Resultater: 16621 til 16640 af 436513
-
Ng hjælp!
ForumindlægHej derude. jeg er lidt sen på den, da jeg skal fremlægge i morgen i Ng, og stadig ikke har styr på det. Jeg har siddet med det i mange timer nu, men kan stadig ikke finde ud af det, så jeg håber der er nogen der på en eller anden måde kan hjælpe.. mit største problem er nok denne opgave: Giv en ... -
f(
ForumindlægJeg skal løse Hvordan? -
opg løsning
ForumindlægPLZZZZZZ JEG KAN SLET IKKE RIGTIG KOM IGANG HJÆLP Betragt forbrændingen af Propan (C3H8) C3H8 + 5O2 = 3CO2+4H2O DER ANVENDES 60,5 g PROPAN. BEREGN MASSEN AF DEN MÆNGDE OCYGEN SOM BRUGES VED REAKTIONEN OG BEREGN DESUDEN MASSERNE AF DE TO STOFFER DER DANNES VED REAKTIONEN HJÆLP PLZ HVAD SK... -
permutationen Pn,q hvor q=0
ForumindlægHey overskriften siger lidt sig selv. Jeg ville høre om resultatet af dette. Det gælder jo ved permutationer at Pn,q= n! / (n-q)! dvs. ved q=0 Pn,0 = n! / (n-0)! = n! / n! = 1 ? Er der en bedre måde at forklare det på? Rent intuitivt gælder det så at man kan placere n elementer på 1 måde? det g... -
Intergraleregning
ForumindlægMin opgave lyder: Bestem regneforskriften for den stamfunktion (F) til funktionen: f(x)=20x-1/5x hvis graf går gennem punktet med koordinatsæt (25,12). Jeg er lidt i tvivlt om hvordan 1/5x skal integreres.. Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe -
monotoniforhold m.m
Forumindlægfor en sten, der kastes lodret op i luften med udgangsfarten 10 m/s, kan dens højde over jorden h(t) beregnes som h(t) = 10t - 5t^2, hvor t er tiden i sekunder, efter stenen er kastet. d) med hvilken fart rammer stenen jorden? e) hvornår er farten 5 m/s ? -
Differentialligning
ForumindlægEr der én der kan hjælpe med denne opgave? Bestem funktionen f, når f(0)=1, og f er løsningen til differentialligningen dy/dx=(2y2+2)/6y -
Disposition ?
ForumindlægHej. Da jeg aldrig selv laver dispositioner når jeg skal lave analyse har jeg ingen ide om hvordan man bygger den op. Men min lærer har nu forlangt at jeg laver en disposition, over den bog jeg skal analysere, og viser den til ham. Så hvordan laver man en disposition? Evt. hvis der er en "mo... -
Løsning til differentialligning.
ForumindlægHej! Er der nogle der kan hjælpe med denne opgave? Angiv den løsning til differentialligningen hvis graf går gennem (a,b) når: y´=0,5y-6 og (a,b) = (ln4, 4) -
kort fransk tekst
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en kort fransk aflevering. Det vil være en stor hjælp, hvis en eller anden kan pege på de værste fejl i teksten ;-) Question 3 : Expliquez ce que veut " envie de s'engager " dans le contexte. Discutez les différentes possibilités de s'engager quand e... -
Søstersider
ForumindlægKender i nogle andre sider der ligner denne? Jeg mangler noter og materiale til et par tekster der ikke er her, men det kunne jo være de var et andet sted :) -
Mississippi Burning summary
ForumindlægEr der nogle som vil hjælpe med at rette mit resume? -
matematik-help c",)
Forumindlæghey...kan i hjælpe mig med følgende opgave? indkøbsprisen pr. stol er 183,08 euro. kursen på euro er 742,846.1) beregn indkøbsprisen pr. stol i danske kroner.er det: (183,08 * 742,846)/100 = 1360,00 kr...?håber på bekræftelse c",) -
Anden verdenskrig
ForumindlægHej alle sammen. Mig og min veninde er igang med at skrive om anden verdenskrig. Vi har svært ved at finde et præcist svar på hvordan anden verdenskrig endte. Håbe i kan hjælpe . Tak på forhånd -
Varmelære
ForumindlægHej allesammen =) Nogen der kan hjælpe mig med de her opgaver? Opgave 1: Et stykke is med massen 300g tages ud af fryseren, temperaturen er -18° C a) Hvor meget energi skal tilføres for at varme isen op til smeltepunktet b) Hvor meget energi skal der tilføres for at smelte isen c) Hvor meget en... -
SRO - overskrifter?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver SRO i engelsk og spansk, og er kommet i tvivl om et par ting. Skal man kalde overskrifterne noget andet end fx bare "analyse"? Måske navnet på den tekst man analyserer eller et vigtigt tema. Derudover er jeg også blevet i tvivl om man skal have underoverskri... -
Forskel på mat A og mat B
ForumindlægHvad er forskellen på Matematik A-niveau og matematik B-niveau, udover at matematik A er et højere niveau. Hvilke ekstra ting skal man lære om og hvor meget sværere er A-niveau end B-niveau? Mvh Petrine -
hjælp haster virkeligt
Forumindlægkigger på en opgave analytisk geometri jeg har 6 opgaver af dem er der en der ville løse den første så jeg kan tage udgangspunkt i de næste her er den så 16x^2+16y^2-16x+24y+9=0 mange tak -
Kurvelænge
ForumindlægHej, Hvordan kan det være, at kurvelængdeformlen er angivet som i det følgende (betragt det øverste kabel): https://dl.dropboxusercontent.com/u/31729551/1.jpg Kurvelængden plejer jo at være i form af L = √(1 + f'(x)2). Er her nogen, der kan hjælpe? Tak på forhånd. -
HVad skal jeg tage udgangspunkt i?
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolning af en novelle. Analysen på kun fylde 3 sider og er derfor lidt splittet mht. hvad jeg skal skrive? Nogle forslag? Hvad er vigtig at have med i sådan en fætter?
