Resultater: 16661 til 16680 af 436513
-
Linjeskift efter \paragraph{}
ForumindlægJa, som overskriften antyder er jeg interesseret i at finde ud af, hvordan jeg opnår et linjeskift efter at have lavet en \paragraph{..}? Hverken \\ eller \linebreak er mulige at kompilere på dette sted. Har fundet denne tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=95255 , men når je... -
VIGTIG til AT
ForumindlægVi har idag fået at vide, at opgaven skal indebære en fysisk rejse, og at det ikke fungerer med en indre rejse!! Det har der været meget tvivl om, men det skulle være rimelig klart nu, efter der har været kontakt med dem, der har lavet opgaveformuleringen. Så til alle, det er altså en fysisk re... -
AT skæres ned?
ForumindlægJeg har lige læst i avisen at eksperter foreslår en beskæring af faget AT. Nu har jeg aldrig selv haft faget, og min umiddelbare holdning er at det er noget diffust pjat. Hvad synes I der har haft faget? -
Eukaryoter
ForumindlægKromatinstrukturen spiller en vigtig rolle for kontrol af genudtrykket i eukaryoter. Nogle der kan forklare mig, hvordan denne kontrol fungerer? -
Differentialligning
ForumindlægJeg har lige brug for et lille tip til denne opgave..I en model for en bestemt fiskeart antages det, at en fisks længde (målt i cm) er en funktion l af tiden (angivet i år). Det antages, at l er løsning til differentialligningendy/dt = 5 - 1/6yBestem den hastighed, hvormed længden af fisk vokser ... -
Beregn koncentrationen af Al^3+
ForumindlægHej, jeg har problemer med at løse opgave 5b) i dette eksamenssæt Håber der er nogen, der kan hjælpe På forhånd, tak -
Er der nogle pc eksperter?!
ForumindlægHejsa...Der er et billede jeg vil kopirer fra en hjemmeside, men kan ikke.... :'(Hvordan er det lige man kopirer hele hjemmesiden, ved at taste på sin pc?!Hvilke taster skal man bruge?!Håber nogle der vil hjælpe mig... Ses -
isolér k
ForumindlægHvordan isolerer jeg k i denne ligning? 4+k = 0.5 * kvardratrod(17 * (1+k)^2)Tror den er rimelig simpelt kan bare ikke helt komme videre...på forhånd tak for hjælpen! -
Notater til engelsk
ForumindlægHej!!! Vil høre om der er nogle der har noter til nogle af følgende tekster, da jeg skal til engelsk-eksamen. -
Hjerting kirke
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg finder a,b og c i disse firkanter.altså længden? På forhånd tak! -
Hjælp til diff-ligninger
ForumindlægHey hey..Jeg sidder her og læser op til skf. matematik i morgen og nu er jeg løbet ind i et stort problem - jeg har ikke rigtig styr på differebtialligninger..så nu sender jeg to eksempler og håber at der er en eller anden der kan komme med en løsning og forklaring på hvordan man laver dem.Eks. 1... -
Hjerting kirke
ForumindlægAntal kubikmeter beton til støbning af kirketårnet? Nogle der ved hvordan jeg regner ud hvor mange kubikmeter beton støbning af kirketornet? se vedhæftet billede. -
definition af et ord - Bæredygtig
ForumindlægHej alle sp´er hvordan defineres bærdygtighed? og kan i komme med et eksempler, hvor bærdygtig indgår i forhold til teknologiske ? -
Forkort..
ForumindlægHvordan kan det være man må skrive således:dy/dx = e^x-y = e^x/e^y =Integralet e^y dy integralet e^x dxHvorfor skal der ikke stå integralet af e^-y ?? Da det jo stod under e^x?? Håber virkelg på et svar før i morgen... -
Def mg.
ForumindlægJeg skal besteme Dm(f) mgd. til følgende:1/(ln|1+x|+0.5)så har jeg sat:ln|1+x|+0.5 >0 <=>ln|1+x| > -0.5 <=>Men hvordan kommer jeg så videre..``??Håber rigtigt meget på et svar! -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej :-) er der nogle som vil hjælpe mig med at oversætte disse sætninger fra dansk til tysk? Der er desværre optaget - kan de ringe tilbage senere? Hvad kan jeg hjælpe dem med? hej, der er hos... undskyld, kan de sige det igen? du må have forsat en god dag. hej, du snakker med... kan de v... -
Monotoniforholde..
ForumindlægHejsa Er der nogle der kan hjælpe mig angående ekstremumssteder og monotoniforholde? Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an :( -
Andengradsligninger med brøker uden fælles nævner
ForumindlægJeg skal løse ligningen Jeg ved, at for at kunne løse den, må jeg have samme nævner, og det har jeg ikke, så jeg må forlænge dem. Så vidt jeg husker, skal jeg bruge formlen Jeg får bare ikke det rigtige resultat. Anyone? :) -
ligning
ForumindlægHvordan løser jeg denne ligning:e^(2x)-2e^x = 0Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det... Håber I gider hjælpe.. -
Mat: Simpelt spørgsmål
ForumindlægMin hjerne går i tomgang over et meget simpelt spørgsmål. Hvordan skrives tallet:10-6 (Hvor -6 er ophøjet)Jeg kan ikke huske om det ender med 6 eller 7 nuller. Og hvis du gider at forklare hvorfor det er sådan.Jennifer
