Erhvervsret

forsikringsspørgsmål vedrørende trafikale spidssituationer

19. maj 2007 af ibanuts (Slettet)
I en opgave hvor en færge kommer på afveje og ender på racer banen i Monte Carlo, hvor den kolliderer med en formel 1 bil, - det kunne være Rudi Füller, men det er dog ikke bestemt, skal det erhvervsretslige skyldspørgsmål fastlægges. Et af de spørgsmål jeg skal besvare er om det kan det betale sig at melde det til fosikringen? Og hvad skriver man i skadesanmeldelsen? Er det søværnets operative kommando der skal ind over, og skal der afgives søforklaring?
Jeg er på højt niveau i 3.g og det er en tværfaglig opgave, der spænder over sansynlighedsregning ( det er derfor opgaven er så langt ude), samfundssfag pog erhvervsret. Der er ogs¨å nogen sprøgsmål vedrørende hvad sandsynligheden er for at situationen opstår, men jeg er ikke på matem,atikholdet, så det er heldigvis ikke mit bord.

mvh Hilsemn
Ibenut

Brugbart svar (3)

Svar #1
19. maj 2007 af King_2 (Slettet)

Et af de spørgsmål jeg skal besvare er om det kan det betale sig at melde det til fosikringen?

Ja ellers får man vel ikke erstatning.. Hvis du mener skadevolder (skibsføren) skal måske stikke af, det lyder som en dyr omgang. men formel 1 bilen skal få udleveret forsikrings oplysninger og melde det til eget forsikrings selskab. så tager de fat i skadevolders selskab og så ordner de det..

Er det søværnets operative kommando der skal ind over, og skal der afgives søforklaring?

SOK skal højest sandsynlig ind og vurdere sammen med nogle teknikere om skaden kunne være undgået og om det er culpøs handling osv.
ang søforklaringen ved jeg ikke..

det med matematikken :
Der er formel 1 en gang i monte carlo om året, dette varer 3 dage, 3/365 * chancen for at sejle en færge ind over banen

Skriv et svar til: forsikringsspørgsmål vedrørende trafikale spidssituationer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.