Resultater: 17201 til 17220 af 436513
-
Engelsk digt
ForumindlægVille lige høre om der er nogle der har notater til Gary Snyder - This poem is for bear? eller ved hvor der er nogle? - for kan ikke finde noget... :SPå forhånd tak... -
60erne og 70erne
ForumindlægHej folkens! :DSidder lige og øver mig lidt på dansk op til årsprøven på tirsdag i mundtlig dansk.Jeg leder efter noget information om 60erne/70erne som er en af emnekredserne. Det ville være dejligt hvis nogen havde tid til at hjælpe med at finde noget...er gået totalt død.. jeg skal bruge noget... -
Babyloniernes Formel for arealet af et kvadrat
ForumindlægEr der nogle som kender formlen på babyloniernes Formel af et kvadrat? -
Tidsramme Iliaden?
ForumindlægEr der nogen som ved, hvornår Iliaden er fra. Homer var godt nok fra førlitterær tid, men ved nedskrivningen af Iliaden, hvilket tidsperiode befandt vi os så i?På forhånd tak -
Nogle der vil være sød at hjælpe med at rette? :))))
ForumindlægNogle der vil være sød at hjælpe med at rette? :)))) -
Integration med substitution metoden - hjælp
ForumindlægHej Har problem med en integral opgave, hvor jeg skal bruge substituions metoden. Jeg vælger som mit "u", og vælger mit "du" til at være , men kan ikke få den til at gå op. Håber i kan hjælpe mig. Vil sætte stor pris på mellemregninger fremfor et resultat :) God af... -
Integraler
ForumindlægHej a) jeg skal bestemme arealet af punktmængden B, skal jeg så lave en dobbelt integral med de nævnte grænseværdier? b) Jeg forstår ikke helt, hvad der menes med, at bestemme planintegralet af funktinoen over F? Hvad betyder det helt præcist? Har vi F i det 3-dim som vi skal overføre i det 2-... -
wye?????
Forumindlægsidder og læser israel-palæstina konflikten og er stødt på den såkaldte wye overenskomst (1998) Men hvordan er det lige at man udtaler "wye" ??? -
Hyperbel
ForumindlægHejsa...Tja jeg har egentlig et lille problem.Jeg er ved at gennemgå vores formelsamlinghvor jeg er stødt på en hyperbel. Jeg ved hvordan formlen udregnes og hvordan den tegnes, men jeg har aldrig fået en opgave med en hyperbel. Nogle der ved hvordan en sådan opgave vil være formuleret eller hvor... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej ... Jeg ville høre om nogen kunne fortælle mig om Ester i forsøget fremstiling af aceltylsalicylsyre ? -
Hvad skal jeg øve mig på til matematik terminsprøve?
ForumindlægHej allesammen Mandag har jeg terminsprøve i matematik, og jeg er så nervøs!! Både færdighed og problem regning selfølgelig hehe Hvad for nogle ting skal man øve på? Jeg tænker måske procenter? Og hvad mere? Tak:-) P.s ønsk mig held og lykke haha -
Hjælp søges hurtigt!
ForumindlægHej har lidt problemer med opg 2.6 er der nogle der kan hjælpe, har prøvet at regne det ud fik det til at gennemsnitsfarten er 14.05 KM/T men er ikke sikker på at det er rigtigt Her er billledet af det man skal regne ud: http://www.zeroup.dk/uploads/1232294879.jpg -
eksponential notation - igen
Forumindlæga3* (a-1)2*√4a = a3*a-2*√4a = a-1 * √4a Er det sidste nok som facit? Eller hvad gør jeg forkert? Er lidt i tvivl når der står kvadratrod. Det samme med den her opgave: √9a * 3√a / 4√a -
romantikken
ForumindlægHej!sidder og læser, men er simpelthen skrupforvirret.1. set ud fra et panteistisk og dualistisk synspunkt, hvad er så forskellen på universalromantikken og nationalromantikken? (mit problem er, at jeg ikke forstår, hvordan Staffeldt kan være uni. romantiker, når han er dualist og universalromant... -
Skriftligt dansk.
ForumindlægHej. :) Jeg skal snart til skriftlig terminsprøve i dansk, og jeg skal derfor til at overveje hvilken genre jeg vil skrive i. Det er enten essay, kronik eller en litterær artikel. Jeg får samme karakter i alle tre genrer, og har egentlig ikke rigtig nogen fornemmelse omkring, hvilken en af de... -
hvad mangler??
ForumindlægHej alle her på SP, ?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) hvad skal spørgsmålstegnet være?? på forhånd tak (: -
redegør funktion
ForumindlægHejj folkens. Jeg er stødt på denne opgave jeg overhovedet ikke fatter og kan slet ik se hvordan jeg skal redegøre for funktionen, som kan ses i linket. meen ville være meget taknemmelig hvis nogen kunne forklare pædagogisk hva jeg ska gøre ? Hilsen matematik svag pige -
Bestem en ligning
ForumindlægHar lidt problemer når man skal sige mærke til f(x) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet P. f(x) = 3x3 - 6 P(2,18) -
titrering
ForumindlægHej Igang med at skrive rapport om Mohr's titrering, mht. at måle om salt niveauet i en pakke rugbrød passer med varedeklarationen. Vi tilsatte på et tidspunkt Calciumcarbonat, til at hæve ph-værdien. Hvorfor er det lige det er man er nødt til at hæve ph-værdien? -
STX Matematik A december 2014
ForumindlægHej derude :-) Er der nogle, der har opgavesættet fra matematik A december 2014 liggende? Hvis ikke, er der så nogle, der har en aflevering med dette liggende?
