Resultater: 16501 til 16520 af 436513
-
bevis separation af de variable
ForumindlægHey, jeg skal fremlægge et bevis i morgen, for separation af de variable. I mens jeg gennemgik beviset opstod der dog nogle spørgsmål, som jeg håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig med at besvare :) Man går fra: G'(f(x)) · f'(x) = H'(x) til G(f(x))' = H'(... -
Engelsk, hjælp til rettelse
ForumindlægHej Jeg håber virkelig der en sød sjæl derude som har mulighed for at kigge mit engelsk essay igennem? Opgave formulering står også skrevet i det vedhæftede dokument. På forhånd mange tak! Anna -
En linje
ForumindlægDer stod B. og B. på det. Hvordan oversætter jeg den linje? Jeg har været udsat for at få fejl, da jeg skrev om et brev, hvor jeg skulle skriv " it says" i dette tilfælde er der tale om et skilt. Hovrdan skal denne sætning så oversættes? Mit bud: "It said B. & B. on it" ? -
indkomstskat i tyskland
ForumindlægHvad betaler man i indkomskat i Flensborg? -
Paulus' rejser - religion/samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive en opgave i religion og samfundsfag, hvor jeg vil skrive om Paulus' rejser, men hvordan kan jeg kombinere det med samfundsfag? - På forhånd tak. -
Postmoderne maleri
ForumindlægJeg leder efter et billede at analysere til en opgave omkring postmodernisme og senmodernitet. Er der nogen, der kender et postmodernistisk billede, der udtrykker senmoderne ideer? -
Hvordan bestemmer man koordinatsæt, cirkel?
Forumindlægja.. titlen siger det hele. -
Paulus's rejser - religion/samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive en opgave i religion og samfundsfag, hvor jeg vil skrive om Paulus' rejser, men hvordan kan jeg kombinere det med samfundsfag? - På forhånd tak. -
Alfastrålers rækkevidde
ForumindlægHvordan beregnes alfastrålers rækkevidde`? -
omskrivning af kuglens ligning
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med at omskrive kuglens ligning som er x^2+y^2+z^2+4x-6y-10z-43=0? Det skal vist give (x+2)^2+(y-3)^2+(z-5)^2=9^2 Jeg forstår egentlig godt, hvordan man får 2, 3 og 5 - det er jo det halve af 4,6,10 men det skal vel vises med mellemregninger. Til gengæld fors... -
hjælp med LOG
ForumindlægLøs ligningen log(x+1)+log(x-2)=1 <=> log((x+1)*(x-2)) = 1 <=> log(x"2-2x+1x-2) = 1 -
Eksamen den17/5
Forumindlæghej !Jeg har lige været til eksamen i dag, og du vil jeg høre om jeg kan tage den om næste år selv om jeg ikke er dumpet? altså skriflig? Jeg skal havde høj niveau næste år, så den tækker kun 1/3 men kan man så tage den om? -
Tangenter..
ForumindlægCirklen: x^2 + 4x - y^2 - 6y - 23 = o Den har centrum i -2,3 og radius lig 6 linjen l : 3x -4y -4 = 0 Cirklen har to tangenter T1 og T2, der er parallelle med linjen l. Bestem en ligning for hver af disse to tangenter. Hvordan laves denne opgave jeg er helt væk. Håber virkelig en kan hjælpe mig. Tak -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægEr lidt forvirret! for jeg har fået vide at man skal have Latin på A-niveau på gymnasiet for at læse til medicin, men er det rigtigt eller er det bare en myte ? tak på forhånd :D -
cirkel og linje skæringskoordinater?
ForumindlægEn cirkel c og en linje l er givet ved C: x^2 -4x + y^2 +2y l: x + 1 jeg har bestem x til at være x= 2 eller x= -2 Hvor skal jeg indsætte disse x værdier for at få y værdien ? -
Årsprøve 1.g?
ForumindlægHej! Jeg skal årsprøve i matematik og går i 1.g. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke var nogle som ville forklare, hvordan det egentlig fungere til årsprøven, altså med hensyn til den tid man er derinde??? Drt ville være utrolig dejligt, hvis ngn vil give mig et lille overblik. Tak ... -
Dk's placering
ForumindlægHej med jer derude. Er der en der kan hjælpe mig? Hvad var Danmarks internationale placering i 1914 - 1945 og 1945 - 1989 Altså hvordan forholdte DK sig til alt det der skete? og hvorfor? -
Fransk.. w00t? :P
ForumindlægHep! Sidder her med en masse års tysk på bagen og faldt lige over noget fransk som jeg, naturligvis, fatter klejne af.. Det er ikke til skole-regi, det er rent privat.. Håber lige der er en der gider oversætte det, hvis det overhovedet giver mening :)Et j'ai deux fois vainqueur traversé l'... -
Oversættelse på under 100 ord (6 linjer)
ForumindlægHej I kære brugere, Jeg sidder med en mindre oversættelse på mindre end 100 ord, som jeg lige vil have nogen til at læse igennem og rette. Det skal dog lige siges at det ikke er en aflevering eller noget, men blot en øvelse i min kunnen i tysk, da jeg meget gerne vil lære tysk grammatik bedre. Ge... -
fysik- årsprøve i 1.g
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i fysik, men jeg er temmelig nervøs, og vi har ikke fået af vide af vores lærere, hvordan det egentlig fungere, og vi har ikke flere fysik-timer, så jeg vil høre, om der ikke er nogen der vil forklare mig det, samt hvordan man får et godt resultat????? jeg vil nemlig bar...
