Resultater: 17661 til 17680 af 436513
-
tilslutningen til trad. religioner
ForumindlægHej håber virkelig der er nogen der kan hjælpe her. Jeg er i gang med at lave en meget vigtig opgave omkring af-sekularisering. Jeg har nu fået spørgsnålet hvorfor tilslutningen til nyreligiøse og traditionelle religioner i det senmoderne samfund er i vækst? Min formodning omkring de nyereligiøse... -
Lineær funktion
ForumindlægJeg har probler med følgende opgave som jeg gerne vil have nogen hjælper mig med: 1) Når en person arbejder, stiger behovet for O2, og derfor stiger personens puls. Tabellen viser, hvordan en persons iltoptagelse afhænger af pulsen: Puls 70 80 100 130 160 L O2/min. 0,70 0,75 1,... -
ledsætninger. - korrektur.
Forumindlæghar lige fumlet med nogle sætninger, og vil da lige se, om der er noget, jeg har misforstået? :) (konjunktionerne må gerne kommenteres, hvis i er uenige) 1. Der Chef sagt, dass sie sich setzen soll. 2. Der Chef klagt weil mit Frauen alles so schwierig ist. 3. Der Chef meint dass heute die jung... -
værdimængde
ForumindlægJeg har et spr. angående beviset for integration ved substituion. Når der står at f er en kontinuert funktion i værdimængden for g, hvad menes der så med det??Takker! -
Enoler mm
ForumindlægHvis man har en alken hvor der sidder en OH-gruppe på er det så en enol og hvordan navngives den?Hvis man har et carbonhydrid hvor mange "ting" kan der så subtitueres (evt også adders hvis der er nogle regler for det) på?Altså uendeligt mange eller måske kun en? Og afhænger det af om de... -
hvorfor er a≠1 i en eksponentiel funktion?
Forumindlæghej :) en der kan skrive en definition af, hvorfor i en ekspotentiel funktion? på forhånd tak :) -
Beregne udbytte og finde carbonatom
ForumindlægHej kan i hjælpe mig med hvordan jeg skal beregne udbytte af 500 g saccharose og angive resultatet i g? Data: molekyleformel C12H22O11 Molarmasse 342,3 g/mol Densitet 1,587 g/cm3 Opløselighed i vand: 2000 g/L (250C) Samt finde carbonatomer i den vedhæftede fil (saccharose) -
fuldstændig løsning til differentialligning uden hjælpemidler
ForumindlægHar lige løst y'(t)+t3*y(t)=-2t3 og skal nu løse y'=y2. Det virker ret simpelt i forhold til den anden, men kan ikke lige gennemskue den. Hvad gør jeg? -
fysik hjælp
Forumindlæghej!er der ik nogen der kan forklare kort og præcist hvad, og hvad det bruges til...IdealgasligningenDaltons lovElektrisk kredsløb:Resitivitet, energionsætningen i en resistor!Termisk energi: kalorimetri -
Assimilation i hverdagen
ForumindlægHej. Jeg skal skal besvare disse spørgsmål, men kan ikke komme i tanke om eksempler. Er der nogen, der kan hjælpe? "Overvej hvad man vi bruger assimilation til i det daglige. Giv eksempler på situationer, hvor din tænkning har været præget af assimiliation. Overvej desuden hvornår man brug... -
Kemi spørgsmål (Mixed edition!!!)
ForumindlægHeyHer er lidt blandede kemispørgsmål....Hvis nogen altså har lyst til at svare1. Hvis man titrerer HCl med NaOH og målerledningsevnen, vil man se at ledningsevnen før og efter ækvivalenspunktet er forskellig. Er det rigtigt at det er pga at Na+ er bedre til at lede end Cl- fordi Na+ er lettere o... -
Rumlig struktur i protein
ForumindlægHejsa håber der er nogle der kan hjælpe med den vedhæftede opgave, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare den. Tak på forhånd :-) -
Hvorfor bruser en cola helt vildt når den rystes?
ForumindlægHvordan kan det være at en cola bruser helt vildt hvis man har rystet den lige inden den åbnes?Altså normalt er det jo sådan så den bruser lidt fordi trykket er lavere udenfor flasken og CO2'en derfor gerne "vil ud", men hvad så når den rystes, jeg mener trykket bliver vel ikke stør... -
HJÆLP TIL IMORGEN HURTIG RETTELSE
Forumindlæghej alle. jeg har en lille fransk fremlæggelse imorgen omkring sport og jeg, så jeg vil høre om i vil læse det igennem og bare lige rette de værste fejl! please! det er kun små 100 ord og jeg går i 9. kl og har haft fransk siden 7. kl -
reaktion
ForumindlægHej, ved I hvad reaktionensskemaet mellem caliumcarbid og vand er? -
iphone
ForumindlægKan man få en go Iphone der tager gode billeder få en 1000 ? For mig er det vigtig at den tager gode billeder! -
Bestem forskriften for differentiallingen
ForumindlægHey. Er der nogen som kan forstæller mig hvilken metode jeg skal bruge for at finde forskriften til denne differentialligning og jeg for givet punktet N(0)=1000 Er det separation af variabler? -
Substitution
ForumindlægSubstituering med halogener. Kaldes det halogenering kun for aromatiske forbindelser eller også for "almindelige"?Og når man siger at et stof er ortho/para eller meta dirigerende betyder det så at stoffet ved substitution oftes sætter sig ved henholdsvis ortho (eller) para c-atomet elle... -
HJÆLP!
ForumindlægEr der nogen der er super god til differentialligninger der har lyst til at forklare mig hvad det går ud på? Forstår ikke rigtig hvor de vil hen med det!Sætning:Differentialligningen y'= b-a*yhar den fuldstændige løsning y= (b/a) + c*exp(-ax)Bevis:Vil bevise at en funktion f er en løsning til... -
hjælp - skal snart op i tysk.
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig, hvordan en tysk eksamen egentlig foregå`? det er noget med en oversæt. samt en kendt tekst. hvor lægges der vægt på det at perspektivere? tæller det meget?
