Resultater: 18561 til 18580 af 436513
-
energiforbruget.
ForumindlægJeg har lidt problemer med denne opgave, håber nogen vil hjælpe. Opgaven lyder: Ved afbrændig af 1 ton kul i et kraftværk omsættes ca. 29 GJ: 1. Hvor meget kul (i fx ton) skulle der afbrændes for at dække Danmarks samlede energiforbrug? Kullene fragtes normalt til Danmark i fragtskibe, hvorefter ... -
Spørgsmål om det heliocentriske verdensbillede
ForumindlægHej folkens! Hvilken betydning havde det for videnskaben, at det heliocentriske verdensbillede blev accepteret? På forhånd tak! -
Betydningen af et ordsprog/citat
ForumindlægHey folks Hvad vil det sige at man ikke skal sætte sit lys under en skæppe? Håber jeg kan få et svar :) På forhånd tak :) -
Hjælp mig nu
Forumindlæg1 opgave: en guldkæde er lavet af 25 cirkelformede led. ringene er henholdvis 1,5 cm i diameter. hvor mange cm guldtråd er der anvendt, skal angived som det nærmeste hele antal cm. opgave 2: en olietønde er fremstillet af en metalplade der bukkes rundt, udregn metalpladens højde og længde f... -
Nationalisme
ForumindlægHej alle jer herinde! Skal aflevere historie opgave i morgen om nationalisme, og vil høre om en af jer herinde gad at kigge den igennem? Den er ikke så lang endnu, da jeg ikke er færdig. Hvis du har tid og overskud, så skriv lige en besked, så sender jeg den :) Hilsen Jeanette -
Forum for videregående
ForumindlægEr der ikke et forum for dem som er videregående (altså ligesom studieportalen) - jeg mener nemlig at jeg stødte på det en dag - men kan ikke huske hvad hjemmesiden hed? -
Opgave om bestemt integral
ForumindlægHejsa Jeg har en opgave der lyder: Tabellen viser nogle funktionsværdier for funktionerne f, g og h. x f(x) g(x) h(x) 0 4 2 0 1 9 8 6 2 20 14 20 3 37 20 48 4 60 26 96 5 82 ... -
hurtig hjælp
ForumindlægHej har lidt problemer med matematik opgave. Når strømmen til en fryser afbrydes, stiger temperaturen i fryseren. For en bestemt fryser kan temperaturen, t timer efter at strømmen er afbrudt, beskrives ved funktionen f( t)=20-38*e^-0,0090*t hvor f(t) er målt i C. 1) Bestem temperatu... -
Hjææælp
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige med en opgave, som volder mig lidt problemer, og jeg ved ikke rigtig hvilken formel jeg skal bruge: Der er ordineret 200 mg. af et stof der findes i en 4 % opløsning. Hvor mange ml. skal patienten have? Tak på forhånd Pablo -
Bestem interval
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig? Det er opgave nr. 151 fra MAT 2A. Lad funktionen f være givet ved:f(x)= x^2 - 2x + 2Bestem et interval af længden 3, der ved f afbildes på et interval af længden 25/4 (altså 25 fjerdedele)Jeg tror man skal bruge noget lignendef(x+3)-f(x)=25/4Men jeg kan ikke find... -
Undersøg om løsning
ForumindlægJeg har lige en opgave mere jeg søger hjælp til:Undersøg om ligningen x^2-bx-1=0 (b må ikke være 0) har mindst en løsning i intervallet [b-1;b+1] -
Hjælp til rettelse i fransk stil
ForumindlægHej derude :-) Jeg har lavet en fri stil om Nikita, hvor det eneste krav var at skrive i nutid. Er der nogen, som hurtigst muligt, har mulighed for at se det igennem og rette de værste fejl - med begrundelser? Tusind tak på forhånd!! Quand nous comparaissions Nikita, elle est drogu... -
Article
ForumindlægHej :)jeg har netop fået en aflevering for i engelsk. Afleveringen går ud på at skrive en artikkel om...., hvilke ikke er relevant :D Det er dog ret lang tid siden jeg sidst har skrevet en artikkel og kan derfor ikke helt huske hvordan man gør. Har i nogle hints angående ting jeg skal huske når j... -
Integrering
ForumindlægHjælp!!!Jeg har en stamfunktion der hedder:F(x)=6x-(3/2)*x^2+kSå skal jeg finde k, så den nye graf som har linjen med ligningen y=3x+2 som tangent.Hvordan finder jeg mit k?Mvh. Jesper. -
hjælp!!
ForumindlægHey.Er der nogen der kender til et godt sted hvor man kan få matematik hjælp på høj niveau?? -
Whaaat?
ForumindlægNogle der lige kan hjælpe mig, med nogle forkortelser:hvad står M.A. for? [M.A.] in politcal science.og hvad står Ph. D for? [Ph. D] at the Department of Political Sciense -
differentialligning! HASTER!
ForumindlægHej! Jeg skal blive færdig i dag!!! Jeg har brug for hjælp til at løse opg. 15b i denne aflevering. Min løsning til 15a er vedhæftet sammen med opgavebeskrivelsen, og det skal bruges til 15b. Jeg tænker, at løsningen for M skal differentieres og så skal 60 indsættes på t's plads. Er dette... -
aktivitet
Forumindlæghej jeg har en fysik rapport om halveringstid jeg skal skrive om aktivitet. er der nogle der kan fortælle mig hvad aktivitet er ?? -
bestem k, så f'(-2)=0?
ForumindlægBestem k, så f'(-2)=0 når f(x)=kx^3+6x^2? Hvad gør man? Skal man differentierer f(x) og så løse f'(-2)=0? Bagefter skal man angive for den fundne værdi af k, ligninger for eventuelle vandrette tangenter for grafen for f Hvad gør man her? :-) -
hjælp en forskrift for f
ForumindlægOM EN EKSPONENTIEL FUNKTION F OPLYSES DET:f(2)=12 OG F(3)=24 bestem en forskrift for f.Er der nogle der kan hjælpe mig, gerne skriv forklaring til besvarelsen.
