Resultater: 18701 til 18720 af 436513
-
spørgsmålet.
ForumindlægForstår ikke spørgsmålet nogle der kan hjælpe? • Digtets stemme. I digte er der ofte et "lyrisk jeg", som taler og udtrykker sine følelser, tanker og holdninger. Hvordan er dette lyriske jeg placeret i forhold til de fænomener, der behandles i digtet? og den omverden, digtet be... -
hjælp
ForumindlægVed beregning af erstatningsprisen for en cykel regner forsikringsselskaberne med, at den aftager med 10 % om året. Hvor stor en erstatning får man for en cykel, der kostede 4785 kr som ny, hvis cyklen er 6 år gammel? sådan ville jeg gøre det: K6=4785 * (1-0,1)6 = 2542,95 eller er det 4785*(1-0... -
Sekant + skæringspunkt
ForumindlægHej jeg har fået en afl for som jeg har stirret mig blind på. Jeg har været syg i en længere periode som ikke ligefrem hjælper på min lille matematiske viden. Der er 3 opg jeg er sikker på jeg ikke kan finde ud af. Opg. 9 i opgaven har jeg ikke lavet endnu men jeg kan godt finde ud af den,... -
Log
ForumindlægJeg skal gøre udtrykket simpelt 2log312 - 4log36 Hvilke regneregler jeg skal bruge? -
ligning med brøker.
Forumindlæger der en der kan hjælpe mig med løsningen af denne ligning? -har siddet med den i ekstrem lang tid, og kan bare ikke finde ud af den. (vedhæftet fil) -
Forhallen 5.1
ForumindlægForstår ikke opgaven... "Indtegn i koordinatsystemet på svararket et rektangel ABCD" "Delelinjen l i gobelinen 1 deler rektanglet ABCD i en trekant og et trapez. Linjen l har ligningen y=-1,25x+5" Nogen der kan hjælpe? please :) -
Kildeliste i en artikel
ForumindlægHey derude! Jeg sidder med en Komminkation/IT opgave (interview), færdigskrevet og det hele. Detaljen er, at jeg har indsat et postulat, som jeg kan underbygge med et link. Men *hvor* skal jeg indsætte linket? Nederst i interviewet, eller på listen over spørgsmål? -
Problemformuleringer til Sagaer!
ForumindlægHej jeg ville bare spørger om der var nogle der kunne komme med nogle gode problemformuleringer til sagaer! ca 3-4 problemformuleringer. -
Er jeg optaget?
ForumindlægHej. Det virker måske som et underligt spørgsmål med et simpelt svar.. Jeg blev i sommers optaget på sygeplejerske net-studie som starter i feb. 12, og takkede ja til pladsen. I mellem tiden søger jeg så ind på pædagog til feb 12, men kommer ikke ind på denne. Mit spørgsmål er om jeg stadig e... -
isoler a?
ForumindlægNu har jeg siddet med en her i flere timer og slået op i jeg ved ikke hvor mange bøger.. Og kan ikke finde ud af det. Er der en der kan hjælpe mig? Med mellemregninger osse. For resultatet det har jeg. 5a = 10c2 Jeg skal isolere a? 2b b Lasse -
Beregning af molære koncentration
ForumindlægHvis man har 20 liter øl med 3,1149% alkohol, hvordan finder man så den molære koncentration? Jeg ved at alkohol vejer ca. 46g/mol. Men jeg ved jo hverken hvor mange mol jeg har eller hvor mange gram. Nogen der kan hjælpe? -
Parabel og en ret linje.
ForumindlægEn parabel er givet ved y = -x2 + 4x – 7 Og en ret linje er givet ved y = -4x + 3 a) Gør rede for, at parablen og linjen skærer hinanden i de to punkter. Denne opgave skal regnes UDEN hjælpemidler, så håber at der er nogle der kan hjælpe. For jeg er lidt lost. På forhånd t... -
identitets/ personlighedsdannelse Teorier
ForumindlægHej . jeg skal skrive SRP i samfundsfag og dansk om bogen Maus, hvor jeg herved vil fokusere på hovedpersonen, Vladek, hvor jeg gerne vil komme i dybden med hans personudvikling under krigen og sammenligne det med hvordan han er blevet efterkrigen (da man tydeligt kan mærke at de samfundsnorm... -
Eng oversættelse, vær så sød at hjælpe
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med denne oversættelse som skal afleveres på mandag. Der skal lægges vægt på komma og henførende stedord...tak :)Den danske version:Børn og Skilsmisse"Far og mor har været gift i 12½ år og har kendt hinanden i 17 år. Jeg troede ikke, at de ville blive skilt, når de hav... -
Olie
ForumindlægHvad sker der egentlig når man brænder et olieprodukt? Tak på forhånd. -
Skråt kast - energibevarelse
ForumindlægEr der ikke nogen der vil se en meget lille opgave igennem (0,5 s) vedrørende energibevarelse ved et skråtkast plz. Jeg er ikke sikker på at jeg har gjort det rigtigt, og den skal afleveres om 3 timer :( -
Dansk stil...
Forumindlæghey..Jeg har en dansk stil som jeg gerne vil have rettet... håber der er nogen der gider.. please!Så hvis der er nogen der gider, så please skriv jeres e-mail addresse her, så sender jeg den til jer..mange tak på forhånd.. -
Politisk tale
ForumindlægJeg skal holde en tale om noget der er stor uenighed om, noget man kan finde oplysninger om osv. Hvad kan jeg holde talen om? Har i et godt emne ? -
Brug af berettermodel på "En tør hvid årstid"?
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg sidder og er i gang med min SRP. Her skal jeg analysere og fortolke "En tør hvid årstid" af André Brink. Har tænkt lidt på, hvorvidt det ville være en god idé eller ej, at bruge berettermodellen på den. Hvad siger I? Skriv meget gerne, hvis I har læst boge... -
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:)
