Studievalg og videregående studie

Matematik A dumpet?

15. juni 2016 af DonAhmed (Slettet)

Jeg skal op i morgen i matematik A som er mundtligt. Hvad sker der hvis jeg nu dumper mundlig eksamen? Jeg har fået tildels gode årskarakterer som er 7/10, men man ved jo aldrig hvis man går i panik eller noget uheldigt som sker. 
Men hvad betyder det egnetlig hvis jeg nu dumper mat A mundtlig eksamen? Betyder det at jeg slet ikke kan komme på videregående udd. som kræver matematik? eller kan jeg stadig komme ind på videregående udd. bare det kræver matematik på b-niv?
jeg har et meget fint gnst. på 8,4, men er rimelig dårlig til matematik(selvom jeg har på A-Niv) og mht. til at benytte reglerne uden hjælpemidler. 

Og lige til sidst, kan man tage hurtig lynkursus af Mat-A, så tag mundtlig eksamen igen for jeg ligesom består det?


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2016 af OnceUponATime

Der sker intet, hvis du dumper din mundtlige matematik eksamen, da dit gennemsnit i matematik stadigvæk vil være over 02.

Så jo, du kan stadigvæk komme på en vidergående uddannelse som kræver matematik A.

Hvis du søger kvote 2, kan du tage matematik A på VUC, og få gode karakter i det, og vedhæfte det med din ansøgning, og påpege at du har fået gode karakter i matematik A.


Skriv et svar til: Matematik A dumpet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.