Resultater: 16601 til 16620 af 436513
-
Q-værdi
ForumindlægI opgavesættet 2004-7-1, opgave to, er der et spørgsmål om at regne et Q-værdi ud. Moderkernen er et Bi-209 atom med atomnummeret 83. Der sker et alpha-henfald, og datterkernen bliver Tl-205, atomnummer 81. Jeg har selv regnet Q-værdien til 5,029*10^-13J. Men jeg er ikke helt sikker om det er rig... -
HJÆLP! mat. formelsamling
ForumindlægHey!Er der nogen der har en matematisk formel samling som de ikke skal bruge på fredag og som jeg enten må købe eller kan låne den ene dag???Jeg har et årigt høj niveau forløb..Please.. jeg er ved og være desperat..På forhånd tak-Mie -
Naturfag Eksamen
ForumindlægNå, hva' sys i så om den? Dem som var op i skriftlig naturfag idag?Jeg synes faktisk at der var lettere end jeg havde forventet!Hvilke opgaver synes i var svære, og hvilke var lette?Venlig hilsen mig. -
hvordan finder jeg.....
Forumindlæget spørgsmål lyder på: En linje l har ligningen y= (9/5)x+3.Beregn den spidse vinkel mellem linjen l og første aksen.det jeg har gjort:jeg har tegnet koordinatsystemet og tegnet den rette linje vha et sildeben, (så det er lidt mere klart hvilken vinkel der menes.)De eneste oplysninger jeg har en ... -
old
ForumindlægJeg har været så heldig (?) at komme op i old til eksamen, nu er problemet så bare at bl.a. perikles gravtale er opgivet. Og nu er det sådan at jeg er helt blank på det område, så tænkte om der måske var nogen der havde nogle noter om dette?? -
Substitution - Monomer
ForumindlægHej Jeg har 2 sammenligninger omkring oxidereing af saccharider, som jeg ikke helt kan forstå. . (a) En oxidant går rundt om den første monomer enhed i en polysaccharid kæde, oxidere alle C-atomer og så stopper hvor der er en substitution med en anden monomer enhed i forhold til (b) En anden ... -
hvordan finder jeg ligningerne til asymptoterne?
Forumindlægjeg har en funktion som hedder: f(x)= (2x-4)/(x-1)jeg skal nu bestemme en ligning for hvert af asymptoterne til grafen for f.Hvad er fremgangsmåden???? -
uligheder
Forumindlægløs uligheder (-2x^2)-12x-10 > 0gælder det så om at isolere x, i såfald hvordan gør man det??? -
Hjælp i samfundsfag omkring DF
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål. Tusind tak! Redegør for, hvordan DF har rykket sig på den fordelingspolitiske dimension ved at forringet efterlønnen, og hvilke gevinster og tab der kan være ved denne strategi. Du kan inddrage både vælgermæssige og parlamentariske overveje... -
Identitet?
ForumindlægSamfundet spiller vel en vigtigt rolle mht. det enkelte individs identitetsdannelse, ikke? -
HJÆLP!
ForumindlægHey alle kære mennesker der vil komme mig til undsætning.Her er nogle opgaver som jeg simpelhen ikke kan løse. De SKAL kunne løses UDEN brug af hjælpemiddler:1) Udregn tallet:9(ophøjet)3/2 + 8(ophøjet)2/3Jeg ved, ved hjælp af lommeregner det bliver 27 + 4 = 31Men hvordan?2) Løs ligningen: log(X+3... -
Visning af pi
ForumindlægJeg har fået at vide man kan få vist pi eksakt på grafregneren, ved at gå ind i "mode" og så "sci", men når man tegner grafen viser den stadig decimal tal, selv ved cosx, hvor den burde viste pi ved skæring med x-aksen. Nogen som ved hvordan man kan få det vist??På forhånd ta... -
tangent
ForumindlægHejsa. Jeg har følgende funktion, hvor jeg har beregnet mig frem til a og b: f(x)=2 · sin(2x) + 3 Derefter skal jeg så beregne en ligning for den tangent til grafen for f, der har røringspunktet (1/2 pi,f(1/2 pi)) - hvordan skal jeg gribe det an? Mvh. Julie -
skæringspunkter???
ForumindlægHvordan bestemmer man skæringspunkter mellem en tanget og en cirkel.begges ligninger er givet:tangenten: (4/3)x+bcirklen. (x+9)^2 + (y-3)^2 =25kal man indsætte den ene ligning ind i den anden, eller hvad???? -
Differentialregning
ForumindlægGodaften. :-) f'(x) = (x+3)(x+1)2(x-1) En anden funktion g er bestemt ved g(x) = 3x-ex Grafen for g har en tangent t, der er parallel med tangenten til grafen for f i punktet P(-2;f(-2)). Bestem koordinatsættet til røringspunktet for t. Jeg har fundet tangenternes fælles hældningskoefficien... -
Stamfunktion
ForumindlægHej! Bliver lige nødt til at få en udregning på en opg. da jeg bliver nødt til at se om jeg har sovet i timen. Opg. lyder: Bestem ved håndkraft den stamfunktion til funktionen hvis graf går gennem punktet (1,2): f(x)= sin(3x-3) -
sightseeing in The Big Apple
ForumindlægHej, jeg vil blive rigtig glad, hvis i vil læse min engelsk stil ud :D jeg vil gerne have resposons fra den, og vil i måske rette mine fejl, hvis jeg har nogle? -
Rettelse - 4 små opgaver
ForumindlægEr disse opgaver korrekt løst? 45.1 Beregn pH i følgende opløsninger a)0,010 M saltsyre [H3O+] 0,010 M pH = - log (0,010) = 2,0 b)0,030 M salpetersyre HNO3(aq) + H2O(l) ? H3O++ (aq) + NO3-(aq) [H3O+] 0,030 M pH = - log (0,030) = 1,52 45.2 Beregn pH i følgende opløsninger a) 0,0010 M s... -
Hælp haster
ForumindlægHej, er der nogle, som er i stand til at forklare mig, de forskellige reaktions trin i følgende video? http://www.youtube.com/watch?v=CMCVpE8p8yo -
Navngivning
ForumindlægHvad hedder disse?
