Resultater: 18521 til 18540 af 436513
-
Fysik Olympiaden 2012 - Inledende Runde
ForumindlægEr der nogen der tog prøven i 2012,og ved hvornår man kan forvente svar tilbage? -
Problemformulering
ForumindlægJa dumt dumt. Jeg fik min problemformulering til godkendelse og sidder nu med opgaven, problemet er bare nu at jeg ikke heeelt forstår det min lærer har rettet mit sidste spørgsmål til, "Til sidst vil jeg diskutere om en reklame kan opfattes som et produkt af sin samtid." Hvad me... -
Skal lave danskstil
Forumindlæghej alle sammen...Jeg er lige fået en stil hæft (Skriftlig dansk Mandag den 9.august 1999kl.9.00-14.00 HØJERE FORBEREDELSESEKSAMEN AUGUST 1999) bare så I ved det. Med en masse gode emner. Men desværre så skal hele klassen skrive om det sammen som vores lærer kalder kollektiv straf. Normalt er je... -
hjælp
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering som jeg har brug for hjælp til. x__ = 2 x-6 Jeg har regnet det sådan, men er lidt usikker på det. (x-6) * x__= (x-6) *2 x-6 x= 2x-12 2x-x= x x= 12 x 12 x x x=12 -
f(x) = -1/2x^2+5
ForumindlægI et koordinatsystem med begyndelsespunkt 0 er er parabel graf for funktionen: f(x) = -1/2x^2+5 1)Beregn koordinaterne til parablens skæringspunkter med kooordinatsystemets 1. og 2. akse?i den 1. akse har jeg brugt formlen: ax^2 + bx + c = 0 ... -
oversættelse- er der nogen der gider at rette den?
ForumindlægJeg har en oversættelse for og har nogle forskellige ting som jeg er i tvivl om er rigtige. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge den igennem, helst i dag, så ville jeg blive lykkelig.De ældste enelske landsbyer voksede ofte tilfældigt frem omkring en fælled eller ved et vejkrys. Folk levede... -
En redegørelse..
ForumindlægJeg har fuldstændig glemt..Skal man dokumentere i teksten, når man redegør? Altså, jeg ved man skal kunne dokumentere alt, når man tolker.. Men også under redegørelsen??Håber i ka hjælpe :D Og tak!! -
Kinematik - mekanik
ForumindlægI fysik skal jeg lave følgende opgave, og vil lige høre om jeg har gjort det rigtigt, men egentlig ligger mit problem helt til sidst i opgaven:Et tog sætter i gang med konstant acceleration på 0,5m/s^2. efter 4sek er togets bagende udfor indgangen til perronen og endnu 2sek. Senere styrter en man... -
oversættelse hjælp!!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har den her lille oversættelse, som jeg vil have en til at rette. helst i aften da jeg skal bruge det imorgen. Håber på hjælp!:) fra dansk til engelsk I fjernsynet i går aftes så jeg nogle punk – rockere, som fortalte os om deres livsstil, som er meget speciel.... -
sandsynlighedsregning.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med denne opg.I et sandsynlighedsfelt (U,P) er givet to hændelser A og B. Der oplyses at P(A)=1/3 og P(AUB)=2/3. Bestem P(B) i hver af følgende tilfælde.a) A og B er disjunkteb) A og B er uafhængigepå forhånd tak -
Typetal?? - haster!
ForumindlægHej er der en formel for hvordan man udregner typetallet? håber i kan hjælpe -
Clipsependul
Forumindlæghjææælp -
reducering!
ForumindlægHej!Jeg har 2 opgaver som jeg er i tvivl om, og håber nogle vil hjælpe!Begge opgaver skal reduceres.Først vil jeg høre om en vil rette denne opgave:(2a-b)(2a+b)-4(a+3b)^2+4b(6a-1)=4a^2-b^2-4a^2+12b^2-8ab+24ab-4b=11b^2+16ab-4b Og hvis en vil fortælle mig lidt om hvordan jeg løser denne opgave vill... -
Hjælp til TI-interactive (:
ForumindlægHej, jeg har lige et kort spørgsmål. Hvordan definere man dette her på Ti-interactive: (større eller lige med) f(x) = 12*x^0,30 hvor 5005<= x <=32000 Jeg har bare svært ved at definere det der x større eller ligmed ind på ... -
Finde fordoblingskonstanten
ForumindlægHej derude. Jeg skal i en opgave beregne fordoblingskonstanten for den eksponentielle udvikling y=6*0,3406^x. Er der nogen, der kan hjælpe mig med det? -
hælp til oversættelse
ForumindlægHej, hvis der er nogle der har tid og lyst, må i meget gerne kigge denne tekst igennem. Hvis i finder nogle fejl må i meget gerne skrive dem. En le midi de la France, il y a une petite ville, Grasse où environ 30.000 habitants habitent.il y a trois usines dans la ville, qui fait des parfumes, et ... -
da/samf. drageløberen
ForumindlægHej Ville lige høre, om man man kan skrive om Drageløberen i AT (rejser) og så skrive i samf. og dansk. Men hvordan? Nogen ideer? Amir rejser jo i eksil, mens Hassan bliver i Afghanistan. Amir kommer senere tilbage. Kan man lave noget samfundsfag om styreformer. Eller måske etik eller sociologi? ... -
Integralregning
ForumindlægHejHej er der nogen der lige kunne hjælpe mig med disse intgralregninger for jeg kan nemlig ikke finde ud af lave dem int.(3e^(3x+7))dx , int.(e^(2x)-e^(3x) og int.(1+kvrod(x))^2kvrod=kvadratrod.Og en anden opgave hvor jeg skal bestemme den samfunktion F(x) til f(x)=x^(5)+kvrod(x) der opfylder at... -
Find X
Forumindlæg2,5*x+x = 110*9,816 Er der en der kan hjælpe? -
E7 solcellens nyttevirkning
ForumindlægSolcelles nyttevirkning 09. oktober kl. 22:31 af Kristenzen - Niveau: A-niveau Er helt lost.. please hjælp! Hej :) Jeg sidder med en aflevering i fysik og er lidt lost omkring spørgsmål c For en solcelle er sammenhængen mellem spændingsfaldet og U over solcellen og strømstyrken I gennem...
