Resultater: 16561 til 16580 af 436513
-
Skattefradragsregel
ForumindlægIfølge min historiebog var begrebet "skattefradragsregel" sammen med inflationen stærkt medvirkende til de gunstige økonomiske konjunkturer. Er der nogen der kan for det første forklare begrebet "skattefradragsregel", samt forklare hvorfor netop disse to ting har været vigtige... -
Index beregning
ForumindlægHej, skriver dette i al hast da min eksamen er i morgen og jeg hr lidt prob. med det her:Tallene viser indekset for prisen på enfamiliehuse (Basisår 1975)År: 1986 1992Indekstal: 267 227Et Hus kostede 650.000 kr. i 1986Beregn hvilken pris dette svarer til i 1992Håber der er nogen de... -
Logaritme
ForumindlægJeg sidder her med en ligning som jeg simpelthen ikke kan løse:0,385x+5,6 = 7,6*0,976^xjeg kan ikke finde ud af hvad der skal ske med de 5,6???er der nogen der kan hjælpe mig? -
Spørgsmål
ForumindlægHejEr det meget vigtigt, at komme med sin egen mening med hensyn til bogen man har valgt til danskopgaven ?F.eks hvis jeg har valgt, at fokusere på personerne, skal jeg så skrive, hvad jeg selv synes om dem? -
Hjælp til valg af valgfag, STX?
ForumindlægHej.. Jeg er en 2.g elev med studieretningen; Matematik A, Biologi B og Kemi B Mine fremtidsplaner er studier i det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, det Farmaceutiske Fakultet eller Ingeniør uddannelserne. Jeg vil gerne hæve til Biologi A og Kemi A, men hvis jeg gør dét, kan jeg ikke hæve til Fy... -
Hjemmeside til øvning
ForumindlægHej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol. -
Molekylebyggesæt
ForumindlægJeg har fundet følgende sted, hvor man kan købe Molymod molekylebyggesæt (de bedste). Leveringen var hurtig og prisen god.http://home20.inet.tele.dk/molekyle -
Er det korrekt? :)
ForumindlægEn der kan tjekke hurtigt? -
led FYSIK opgave!
ForumindlægNå så fik jeg din opmærksomhed, jeg skal op til fysik skriftlig imorgen, så lige nu er jeg ved at varme op, mangler kun 1 opgave, så er jeg færdig med hele sættet det drejer sig om opgave 4c i denne:[L]http://www.unique.starthotel.dk/hp/opgave.JPG[/L]Opgave a og b i korte træk:a) m*g*h=½*m*v^2 &l... -
eø
ForumindlægHej!Jeg ved det her nok er et noget dumt spørgsmål,men hvordan kan det være, at når vi laver analyser af en virksomheds rentabilitet og indtjeningsevne, at man så siger: når egenkapitalenforrentning er større end afkastninggraden, så tjener man på at arbejde med gæld? Har egentlig aldrig tænkt ov... -
HJÆLP matematik!!! :)
ForumindlægHar jeg lavet a korrekt? Hvordan laver jeg B ??? :) -
Sinus, cosinus og tangens
ForumindlægHejJeg vil blive meget glad, hvis der var nogle som gad give mig nogle eksempler på brugen af henholdsvis sinus, cosinus og tangens og eventuelt også henvise til en internetadresse.Jeg har nemlig lidt svært ved at se hvornår man bruger de forskellige begreber.På forhånd tak:-) -
maksimum og minimums halløj :]
ForumindlægVed produktion af x vareenheder er omkostningerne O(x) bestemt ved O(x) = x^2 +40x+1600, 0 < x < 50. <-- Det skal være større eller lig og mindre eller lig, men ka ikke finde ud af at lave stregen under < og stregen under < Gennemsnitsomkostning... -
Punkt ligger i planen??
ForumindlægHvordan tjecker jeg om et pkt. ligger i planen???Jeg har fire pkt:A(1,1,6) B(-1,-1,-2) C(2,-4,4) D(0,-2,0)Jeg har så fundet planen først:AB:(-1-1),(-1-1),(-2-6)= (-2,-2,-8)AC:(2-1),(-4-1),(4-6) =(1,-5,-2)Jeg krydser så AC og AB:AC X ABSå får jeg normalvektoren til: (44,-2,12)Jeg indsætter det så ... -
Kildehenvisning/citat
ForumindlægHejNogen som kan fortælle mig om både kildehenvisning og citat skal stå i en fodnote ? For jeg har rigtig meget tekstdokumentation. Må man så gerne bare skrive f.eks. .....(s. 45 l. 2) ?? Eller skal man skrive: ..... 1 og så sætte det det ned i fodnoten?Og det samme spørgsmål omkring citater, vil... -
Skriftlig matematik (Uden hjælpemidler) eksamen for A-niveau
ForumindlægHej allesammen,jeg ville bare høre fra andre, som har været op til eksamen d. 17/5-04 i skriftlig matematik uden hjælpemidler for A-niveau.Havde I mange problemer med opgaverne? Personligt syntes jeg, at det var rimeligt svært, i hvert fald i forhold til nogle af de tidligere eksamensopgaver, som... -
find skæringspunkter
ForumindlægJeg skal bestemme de tangenter der er til cirklen (x+2)^2 + (y-3)^2 = 6^2 der er parallelle med linjen l altså centrum i -2,3 og radius lig 6 linjen l: 3x - 4y -4 = 0 Det første jeg skal er at finde de to skæringspunkter dette kan jeg ikke finde ud af. Håber en kan hjælpe mig. Jeg har prøvede at ... -
Building a Better Human
ForumindlægJeg skal til eksamen i mundtlig engelsk matematisk højniveau. Vi har ikke nået at gennemgå vores eksamenspensum så i stedet har vores lærer givet os nogle spørgsmål til nogle tekster - syntes dog de stinker lidt af min lærer ikke har brugt flere timer på dem.Jeg vil derfor gerne høre om det er no... -
Analyse.
ForumindlægHej. Nogen, der kan komme med gode sætninger til, når man skal analysere en tekst? Hvor man f.eks. henviser til novellen og siger, at den omhandler osv. ;) Håber det var forståelig nok. Tak på forhånd. ;) -
brøkregning
ForumindlægHejJeg må tilstå en lidt pinlig ting... Jeg er vildt dårlig til brøkregning..Nogen der kan hjælpe med:(a/b)*(a/b)<=> ?(a/b)/(a/b)<=> ?(a/b)+(a/b)<=> ?(a/b)-(a/b)<=> ?~Bella
