Resultater: 16701 til 16720 af 436513
-
funktionanalyse HASTER.
Forumindlægjeg sidder med denne ligning f(x)=2cos 2x jeg skal finde skæringspunktet i x og y?? hjælp?? -
bestemt integrale
ForumindlægEr der ikke mok nogen der kan hjælpe mig med det sidste integrale i opgave 6 a http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0281v.pdfIndtil videre har jeg substitueret med t= sin Xog får så int( t/(2+t^2)) dtMen hvordan kommer jeg videre derfra??? og er det overhovedet rigtigt? -
Matematik
ForumindlægHej En plan alfa er bestemt ved ligningenx+2y-2z-2=0.Bestem en ligning for den kugle, der har centrum i punktet C(-1,7,-2) og har alfa som tangentplan.Hvordan gør man det?TAK:-) -
Windows XP home edition sp2
ForumindlægHejsa, Jeg skal have købt et styresystem til min gamle computer, og jeg tænkte at jeg ville finde en der ville sælge det, da jeg så kunne få det billigere tænkte jeg :o) Der er så en der sælger følgende: Windows XP home edition sp2, men hvad står sp2 for? -
Mat.(Tabel)
ForumindlægHejJeg kan slet ikke finde ud af den her opgave:Tabellen viser nogle funktionsværdier for tre differentiable funktioner f, g og h.x f(x) g(x) h(x)0 2 0 0 1 8 5 22 14 16 123 20 33 364 26 56 805 32 85 150Det oplyses, at g(x)=h'(x) og f(x)=g'... -
Rumfang
ForumindlægJeg skal bestemme rumfanget af et legeme som drejer rundt om x-aksen. integralet er: -(e^2x-2e^x)^2dx= -pi(e^4x-4e^2x)= -pi [0.25e^4x-2e^2x]Integralet fra 0 til ln2-pi(0.25 e^4(ln2) -2e^(2ln2) -0.25+2=2,25, men det skal give 0,4166.Hvad har jeg gjort forkert..?? -
lille mat. opg
ForumindlægHej!Hvordan får jeg startet på denne opg."En parabel med grenene opad skærer x-aksen i (0,2) og (5,0). Bestem en ligning for parablen, når arealet af det område i 4. kvardrant, der afgrænses af parablen og x-aksen, er 50"Har prøvet at lave en lille skitse, men synes at jeg mangler for m... -
Mine terminsprøver - hvad synes du?
ForumindlægHej. Jeg leder efter en erfaren (lærer, højt uddannet eller lign) til at kigge mine stile igennem. Stilene kan desværre ikke rettes, så jeg kan få en højere karakter. Men jeg vil gerne vide hvad jeg har gjort forkert, hvad jeg har gjort rigtigt og hvad jeg kan gøre bedre. Så ved jeg det til næste... -
isolering af bogstav i formel
ForumindlægHej. Jeg skal finde aktivitetens 0 punkt altså A0 i denne formel: A=A0 1/2^t/T1/2 Jeg søger altså hvordan jeg får isoleret A0 så jeg kan finde resultatet. Jeg vil gerne have hele måden man isolerer bogstavet på så jeg kan forstå sammenhængen. På forhånd mange tak. -
Oversættelse (rette)
ForumindlægJeg har oversættet de her sætninger fra engelsk til dansk.. håber i gider rette dem.. Man siger, at slagteren ofte er dyrere end supermarkedet, men undersøgelser (surveys) viser faktisk, at det sjældent er tilfældet. People say, that the butcher is often more expensive than the supermarket, but... -
Mat.(Diff.lign)
ForumindlægHejGør rede for, at funktionenf(x)=e^(x)+x er løsning til differentialligningendy/dx=y-x+1.Jeg kan ikke huske hvordan man regner sådan et opgave, nogen der kan hjælpeTAK -
Mat.
ForumindlægHejI et koordinatsystem i planen er to vektorer a og b bestemt veda=(2 3) og b=(t 1).Beregn t, når det oplyses, at det(a(vektor),b(vektor))=-10Beregn for den fundne værdi af t vinklen mellem a vektor og b vektor.TAK -
Protonstråle
ForumindlægGod fredag alle sammen :D , Jeg er igang med en fysik opgave og har lige et spørgsmål for at høre om jeg har den opfattet korrekt. Opgaven lyder som følger: En protonstråle sendes fra en accelerator ind mod et tyndt guldfolie (target) med en masse på 12,5 mg. Protonernes energi er 1,5kevV = 2,4*... -
fortolkning af Klods hans
ForumindlægFortolkning af Klods hans?? hurtigt nogen der kan hjælpe Mvh. Stine -
Mundtlig dansk...
ForumindlægHejza...Der må da være en del herinde der ligesom mig går på HH og snart skal op i mundtlig dansk...Er der nogen gode råd i kan give mig?? Og kender i nogle gode hjemmesider hvor man kan finde noget om de forskellige litteraturhistoriske tider som middelalderen, reformationen osv.??På forhånd tak... -
Så rundede Studieportalen 40.000 indlæg
ForumindlægDet må næsten mindes at studieportalen den 20. maj rundede 40.000 indlæg :-) -
Hjæælp
ForumindlægJeg skal isolere x, hvordan gør jeg det:e^2x -2e^x = 0 <=>e^2x = 2e^x <=>lne^2x = ln2e^x <=>2x = ln2e^x men hvad gør jeg så???På forhånd tak! -
Det gyldne snit !!
ForumindlægHej jeg har et trykt reklame billede af Jolly cola. Jeg skal finde det gyldne snit i billedet men kender ikke en måde at gøre det på. Håber i kan hjælpe mig?? -
diff. ligning
ForumindlægSå har jeg problemer igen... Men vil bare lige høre om jeg er på rette spor...(det drejer sig om opg. 5 (ca. midt på)http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0281v.pdfhvor man skal gøre rede for at alle fkt. af typen (3) er løsninger til diff. ligengen (2)Skal jeg så bare di... -
BESTEMME KOORDINATER
ForumindlæghEJ Jeg har forsøgt rigtig meget at lave denne opgave men må opgive. Synes den er svær. Opgave: Bestem koordinaterne til punkterne F OG C. hAR VEDÆFTET BILEDE
