Resultater: 17221 til 17240 af 436513
  • vækst

    Forumindlæg
    OPGAVEN: A) To vækster beskrives ved hjælp af funktionerne f(x)=25x+55 og g(x)=5*1,2^x. Angiv for hver af dem både den absolutte og den relative tilvækst, når x 1) vokser fra 20 til 22 2) vokser fra 32 til 34 BEREGNINGER: Altså den absolutte tilvækst er af formlen: f(x+h)-f(x) og den relative ti...
  • Pyramide

    Forumindlæg
    Pyramiden her er set fra oven. Beregn pyramidens højde, når grundflade arealet er kvadratisk og pyramidens rumfang er 8112 m2 Grundflade arealet er 156m2
  • METODE I SAMF

    Forumindlæg
    Hej. Hvis man redegører for nogle begreber i samfundsfag, hvilken metode bruger man så?
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej Har følgende ligning: Beregn i hånden dens fuldstændige løsning, og undersøg om der er konstante løsninger.. Kan nogen lige sætte mig i gang med den her opgave..? :) Takker mange gange :-)
  • Dansk A

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg vil høre om jeg er godt på vej... eller helt ude af den ?? for jeg ved hvad ideen med det her er... Jeg er klar over at der skal være en indledning, hoveddel og konklusion http://peecee.dk/upload/view/149984 Side 1 http://peecee.dk/upload/view/149983 Side 2 /kort/
  • Hjælp!!!! - VIGTIGT.

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at lave en analyse og fortolkning af novellen Blomster skrevet af Jakob Ejersbo, men har svært ved at finde temaerne.. kan du hjælpe?
  • Tekstens tema, nogle der har læst Blomster?

    Forumindlæg
    Er der nogle der har læst novellen Blomster skrevet af Jakob Ejersbo? . jeg har svært ved at finde tekstens overordene tema!!
  • Hjælp haster :/

    Forumindlæg
    ?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) Hvad skal spørgsmålstegnet være?? det skal lige siges at (s)=fast form og (aq)=at det er opløst i vand -kan bare ikke finde ud af hvad "?" skal være... - jeg tror det er en kemisk reaktion; er der nogen der kan sige mig om det er dét ? er nemlig ik...
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej kloge mennesker jeg har en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. OPgaven er: Bestem det andengradspolynomium P, der tilfredstiller differentialligningen: 2xP´(x) = P(x) - 2x^2+1 Håber at nogen kan hjælpe mig.... TAK :)
  • skalarprodukt

    Forumindlæg
    Hey..Er mit i eksamenspensum til 1. årig A-niveau, og støder i beviset for "projektion af vektor på vektor" på udtrykket: "danner skalarprodukt med vektor x"! Mit spg. er så: Hvad betyder det helt korrekt?
  • Addition

    Forumindlæg
    Hej, vil bare lige vide om den additionsreaktion her er rigtig: Addition af brom til cyclohexen C6H10 + Br ---> C6H10Br er den rigtig?
  • Histoooooorieeeee!!

    Forumindlæg
    hey...Har lige et spørgsmål som kører i mit hoved. Hvad er det der skete på børsen i Wall Street?? der var et tidspunkt hvor det gik heeeelt galt for den... altså priserne faldt eller lign.. Vil meget gerne have hjælp til og forstå hvad der skete den dag...tak på forhånd.
  • Overlegen svensker

    Forumindlæg
    Nogen der vil give denne svensker et kvalificeret modsvar.www.makeashorterlink.com/?U1F622078Se øverst.
  • ti-89 titanium

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvorfor min lommeregner ikke kan regne sin(43grader)/5 ud?
  • Ensvinklede trekanter

    Forumindlæg
    Er der ikke en klog person, der kan give mig et bevis for, at forholdet mellem de tre par af sider i to ensvinklede trekanter er konstant? Altså at der for to ensvinklede trekanter ABC og A'B'C' gælder, ata = k*a'b = k*b'c = k*c'
  • Skræring ved parameterfremstilling

    Forumindlæg
    Nu har jeg forsøgt at løse den her opgave i lang tid, men kan ikke komme videre :( Så hvis nogne vil vejlede mig til hvordan jeg tager fat på opgaven, ville det være meget påskønnet! :) http://i41.tinypic.com/344a0w2.jpg
  • Oldtid eksamen

    Forumindlæg
    Ja så er min næste eksamen oldtidkundskab. Og jeg har nogle spg. hertil, som jeg ikke helt kan finde svar for i de gamle tråde.Som jeg har forstået det, så får man en kendt tekst, f.eks. en side fra iliaden og et kendt monument? Derefter skal man sætte sig ind 25 min for at forberede til fremlægg...
  • forkort brøk

    Forumindlæg
    (6x2) * y / (2y2) Kan simpelthen ikke se, hvad der skal forkortes med :S
  • Ion-reaktions skema?

    Forumindlæg
    Jeg har fået en kemi-opgave af min fantastiske lærer, der lyder på, at man først skal finde den stærke syre og base mellem 4 stoffer, og derefter opskrive et ion-reaktions skema mellem dem. Det er her jeg går kold. Reaktionen lyder: 2HNO3 + Ca(OH)2 → Ca(NO3)2 + 2H2O Hvordan ser ion-rea...
  • Ethyn (acetylen)

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle venlig, som vil forklare mig hvad der sker her? :') http://www.youtube.com/watch?v=JX2u65-JdSk