Resultater: 18621 til 18640 af 436513
-
Hjælppp
ForumindlægI hvilket område af hjernen styres temperaturreguleringen? -
polynomiers division
Forumindlæghej jeg sidder og skal lave polynomiers division på en polynomiumsbrøk. (2x^3-2)/(x+2) nogen der kan hjælpe mig igang, Jeg kan godt trinene for en almindelig polynomium. Jeg kan bare ikke huske hvordan man gjorde med brøker? -
hjææælp
ForumindlægHvilke to mekanismer har det autonome system? -
paper
Forumindlæghej alle sammen, jeg har for første gang skrevet en paper i engelsk, så jeg ville spørge om det er rigtig skrevet, ik det grammatiske, men mere om det er en paper :) ”New Narcissism” The phenomenon ”New Narcissism” The phenomenon ”New Narcissism” We get... -
Daniell - Element, strøm og spænding.
ForumindlægHej :D Jeg er ikke helt sikker på, om dette spørgsmål handler om fysik eller kemi, men da det handler om strøm og spænding, vil jeg gå ud fra at det er fysik. Det jeg vil spørge om er, om zink og sølv i teorien vil kunne lede en større strøm end zink og kobber? Jeg har udført forsøget me... -
HJÆLP!
ForumindlægHej venner!!! Jeg har hårdt brug for jeres hjælp! På mandag skal vi aflevere en opgave, men jeg har ikke været til timerne pga en slem halsbetændelse....:'(Kan i hjælpe mig med denne opgave:Tegn i samme koordinatsystem grafen for hver af det to funktioner:f(x) = 10 * 0,7 i x'te (kan ik x ... -
diffenrential til toppunktet
ForumindlægA(x)=400x-2phi*x^2, hvor 0<x<200/phi Jeg skal beregne toppunktet ved at differencere det ved at sætte 0 hvordan gør jeg det.... -
koordinatsystemets begyndelsespunkt O
Forumindlæghej.. der en opgvaer jeg ikke laver linje l er giver ved parameterfremstillingen x -2 -5 y = 0 +t 2 z 7 -2 bestem en lignig for den plan β der indholder l og koordinatsystemets begyndelsespunkt O -
Andengradsligning
ForumindlægHej, jeg skal i en andengradsligning finde a og c. Mine oplysninger er: f(x)=ax^2+4x+c toppunkt i (-1;2) Hvordan kommer jeg frem til a og c?? -
Jeg har virkelig brug for en hjælpende hånd til min franske aflevering, så måske der var nogle kloge hoveder til at hjælpe? på forhånd tak!
ForumindlægTu me manques de respect:Traduction facile:Vi er hos en algiersk familie. De unge bor (sammen) med de gamle. Kvindernes arbejde er traditionelt: De laver mad og de gør rent. Det er ikke let for den unge Fatiha at hendes svigermor bestemmer alt. Hun er næsten aldrig alene med sin mand.Nous sommes ... -
Analyse af Ebbe skammelssøn
ForumindlægNogle der kan en præcis personkarakterstik af hovedpersonerne? -
Biologi..
Forumindlæghalløj..Jeg har et pr. spørgsmål her som jeg virkelig håber i vil hjælpe mig med. Jeg fatter dem virkelig ik, og har derfor meget meget brug for jeres hjælp... Please vær sød og hjælp mig..1. hvilken sammensætning er der mellem et økossystems artsdiversitet og dets stabilitet?2. Hvad er afgørende... -
teknikrapport
Forumindlæghej. jeg er gået hel blank og jeg skal bestemme det nødvendige ekstra arbejde som den eksisterende ventilator skal yde efter installation af røggas køleren. -
Hjælp til maple
ForumindlægHej derude, jeg har en prøve i morgen i matematik hvor jeg skal bruge maple! Er rimelig lost indenfor maple proceduren, jeg vil derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig online imorgen? Er villig til at betale, da det er en vigtig opgave for mig Kontakt mig for mere info -
Methan og hydrogensulfid
ForumindlægHar en reaktion: CH4(g) + H2S <-> CS2 (g) + H2(g) Jeg skal angive reaktionstype, men er sikker på hvilken reaktion dette er, men tror at det måske er en redox-reaktion. Jeg skal samtidig også afstemme den, hvorefter jeg skal beskrive effekten af et forøget tryk (dvs. i hvilken retning... -
Forbrænding! Hjælp til at forstå spørgsmål og rette…
ForumindlægNogen der gider forklare mig hvad det er min underviser fisker efter? :) Jeg har regnet alle M´er, n´er osv. ud -men hvad er det der bliver fisket efter?! :D -og ret gerne fejl! ;) Du skal forbrænde 2,60 mol carbonoxid med oxygen. Reaktionen foregår efter følgende ligning: CO (g) + O2(g) &rar... -
Beregning af figur
ForumindlægHejsa! :-) Jeg er igang med denne opgave (se vedhæftede fil), hvor jeg skal bestemme længden af siden AD, og dernæst bestemme arealet af figuren. Det er længe siden, jeg har arbejdet med trekanter, så er der nogen herinde som kunne fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge? Jeg har en idé, om a... -
små opgaver
ForumindlægHej jeg mangler lidt af en aflevering, er der nogen som kan hjælpe mig? der er spg. c,d og e. please Opgave 4 – variabelsammenhæng, vækst og proportionalitet A: Rumfanget V for en cylinder afhænger af cylinderens højde h og radius r i grundfladen på følgende måde: V=h·π·r^2 Omskri... -
Fortryder (måske) mit valg.
ForumindlægHej folkens. Jeg har valgt den samfundsfaglige linje, men jeg har nu besluttet mig for at jeg heller vil have noget med IT at gøre. Her kommer problemet: Jeg ved ikke om man kan det med denne linje. Der står f.eks på UG, at man skal have matematik A for at tage en bacheloruddannelse indenfor soft... -
Hovedverber, hjælpeverber og modalverber??
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil bare gerne lige vide om der er nogle er kan hjælpe mig med at skrive en hurtig og let forklaring på hvodan de tre forskeligge verbum skal skrives, og komme med et eksempel på dem?? :) Tak for hjælpen
