Resultater: 17641 til 17660 af 436513
-
Differentialregning
ForumindlægHej Håber der er nogen, der kan hjælpe med en opgave. Opgaven lyder: Angiv et førstegradspolynomium p(x), der opfylder ligningen p'(x) = 3x - 2p(x) -
Kopi side. 31 Alt eller intet
ForumindlægHit med historien 8: folk og fædrelan s. 86 - 92 Forstil dig, at du er en journalist, der skal dække martsbegivenhederne i 1848. Spørgsmålet er så: Du skal srive en reportage, der beskriver begivenhedernes gang, stemningen til stormødet og til demonstration. -
hvad er presseetik
Forumindlæghjælp giv lige en kort forklaring på hvad presseetik er. det vile være sådan en hjælp :-) -
Sandsynlighedsregning med terninger
ForumindlægHej Jeg håber der er nogle der kan forklare det her for mig så jeg forstår det!!!! Jeg kaster n gange med en terning og får derfor hændelsen X=k. Udfra det skal jeg så beregne grundlæggende udfald og mulige værdier X kan antage og hvilke delhændelser, man får. Men hvordan kan jeg regne det ud? -
e^-x
ForumindlægHvorfor giver e^-x et postivt tal uanset hvad jeg indsætter som x-værdi. Syntes ikke der står noget konkret i min matematik bog. -
Fuldt pensum hhx
ForumindlægHej, Er i nogle som har været oppe i fuldt pensum på HHX efter den nye reform, og hvis hvorfor ? Jeg har lige fået standpunktskaraktere, som der er ret dårlige pga fravær, mit snit er faldet med 4,7 ! Derfor overvejer jeg nu, om jeg skal gå efter endnu mere fravær og så komme op i fuld pensum .... -
Biologi og psykologi
ForumindlægJeg mangler virkelig hjælp til dette! Jeg vil utrolig gerne skrive i biologi(A) og psykolgi (c). Jeg havde tænkt mig, at skrive om: Fra sædcelle til barn i biologi og i psykologi ville jeg skrive om udviklingspsykologi. Men kan man sige at fra sædcelle til barn er en fysisk rejse ? Er der and... -
Mundlig opgave
ForumindlægHåber virkelig i gider & hjælpe mig! Jeg skal lave en mundlig opgave om en bog til på torsdag. Men da jeg ikk ved hvad det er så er det jo lidt svært! Hvad er en mundligt opgave? -
HASTER Descripción
ForumindlægDANSK: På billedet er der flygtninge på vej mod den franske grænse i Pyrenæerne. Til højre er der en mand, med en kuffert og en (krukke/stor flaske), som venter. Foroven kan man se fire flygtninge og et lille barn. Foran dem og til venstre, i forgrunden, er en far med sit barn i hånden. Barnet ma... -
"Haster tysk oversættelse!
Forumindlæghej folkens,,, Er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette til tysk er så dårlig til tysk :( Han skal ikke have min datter, og han skal bo i vores by! "datterens holdning er ikke kendt, og hendes liv varede kun kort , for hun forsvandt snart med sine venner. Hendes skæbne er ikke ... -
definetion af m/s2
Forumindlæghejsa jeg står foran en mundtlig fysik eksamen og mangler lige lidt hjælp til at definere hvad m/s2 egentlig kommer af?? håber der er nogen der kan hjælpe mig med at definere begrebet.... på for hånd tak for hjælpen mvh nicki -
hurtig svar: Hvad hedder det nu !!?
ForumindlægHvad hedder hældningskoficententen på en ekspotentiel ligning ? -
Syre base kemi
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig videre med denne opgave: Opg. 4) a) HCl(saltsyre) og HNO3(saltpetersyre) er begge stærke syre derfor er koncentrationen af H3O+, den sammen som koncentrationen af opløsningerne, da alle HCl-molekyler reagere med vand. Dvs. [HCl]=[ H3O+] osv. Dette gælder for alle de stær... -
Projektuge
ForumindlægVores overordnede emne er Magt/afmagt. Jeg ville høre om i ikke kunne give mig nogle ideér, eller en god emne under det overordnede emne :D PÅ FORHÅND TAK :D:D:D -
Henfald
ForumindlægHej, Jeg har følgende opgave: I et ekspeiment med Bi-208 målte man på 91,9g. I løbet af fem dage blev der registreret 128 alfa henfald. Bestem her ud fra en værdi for halveringstiden. Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette gøres, jeg kan ikke bruge N og N0 da der er for mange decimaler. Kan jeg... -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
der/som
ForumindlægHvad er forskellen på der og som, begge som konjunktioner `? -
stamfunktioner og kont.
ForumindlægHar kontinuerte funktioner altid en stamfunktion?? -
oldtid spørgsmål
ForumindlægJeg vil gerne høre, om der er nogen som har nogle noter til symposion liggende. Jeg hentet den ene som ligger her på siden.Et andet spørgsmål, kender i nogle guldkorn som man skal få sagt, eller nogle gode sammenligning/perspektivering man kan lave, hvis man kommer op i nogle af følgende værker:H... -
Beregn spændingsfaldet over batteriet i kredsløbet
ForumindlægHej tak for hjælpen.. Kunne godt tænke mig lidt hjælp til følgende opgave: Beregen spændingsfaldet over batteriet i kredsløbet, under vedhæftet filer følger der en tegning med. Det oplyses at resistoren i kredsløbet har resisstansen 0,031Ω. Igen tak.
