Matematik
stamfunktion!
25. august 2004 af
klavs123 (Slettet)
Opgaven lyder : Lad funktionen f være givet ved f(x)=2x-3. Tegn de grafiske billeder af de fire stamfunktioner, der går gennem hhv. (1,-1),(1,0),(1,1) og (1,2).
Jeg integrerer først f(x) og får F(x)= x^2-3x+k
Hvordan tegner jeg dem ?
Hilsen klavs
Jeg integrerer først f(x) og får F(x)= x^2-3x+k
Hvordan tegner jeg dem ?
Hilsen klavs
Svar #1
25. august 2004 af Lurch (Slettet)
Du finder k for hver af de 4 stamfunktioner, og så går du ellers bare igang med at regne punkter ud, og sætte prikker med din blyant :=)
Skriv et svar til: stamfunktion!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
