Resultater: 17061 til 17080 af 436513
-
3 punkter i et koordinat system
ForumindlægLad tre punkter have koordinaterne A = (1,2), B = (5,5), og C = (8,3) i et ortogonalt koordinatsystem. Punkterne er hjørner i en trekant. a. Bestem længden af siden AB. b. Bestem vinkel A. c. Bestem koordinaterne for skæringspunktet mellem højden hb og AC. d. Bestem arealet af ?ABC. Please ... -
gerne hjælp
Forumindlægløs ligningen 3x=0 ved regning henholdsvis modullo 6 og modullo 7 på forhåndtak -
Oversættelse
ForumindlægHej denne oversættelse driller lidt, ville sætte pris på noget hjælp :) Tekst Vi ved ikke meget om Shakespeares liv. Han kommer fra den lille provinsby Stratford, som ligger ved Avon. Faderen var håndværker, og han var medlem af byrådet; i tre år var han også borgmester. Shakespeare har sikkert... -
Hjælp om uddannelse!
ForumindlægHvis man har et snit på 5,5 -6,1 og man interessere sig for politik, og faget samfundsfag og menneskerettigheder. Hvilke job muligheder er der? Og hvad er det egentligt man kan læse? -
Tværfagligt projekt mellem matematik og fysik
ForumindlægHej! Jeg sidder med et tværfagligt prjoket i matematik og fysik og sidder og skal lave nogle opgaver. Følgende opgave er løst (skal bruges til opgaven jeg ikke kan løse): opgaverne er vedhæftet som et billede. Opgaven lyder: e) Udtrykkende fra de foregående spørgsmål skal nu samles til ét ... -
Målt og teoretisk effektivitet - Ottos cyklus
ForumindlægHej alle sammen Jeg har i et forsøg skulle udregne den målte og teoretiske effektivitet, hvilket jeg har gjort, dernæst skal jeg sammenligne med, og det jeg umiddelbart kan se er at den målte effektivitet er næsten dobbelt så stor som den teoretiske effektivitet. Hvad skyldes dette? Hvad kan mer... -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
engelsk grammatik spørgsmål..
ForumindlægHej ! I en af mine engelsk opgaver skal jeg besvare en grammatisk delprøve.. Section A.2 Forklar betydningsforskellen mellem følgende sætningspar: 282: If he were to get in touch with me, I could explain. 283: If he was to get in touch with me, why hasn’t he? Forklaring: Hvad er det de vil... -
absolut + relativ
ForumindlægJeg har 2 grafer. Begge er eksponentielt faldende. Første graf kalder vi M: y=555,66e-0,0138x R2 =0,9906 Anden graf kalder vi K: y=830,97e-0,0138x R2 =0,9901 Jeg skal fortælle, hvad de indgående konstanter fortæller, samt diskutere modellernes rækkevidde. Men hvordan udregner jeg absolut- og rela... -
Noter til et Christa Wolf-brev
ForumindlægDa jeg skal til tysk-eksamen på fredag d. 28/5 og mangler notater til Christa Wolf: "Brief an Günter Grass", ville jeg være meget glad, hvis der var nogen der kunne være mig behjælpelig.På forhånd tak! -
Håber nogle kan hjælpe!!! En-to-tre-NU! Af Jepser Wung-Sung
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg skal lave en Personkaratastik af Harve, Trine, Jeppes forældre og Cecilies far. Nogle dder har læst bogen der kan hjælpe mig med at skrive deres Rolle i bogen!! -
Hjælp til historie...:0(
Forumindlæghey folkens!jeg sidder fast som mange af jer omrking emnet 1. verdenskrig.. Hvar går augustloven ud på??? kan nogen hjælpe mig med det??Tak på forhånd.~Molly~ -
Redox reaktioner - hjælp!
ForumindlægHej, Jeg skal skrive reaktionsskemaerne for nogle reaktioner, og jeg vil høre om, der er en, der kan hjælpe? Eller evt. bare forklare, hvordan jeg skal gøre?? Se vedhæftet dokument. På forhånd tak! -
en mat.opg. fra årsprøven
Forumindlæghey jeg har været oppe i mat årsprøve i dag og har muligvis svaret forkert på sidste spm som lyder:Med begyndelsespunkt O er en parabel graf for funktionen:f(x)=-½x^2+5Det oplyses, at tangenten til grafen for f i punktet P(x0,f(x0)),hvor x0 er forsk. fra 0, og er vinkelret på linjen gennem punkte... -
Nogen der kan rette min stil??
ForumindlægJeg har lagt et word dokument ind. Håber der er nogen der vil hjælpe. Tak på forhånd :) -
hjælp til dansk eksamen i 3.g ønskes.
Forumindlægjeg ville lige høre om der er nongen der ligger inde med nogle gode notater til dansk hvad angår perioder m.v. jeg har kigget på dem på siden, men har brug lidt flere. håber på jeres hjælp, på forhånd tak. -
understøtte
ForumindlægHej. jeg skal besvare nedenstående.. Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan jeg skal understøtte.. Altså jeg kan ikke helt finde ud af det -- skal jeg bare skrive ud fra billagene om det er rigtigt eller forkert det hun siger, eller hva ?? undersøg i hvor høj grad materialet i bilag A2 kan... -
Redoxkemi
ForumindlægHej, Hvorfor undersøger man ikke reaktioner mellem fx Zn og Zn2+ i redoxkemi? -
differenskvotienten
ForumindlægHvordan finder man differenskvotienten af f(x ) = 3x^2 + 5x - 23? Tak -
Rigtigt kort spørgsmål!
ForumindlægJeg har lige analyseret og fortolket et uddrag af Hanif Kureishis "Buddha of suburbia! Men der var lige noget der undrede mig. Bogenhandler om Karim der lever under indflydelsen af sine forældres ringe ægteskan, i en hverdag præget af forældres småskænderier. Det som bogen tager udgangspunk...
