Dansk

Skriftligt dansk.

21. marts 2015 af janniheiberg (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej. :)

Jeg skal snart til skriftlig terminsprøve i dansk, og jeg skal derfor til at overveje hvilken genre jeg vil skrive i.

Det er enten essay, kronik eller en litterær artikel. 

Jeg får samme karakter i alle tre genrer, og har egentlig ikke rigtig nogen fornemmelse omkring, hvilken en af de tre genrer jeg synes er nemmet.  Så jeg vil lige høre, om der er nogle der har nogle meninger omkring dem. 

Tak på forhånd. 


Brugbart svar (2)

Svar #1
21. marts 2015 af Stygotius

Hvordan har man en fornemmelse  "omkring" noget ????

Skal man gå rundt omkring det ?


Svar #2
22. marts 2015 af janniheiberg (Slettet)

Det kan du bare gøre. ;) 

- Bland dig venligst udenom, hvis du udelukkende skal komme og spille klog. 


Svar #3
22. marts 2015 af janniheiberg (Slettet)

Og forhold dig til det der bliver spurgt om. Okay? 


Brugbart svar (1)

Svar #4
22. marts 2015 af Stygotius

Når  du skal til en skriftlig terminsprøve i dansk, forventer man nok at du kan formulere dig på dansk og i hvert fald kender forskellen mellem "om" og "omkring" og ikke bare tror at "omkring" lyder smartere og finere.

Det er min mening omkring det.


Svar #5
22. marts 2015 af janniheiberg (Slettet)

Det er SÅ ligegyldigt, det har intet med mit spørgsmål at gøre. Alle skal til skriftlig terminsprøve på et eller andet tidspunkt, forventer du så at ALLE skal kunne formulere sig på dansk, ned til allermindste detalje? Haha! Ved du hvad, den der attitude skal du nok komme langt med i livet... Alle kan lyde ih og åh så kloge og bedrevidende, men jeg tvivler på du faktisk ér det i virkeligheden;)

God søndag


Brugbart svar (1)

Svar #6
22. marts 2015 af MichaelHoulbjerg (Slettet)

Hej

Lyt ikke til "Stygotius", og hans meningsløse kommentarer. Han er tydeligvis ikke studerende eller aktiv på arbejdsmarkedet, siden han har tid til at sidde derhjemme og lede efter andre folks bittesmå grammatiske fejl og rette dem på en nedladende måde. 

Jeg synes, at du skal skrive i hvilken genre du føler dig mest tilpas i. :) Gør dit bedste og ingen kan forvente mere! 


Brugbart svar (0)

Svar #7
22. marts 2015 af rakijovic

#5,

"Alle skal til skriftlig terminsprøve (...)[;] forventer du så at ALLE skal kunne formulere sig på dansk [?]"

Ja ... det er jo sådan set hele fidusen med en (termins)prøve i dansk, Jannitjie, my skatjie. ;)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. marts 2015 af Stygotius

"Jeg synes, at du skal skrive i hvilken genre du føler dig mest tilpas i."

Du skal nok være glad for at du ikke skal til terminsprøve i dansk.

Der var engang hvor man ventede at en universitetsstuderende kunne skrive i hvert fald sit eget sprog, men i dag kan jo enhver kontorelev kalde sig "studerende".

Denne janniheiberg mener oven i købet at et gymnasieforløb skal kaldes for en "videregående uddannelse", hmm, tja.


Brugbart svar (0)

Svar #9
22. marts 2015 af Stygotius

Ad #5,

Naturligvis forventer man at en der går til en termingsprøve i dansk i gymnasiet, kan skrive et 100% rigtigt dansk.

Det er faktisk noget som danskundervisningen bl.a. går ud på, og som skal testes ved en (termins)prøve.

Troede du at alt muligt lalleri kunne bruges ?

Har du kun valgt at gå i gymnasiet for festernes skyld ?


Svar #10
22. marts 2015 af janniheiberg (Slettet)

#6, Tak Michael, du og jeg er nok den mest fornuftige person herinde, lige pt. :)


Brugbart svar (0)

Svar #11
22. marts 2015 af MichaelHoulbjerg (Slettet)

AD "rakijovic" og "Stygotius" i skulle skamme jer. I træder på hende og det har hun ikke selv bedt om på den måde. Modent...

Kan kun grine af dig, "Stygotius", du spiller så smart, og du siger gym ikke er en videregående uddannelse, hvilket det ér... ;) hahahaha... Læs på lektien og lad være med at være sådan en kæmpe nar, overfor folk du ikke kender.

Mig, kontorelev? Næppe.. Prøv med en kandidat i Statskundskab. Se nu kender du mig allerede lidt bedre. ;)  


Svar #12
22. marts 2015 af janniheiberg (Slettet)

To seje fyre vi har med at gøre, hva MichaelHoulbjerg? 

Tag jer sammen og lær at opføre jer ordentligt som vi vokse gør, hvis I vil blive til noget... Jeg håber, for det er synd for jer


Svar #13
22. marts 2015 af janniheiberg (Slettet)

Men I kan berolige jer selv med, at samtlige uddannelser er udenfor kvote-systemet og blot kræver en gymnasiel uddannelse.


Brugbart svar (0)

Svar #14
22. marts 2015 af Therk

Hvis du gør det lige godt i alle tre genrer, så vent til du får din terminsprøve og skriv i den genre, du finder mest interessant!

#11: En gymnasiel uddannelse er en ungdomsuddannelse og ikke en videregående uddannelse. Du kan se en liste over videregående uddannelser på su.dk.


Brugbart svar (1)

Svar #15
22. marts 2015 af Stygotius

Slettet

Svar #16
22. marts 2015 af janniheiberg (Slettet)

Hahhahahhahahahhahahahaha.... Babysprog? Det er vist kun dig ;)

- Opfør dig ordentligt, okay? 


Brugbart svar (1)

Svar #17
23. marts 2015 af rakijovic

Slettet
- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (2)

Svar #18
23. marts 2015 af rakijovic

Slettet
- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Svar #19
23. marts 2015 af janniheiberg (Slettet)

Jeg tror nærmere at det er hos de to andre, der er total mangel på social kompetence. Det er sørgeligt, at man har et behov for at rakke ned på andre mennesker, fordi man laver én lille grammatisk fejl (Y) Det bunder nok i lavt selvværd...

Det er synd for dem, og jeg håber virkelig at de bliver til gavn på en eller anden måde, nogen skal jo bippe vores varer ind.. 


Brugbart svar (0)

Svar #20
24. marts 2015 af rakijovic

Luister nu, Jannitjie. Enten sætter du semikolon efter "måde", eller så sætter du punktum og lader 'nogen' indlede ny helsætning.

Nej, du skal ikke protestere. Du skal bare lære at skrive dansk.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Forrige 1 2 Næste

Der er 21 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.