Resultater: 18501 til 18520 af 436513
-
Hjælp til bestemmelse af stamfunktion
ForumindlægHey... Har problemer med denne stamfunktion...§(Integraltegn) ((4x)/(4x+5)) dxEr der nogle der kan hjælpe? -
Hvad betyder sætningen?
Forumindlæg"USA er gået over til en utilsløret ekspansionspolitik, der har til formål at oprette verdensherredømmet"" (Citat af den sovjetiske viceministerpræsident Georgij Malenkov, 1947) -
Hjælp til fysik
ForumindlægHej jeg har det virkeligt svært ved at løse opgaven. Har brugt det meste af dagen på at kigge på formelerne. Men det går ikke til. Jeg har opgaven som oploadet fil, kan ikke helt se hvordan man løser dem. Har kigget på vinkelhastighedens formeler, men der ingår ingen masse. . -
En ligning der beskriver sammenhængen mellem x og y ???
ForumindlægHej .. :) En der kan hjælpe med opgaven som lyder: om to størrelser x og y oplyses, at der er en lineær sammenhæng mellem y og x^-1. x: 1, 3 y: -1, -3 Bestem en ligning, der beskriver sammenhængen mellem x og y... Hvordan gør jeg ?? På forhånd tak ;) -
Valuta ??
ForumindlægHejsa folkens... Jeg har fået en prolemregning som jeg snart skal aflevere, men problemet er bare at jeg ikke har forstand på Det med valutaer. Spørgsmålet ser sådan ud: Hvis jeg sælger 64000kr obligationer til kurs 62,- og derefter køber 7000kr aktier til kurs 115 og 2000 D-Mark til kurs... -
stamfunktion!
ForumindlægOpgaven lyder : Lad funktionen f være givet ved f(x)=2x-3. Tegn de grafiske billeder af de fire stamfunktioner, der går gennem hhv. (1,-1),(1,0),(1,1) og (1,2).Jeg integrerer først f(x) og får F(x)= x^2-3x+kHvordan tegner jeg dem ?Hilsen klavs -
angiv formler???
Forumindlæghej. jeg er igang med en matematik opgave hvor jeg skal angive formlerne til beregning af Middeltal, Typetal, Kvartil, Spredning, og Fraktil hvordan angiver jeg en formel for disse?? -
hjælp med min stil
ForumindlægHejsa, jeg har skrevet min åbning, men kan desværre ikke komme videre.. vil du gerne give mig nogle ideer til hvad jeg måske kunne skrive den videre på? og her er min åbning: De skarpe grene rev i natkjolens stof og trængte igennem hendes hud. Det begyndte at bløde. Sårene sve... -
2 opgaver
ForumindlægI min mat aflevering er jeg stødt i nogle opgaver som jeg har problemer med.1107. Funktionen f har forskriften f(x)=2*x^1,5Bestem en ligning for den tangent der har hældningstallet 6.Skriv hvert af nedenstående udtryk på formen b*a^x, hvor a>01) a^3 * (a^-1)^2 * kvadratrod(4a)2. (kvadratrod(9a... -
Er der nogen der gider at rette min engelsk aflevering?
ForumindlægEr der nogen der har tid til, at rette min engelsk aflevering. Det kunne være rigtig dejligt, hvis der var nogen. (Den skal afleveres imorgen) -
Er der nogen der vil rette min engelsk aflevering?
ForumindlægThe Beauty of Hollywood Hollywood is a special city, I know that there is a lots of people who would like to visit it and I’m one of those people, I would really like to go and see how is Hollywood for real, is it really how it is described in photos, videos and by persons? Hollywood is ... -
Tysk oversættelse!
ForumindlægKan nogen hjælpe med at rette min oversættelse! danske version: Fru Krause svarer: ”Jeg synes, at jeres opfattelse af tiden er forkert. Efter min mening skal dit barn ikke tænke så meget på tiden; de menneskelige forbindelser er vigtigere.” Fru Krauses problem er, at hun er overflødig. Ingen behø... -
Tysk
ForumindlægEr der nogen der kan hjæpe mig med tysk ? :_D -
Geomatri - trekant
ForumindlægLav en stump vinkel med graderne 30 - 115 - 35 Sæt en passer i punkt A, lav radius til mere end halvdelen af stykket til B, men mindre end hele stykket og tegn ca en halv cirkel i retning mod B Uden at ændre på passeren radius, sættes centrum i B og der tegnes igen en halv cirkel, men i ret... -
HJÆLP TIL MATEMATIK ANGÅENDE PROCENTREGING
Forumindlægjeg har virkelig brug for jeres hjælp. Håber at i kan det.. Men jeg kan desværre ikke finde ud af at løse den, da den driller mig .. Håber virkelig i kan hjælpe mig. Opgave 5: Huspriserne I 1978 kostede et ganske bestemt hus 495.000 kr. I 2010 blev det vurderet til at kunne handl... -
Molarmasser?
ForumindlægHeyHvis der står i min opgave at jeg skal beregne molarmasserne af de stoffer som indgår i reaktionsskemaet - skal jeg så udregne molarmasserne før den afstemte reaktionsligning eller først efter jeg har afstemt ligningen?fx1) CH3OH + O2 -> CO2 + H2O (ikke afstemt)2) 2CH3OH + 3O2 -> 2CO2 + ... -
Rette opgave?
ForumindlægHej derude. Jeg afslutte fysik iår, og håbede der var en venlig sjæl derude der måske ville tage et kig på mine afleveringer inden de afleveres? :-) -
Funktionsundersøgelse
ForumindlægSkal lave en funktionsundersøgelse af f(x)=sinx Indtil videre har jeg: f(x)=sinx f'(x)=cosx f"(x)=-sinx Dm(f)=R Vm(f)=[-1;1] Hvordan finder jeg: -nulpunker -minimum og maksimum -vendepunkter Håber I vil bruge lidt tid på at hjælpe :) -
Hvad synes i/du om min stil?
ForumindlægEr der noget der er dårligt/godt?Hvad mangler der?ER den spændene?Følgende spørgsmål bedes venligst besvares :)!AppelsinerDet var blevet sent, Hr. Klingspuhr og Fru. Klingspuhr gjorde sig klar til at sove. Hr. Klingspuhr havde haft en lang arbejdsdag og virkede meget urolig. Hun vidste altid, at ... -
Aviser
ForumindlægHej allesammen. Jeg arbejder med aviser. Jeg skal svare på dette spørgsmål om Jyllands-Posten - Hvad kan man finde frem til vedr. avisernes ejerforhold? (hvem bestemmer hvem der bliver chefredaktør og hvilken linie bladet i store træk skal følge?) Hvem er chefredaktør/sidder i den centrale re...
