Matematik

Tværfagligt projekt mellem matematik og fysik

21. marts 2015 af mathildekkc (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej! 
Jeg sidder med et tværfagligt prjoket i matematik og fysik og sidder og skal lave nogle opgaver.  

Følgende opgave er løst (skal bruges til opgaven jeg ikke kan løse): opgaverne er vedhæftet som et billede.

Opgaven lyder: 

e) Udtrykkende fra de foregående spørgsmål skal nu samles til ét udtryk der viser størrelsen af den resulterende kraft i skudretningen som funktion af x. 

Jeg aner ikke hvordan de skal sættes sammen. 

Vedhæftet fil: Udklip.GIF

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. marts 2015 af peter lind

Der er ikke nogen opgave e i filen. Vi skal vide meget mere om opgaven for at kunne besvare der spørgsmål. Kan du ikke vedlægge hele opgaven ?


Svar #2
21. marts 2015 af mathildekkc (Slettet)

Du kan få hele opgavebeskrivelsen.. Det er opgave 1 e.


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. marts 2015 af peter lind

Du kan opløse kraften fra elastikken i komponenter i skudretningen og vinkelret på skuretningen. De 2 sidste går ud mod hinanden, da de er lige store og modsat rettet. De to andre i skudretningen er i samme retning, så deres sum giver den resulterende kraft


Svar #4
21. marts 2015 af mathildekkc (Slettet)

Det forstår jeg ikke :) Er helt tabt bag en vogn når det kommet til at samle udtryk.. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. marts 2015 af peter lind

Kraften fra den venstre side af elastikken i skudretningen er kraften*cos(α)


Svar #6
21. marts 2015 af mathildekkc (Slettet)

Hvad mener du når du siger dette: "De 2 sidste går ud mod hinanden, da de er lige store og modsat rettet. De to andre i skudretningen er i samme retning, så deres sum giver den resulterende kraft" Er det mine udtryk??


Brugbart svar (0)

Svar #7
21. marts 2015 af peter lind

Kraften fra den venstre side projekteret ned på vandret peger mod venstre. Kraften fra den højre side projekteret ned på vandret peger mod højre. Kraften fra venstre side og kraften fra højre side projektert ned på lodret peger begge opad


Skriv et svar til: Tværfagligt projekt mellem matematik og fysik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.