Resultater: 17081 til 17100 af 436513
-
Tangent til kuglen i punktet P
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave? Jeg ved ikke hvad jeg skal gør, når det er parameterfremstilling? -
Fransk notater
ForumindlægHeysan, nu står det sådan til at jeg har været så heldig at trække "fransk" som eksamensfag... hvis der er nogle som ligger inde med nogle notater til fx; boîte aux lettres, Haïti, Au revoir les enfants eller andre må de meget gerne smide dem op =) tak på forhånd -
hjælp til en opgave!!?
ForumindlægHej alle derude, jeg sidder med en afelevering, som jeg er gået lidt i stå med. Det radioaktive stof strontium 90 hendfalder, så der efter der efter 1 år er forsvundet 2,45% af stoffet. Et laboratorimun har indkøbt 7 g. af stoffet i 2004. a) bestem hvor mange gram der er tilbage efter 2 år. b)... -
At finde overflade spænding ud fra en kontaktvinkel
ForumindlægHej Studieportal Jeg sidder og er i gang med min studie retnings opgave (SRO) og har brug for hjælp til at forstå en ligning. Den hedder: a_fg=a_fv+a·cos(x) Jeg har vedhæftet illustrationen, som hører til. I øvelsesvejledning blev det beskrevet på denne måde: "Hvis vi ser på e... -
Eksamenssættet 2003
ForumindlægEr der nogen som ved, hvor hvor man finder sidste års eksamenssæt i skriftlig samfundsfag?? -
dansk
ForumindlægHej Kunne jeg bede om hjælp til at skrive en dansk stil, har basale problemer med at forstå min tekst... mvh Rixer -
Eksamenssættet 2004
ForumindlægHej...Hvilke emner var der i eksamenssættet fra i år?Hvilke emner var svære?Håber på god hjælp...På forhånd tak... Thomas.. -
Afsætning A projekt vs. eksamen
ForumindlægVi har i vores hhs klasse fået dispensation til at vores afsætning a eksamen kun skal omhandle vores 30 siders projekt. ( 2 mand)Projektet omhandler en grundig analyse af virksomheden, deres produkt og et evt. eksport markede.mit spørgsmål er derfor. Hvad er vigtigst at inddrage fra den rapport t... -
Indstlling af NaOH + mængdeberegninger
ForumindlægJeg har lavet forsøget indstilling af NaOH. Har brug for at der er nogen der retter og hjælper. Masse af C8H4O4HK (g) = 0,401 Tilsat volumen af NaOH (mL) = 22,24 mL = 0,02224 L Har fået n(NaOH) = 0,0883 vha. c=n/v 1: Beregn stofmængden af den afvejede kaliumhydrogenphthalat. - C8H4O4HK = M = 204... -
Mat/driftsøkonomi
ForumindlægHej. -
Best
ForumindlægJeg har det her: Funktionen f(x) = b*xa, som opfylder: f(2)=2 og f(4)=16.. hvordan finder jeg så a og b? -
Mat/driftsøkonomi
ForumindlægHjælp til mat/driftsøkonomi på videre gående udd. ønskes. -
Sanger/bands navn på sang...
ForumindlægHey, nu har jeg ledt over et længere stykke tid, og det er endnu ikke lykkedes mig at finde navnet på dem som har lavet sange (dig og mig, tror jeg at den hedder)den lyder "Dig og mig, solen varmer trær´ne, og din mund, dig og mig, der er kun os derfindes kun, dig og mig".... En klassik... -
en hurtig opg. om fart og tid.
ForumindlægHej, nogen som kan hjælpe med følgende opg. Et ekspeditionsskib sejler med med en gennemsnitsfart på 18 knob (sømil/time). (Afstanden mellem Melbourne og Sydney er 576 sømil) 1) Hvor langt tid sejles der under turen fra melbourne til Sydney? 2) Skibet sejler også fra Melbourne til Halifax bay hv... -
IRAK pt.???
ForumindlægHej, jeg er ved at læse op til his. om krigen mod irak 2003. Men jeg har ikke fulgt med i fjernsynet de sidste par måneder. Så jeg vil gerne høre, om der er nogen der lige vil fortælle mig hvordan situationen i IRAK er pt.? Er amrikanerne ved at få orden i tingene? Eller hvordan? Samme spg. har j... -
tysk oversættelse?
ForumindlægHej alle sammen! Nogle der kan hjælpe mig med en tysk oversættelse på ti linier - jeg er ikke glad for at sætte den ind? -
Reduktion
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at reducerer en ligning der hedder: (a+2b)2-a(a+4b) Nogen som kan hjælpe med en simpel udregning? -
Differentiering/integrering
ForumindlægHej jeg har lige et lille problem, min opgave lyder: Koncentrationen af et bestemt medicinsk præparat i blodet hos en patient er en funktion af tiden t I en model er denne funktion givet ved: f(t)=0,3te^(-1,1x) Vis at f'(t)=0,3(1-1,1t)e^(-1,1t) -
Abstract
ForumindlægNogen, som kan hjælpe mig med at rette min sproglige formulering lidt til? (: Evt. hvis jeg har brugt forkert ordvalg, sætningsopbygning eller andet. This paper examines alcohol effects on the human body. The research is built on a study of alcohol from a biological- and a mathematical point of v... -
integraleregning
ForumindlægOpgaven lyder: Bestem regneforskrifterne for de to stamfunktioner til funktionen: f(x)=x^2+15x-250 Der netop har to nulpunkter. Jeg vil mene at stamfunkionen er: 1/3x^3+7,5x^2-250x men så kan jeg ikke rigtig komme videre :S
