kr for den.Men mit spørgsmål, er voyage200 TI89 overlegen på alle punkter? Undervise ingeniørstudiet med en bestemt lommeregner? For je... -
Om-eksamen i 3.g - er det muligt?
ForumindlægJeg har tænkt over, om det er muligt at tage en omeksamen, hvis man synes, at man klarede sig dårligt til en eksamen i 3.g. Er der nogen, der ved noget om det? I princippet burde det være muligt, da man kan gøre det i 1.g og 2.g. En af mine eksamener gik nemlig rigtig dårligt i sidste uge, og jeg... -
Engelsk - Fremlæggelse til eksamen
ForumindlægHey alle,Er der et venlig sjæl der vil kigge min fremlægelse af min engelsk rapport igennem?Den skal bruges til mdt. eksamen, så der er ingen grund til at rette kommafejl..På forhånd mange tak!#D@niel_______________________________________My assignment is about ”Intelligence and IQ”.I choosed thi... -
Skide rad for eksamen
ForumindlægHej...Tænkte på om der var nogen, der kunne hjælpe mig med at komme af med min skræk for den mundtlige dansk eksamen...!!!Har fået afvide at sensoren skulle være rigtig streng, og at han havde givet et 7-tal til en der plejede at få 10... -
projekt
Forumindlæghej. jeg har om world trade center i projeckt og jeg vil såørge om der er nogle der har ideer til hvad jeg kan lave som produkt?? det haster!!! -
Isolering i en ligning
ForumindlægJeg skal isolere t i ligningen (P+3)/(t-2)= 4r-1 Selv er jeg nået frem til dette, men er i tvivl om det er korrekt lavet: (P+3)/(t-2)= 4r-1 ? P+3=(4r-1)(t-2) ? P+3=4tr-8r-t+2 ? -4tr=-P-3-8r-t+2 ? -4tr+t=-P-1-8r ? t(-4r+1)=-P-1-8r ? t=(-P-1-8r)/(-4r+1) -
udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægHejJeg har hørt at man på nettet kan gå ind og finde et sted hvor man kan regne sit gennemsnit ud mht sine karakterer..Kan man det, og hvor? Jeg går på HH og udregningen af karakterer er ikke så enkel som den gamle måde at gøre det på...på forhånd tak..Gasern -
Oversættelse
ForumindlægHej Allesammen, håber der er nogle der lige vil rette disse sætninger? 1. De begynder at læse. - Ustedes empiezan leer 2. Juan leger med Pedro. - Juan juega con Pedro 3. Lukker du døren? - ¿Cerier, purta tú? 4. Jeg vil gerne fortælle en historie. - Yo quiero cuenta una historia 5. M... -
Emne Biologi - menneskets fysiologi eller genetik
ForumindlægHej. Er der nogen der har forslag til, hvordan man kan skrive i biologi i AT - uden at skulle skrive om Darwin e.l.. Jeg vil nemlig gerne skrive indenfor noget med mennesker - eks. fysiologi, sygdomme e.l., men har ikke rigtigt nogen idéer. Ligeledes gerne forslag til 2. fag. -
God cirkel i søen
ForumindlægHej folkens jeg er igang med en fremlæggelse i biologi og støtte lige ind på det her spørgsmål: Hvilke følger har indgrebet for de større vandplanter, som vokser i søbunden? Jeg fik de her info. og så skulle jeg svare på spørgsmålene: En sø er blevet uklar af alger. man kan førsøge at genopre... -
Udeboende som 16-årig, tilskud?
ForumindlægHej, jeg står desværre i den situation, hvor jeg ikke fortsat kan bo derhjemme. Jeg har haft to rigtigt slemme år, hvor jeg selv har været syg, men føler mig heldigvis i god bedring, og har lysten til hele livet! Jeg kan se rigtigt mange muligheder: personligt, uddannelsesorienteret, mm. Min mor ... -
Glykæmisk index forsøg
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SSO om diabetes. Som forsøg har jeg valgt at lave et med det glykæmiske index. Men de værdier jeg har regnet ud til at være GI-værdien passer slet ikke til den der bliver opgivet. Ud fra de andre opgaver jeg har set herinde, så har de heller ikke kunne få dem til at pa... -
Notater :)
ForumindlægHej Alle sammen!Jeg skal op til Engelsk eksamen, så ville høre om nogle lå inde med notater om følgende tekster:Ernst H: Three ShotsPaul Auster: Moon PalaceRoderisk Nash: Wilderness DefinedWalt Whitman: From songs of Myself, lines 388-423.Mary Shelley: Frankenstein, kap.IV+V+XRay Bradbury: The Ve... -
Har virkelig brug hjælp til en matemati opgave.
ForumindlægOpgaven lyder således: En løbebanes form er dannet af to lige lange parallelle linjestykker (på figuren AD og BC), der i begge ender er forbundet med halvcirkler. a) Bestem omkredsen af løbebanen udtrykt ved x og r (se figuren), og bestem arealet af rektanglet ABCD udtrykt ved x, når omkredsen a... -
HJÆLP til old-eksamen..!!!
ForumindlægHey alle!Jeg står og skal til old-eksamen her i næste uge..Må nok indrømme at jeg af flere grunde (bl.a. uengagement fra både lærer og min side) ikke har fulgt særligt meget med i timerne og ikke er inde i stoffet overhovedet.. Udover nogle enkle tekster..Det er selvfølgelig ikke særlig fedt..TÆN... -
stedfunktion
ForumindlægEn stedfunktion er det fx begyndelsen af en fkt.??takker -
Datalogi eksamen
ForumindlægHej...jeg skal til eksamen i datalogi i næste uge, og tænkte på om der var nogen der muligvis havde nogle gode noter som de ville dele med os andre..:)
