Resultater: 16841 til 16860 af 436513
-
Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej alle i gode mennesker.... Jeg vil hører om nogen af jer, gidere hjælpe med 2 matematik opgaver? 1. 7x+3=4(x+2)-2 2. x(x-5x+3)=0 -
Tom Kristensen Hjælp
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive om Tom Kristensens forfatterskab og perioden omkring 1920'erne og 1930'erne. Jeg skal også perpektiver det til i dag og hvad vi kan bruge hans tekster til i dag ? Dette aner jeg ikke hvad jeg skal svare til, så hvis der er en der kan komme med nogle bud på hvad T... -
HEJ:) spørgsmål om rettelse af ca. 25 ord
ForumindlægHej:) vil du rette??:) jeg vil blive meget glad Børn kan godt lide fantasiverdener med drager og trolde. Piger kan godt lide eventyr med prinser og prinsesser mens drenge kan godt lide eventyr med fabeldyr. Niños les gusta mundo imaginario con dragón y ogros. Niñas les gus... -
Proportional betyding
ForumindlægHvad betyder proportional, hvis jeg benytter det i en danskrelateret sammenhæng, da jeg kun kan finde betydningen af ordet i matematik ? -
new journalisme og hermans bangs tale
Forumindlæghej a.jeg skal forklar hvad new journalisme er, har prøvet at forklar det, håber i gider svar om det er rigtig. og kan det passe at Herman bang kan være både journalist og forfatter? a.( new journalisme er den første betagenelse for den journalistiske stil som i starten havde fokus på meningspres... -
Årstal
ForumindlægHej. Har fuldstændigt glemt hvordan man siger årstal på tysk, fx 1999 og 2015. Det ville være dejligt hvis, i ville skrive det med bogstaver. :-) -
Fiskens udvikling og tilpasning!!!???
ForumindlægHej Sidder og skal skrive en opgave omkring fiskens udvikling og tilpasning. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, er der nogen som måske kan hjælpe? -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg er i gang emd at øve mig til samfundsfagseksamen, og jeg vil høre, om der er nogen der ved hvor man kan finde opgavesættene i samfundsfag A (STX)? Mange hilsner Sarah -
Begyndelsesværdi
ForumindlægGodaften, Jeg har en opgave, men er lidt i tvivl om, jeg har regnet korrekt. Opgaven er vedhæftet, men mine svar står herunder: a) 25 b) 16 c) 144 d) 96 e) 44 f) -4 Er det korrekt? -
Formel og aktuel koncentration
ForumindlægUdfyld de tomme felter i følgende tabel for Fe(NO3)3: mopløst/g Vopløsning/L : 1,00 c/M : 0,100 [Fe3+]/M [NO3–]/M jeg ved, at jeg skal bruge formlerne c=n/V n=c*V V=n/V , men ved ikke rigtig hvordan -
Analyse af; Stella 4
ForumindlægJeg vil gerne have jeres mening om, hvad i synes jeg kunne gøre bedre til næste gang, jeg laver en analyse. -
Syre-base
ForumindlægHviklen volumen 0,100 M NaOH skal der tilsættes til 0,100 L 0,02 M ascorbinsyreopløsning for at opløsningens pH bliver 4,2? Ascorbinsyre er en svag diprot syre med pKs-værdierne 4,2 og 11,6. -
7*3 √x+14=28
Forumindlæghvordan løser jeg ovenstående ligning?.. -
HASTER! HJÆLP:O
ForumindlægHvorfor er aminer polære? tak -
Sponsorering
ForumindlægKoster det penge for en virksomhed, at blive sponsoreret ? -
Trigonometriske funktioner: Finde nulpunkter
ForumindlægHej :) Jeg skal finde nulpunkter til følgende funktion: f(x)=4sin^2(x)-sin(x) , hvor x [0: 2(pii)] Desværre ved jeg slet ikke, hvordan jeg skal starte. Måske er der nogen der kan hjælpe? KH :) -
Hvad er der galt med min tysk sætning?
ForumindlægJeg har fået fejl i en sætning, der lydes således; Abstimmung mit den Füssen ist die Fähigkeit für Menschen mit ihren Füssen zu wählen, in Situationen welche sie nicht mögen, oder Situation welche sie glaubten vorteilhafter zu sein Mit bud: Abstimmung mit den Füssen ist die Fähigkeit für Mensc... -
Hej
ForumindlægEr der nogen der hurtigt kan fortælle mig hvad adgangskravene/gennemsnit er når man vil studer arkitekt? -
Vækst - hvordan gør man liiiige her
Forumindlægfra Stx mat B dec 2012 En graf viser udvikling i antal individer N i en population af dyr. Bestem væksthastigheden for antallet af indivier i populationen til tidspunktet T= 50 Når T = 50 er antal dyr 90 og når T = 0 så er antal dyr 6 der er vedlagt nogle bilag med grafen hvor der er tegnet ... -
Omskrivning
ForumindlægHej, Se følgende: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31729551/2.jpg Ud fra lodret ligevægt, har man ligning (2.2) (den øverste), hvor y1 og y2 er udbøjningen i enderne af kablet. Hvordan kan man tillade sig at omskrive den øverste del af (2.2) til den nederste del? Er det matematisk korrekt? ...
