Erhvervscase

dagligvarebutik differentiering fra konkurrenterne, hjælp!

27. april 2013 af cecilesøren (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har om fakta i erhverscase, og har udfordringen : fakta har svært at differentiere sig fra konkurrenterne  

Hvordan kan se de det udover at være billigere? Kan det evt. være noget med at gå op i øko, gluten og laktosefri produkter eller? please kom for forslag og hvilke modeller jeg kan bruge til undersøgelsen.

Der findes ingen dumme forslag :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. april 2013 af jordbærtærten (Slettet)

Generelt kan man sige, at de opererer på lavpris/discount markedet, hvor det er svært at differentiere sig. Derfor må man prøve med forskellige tiltag. I praksis kunne man differentiere sig på prisen, men så skubber man sig væk fra nærmeste konkurrent (netto og lignende) og mod dem med helt skrabet service, fx Lidl og Aldi.

Det man kunne gøre var at kigge på ting, der vil gøre, at en kunde valgte fakta frem for en anden af discountbutikkerne, og det kunne gøres ved:

At have sektioner for specialvarer (laktosefri produkter, sukkerfri produkter og lignende)

At introducere en bager (i stil med det lidl har gjort), men udvide konceptet så det bliver sæsonopdelt ( i julen er der en bod med ristede mandler, pebernødder af forskellig slags, om sommeren er der en isbod og den slags)

At introducere kundefordele (fx mærker i stil med føtex)

bare nogle få hurtige forslag


Skriv et svar til: dagligvarebutik differentiering fra konkurrenterne, hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.